Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Dijital Yayıncılığın Gelişim Süreci ve Fırsatları

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 21, 578 - 591, 31.05.2024
https://doi.org/10.37679/trta.1493635

Öz

Türkiye’de dijital yayıncılığın gelişimi, son yıllarda hızla değişen teknoloji ve artan internet erişimiyle birlikte önemli bir ivme kazanmıştır. Geleneksel medya araçlarının yerini dijital platformların alması hem içerik üreticilerini hem de tüketicileri yeni ve dinamik bir ekosisteme taşımıştır. Türkiye, genç ve teknolojiye duyarlı nüfusuyla dijital yayıncılığın büyümesi için uygun bir ortam sunmaktadır. Bu bağlamda, haber siteleri, bloglar, sosyal medya platformları ve dijital dergiler gibi çeşitli dijital yayıncılık mecraları hem bilgiye erişimi kolaylaştırmış hem de içerik çeşitliliğini artırmıştır

Kaynakça

  • Aldhafeeri, F., Palaiologou, I., Folorunsho, A. (2016). Integration of digital technologies into play-based pedagogy in Kuwaiti early childhood education: Teachers’ views, attitudes and aptitudess. International Journal of Early Years Education, 24(3), 342-360.
  • Bölükbaş, K. (2022). Dijitalleşen Müzik Sektöründe Çevrim İçi Müzik Platformları: TRT Dinle Örneği. Asya Studies, 6(19), 245-262. https://doi.org/10.31455/asya.1030479
  • Budak, E. (2019). Türk Medyasında Dijital Spor Yayıncılığı Üzerine Bir Araştırma. TRT Akademi. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/trta/issue/47420/559648
  • Çakır, H. G., ve Bolat, N. (2023). Televizyon Yayıncılığında Dijitalleşme ile Değişen Yayıncılık. Middle Black Sea Journal of Communication Studies.
  • Güner, Ss. (2021). Türkiye’nin Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç Uygulamalarında Medya’nın Rolü: TRT’nin Uluslararası Kanalları Üzerine Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 145-168.
  • Karadeniz, Y. (2022). Türkiye’nin Kamu Diplomasisinde TRT World’ün Rolü. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 9, 560-578. https://doi.org/10.47994/usbad.1090133
  • Kardeş, Ss. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Dijital Okuryazarlık. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 827-839. https://doi.org/10.17679/inuefd.665327
  • Kırık, A. M., ve Karakuş, M. K. (2013). Sosyal Medya ve İnternet Teknolojisi İle Yöndeşen Televizyon Yayıncılğı: Sosyal TV. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 4(11), 61-73. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2013.2.003.x
  • Kilis, S., Rapp, C., ve Gülbahar, Y. (2015). Eğitimde Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Yükseköğretim Düzeyindeki Eğitmenlerin Algısı: Türkiye-Almanya Örneklemi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(3).
  • Kocaman Karoğlu, A., Bal, K., ve Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 Sürecinde Türkiye’de Eğitimde Dijital Dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/57871/815428
  • McLoughlin, C. ve Lee, M.J.W. (2008). The three P’s of pedagogy for the networked society: Personalization, participation, and productivity. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(1), 10-27.
  • Moran, M., Seaman, J. ve Tinti-Kane, H. (2011). Teaching, learning and sharing: How today’s higher education faculty use social media. Pearson Learning Solutions.
  • Narin, B. (2017). Gazetecilik 2.0-İnternet Gazeteciliğinde Hipermetinsellik. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Seçmen, E. A. (2019). Uluslararası Televizyon Yayıncılığında Yeni Yönelimler: Dijital Film ve Dizi Platformu Netflix. Dijital Çağda Televizyon ve Medya, Ceyhan Kandemir (Ed), İstanbul: Der.
  • Şahin, R. N. (2019). TRT’nin Çocuklara Yönelik Çizgi Filmlerinin Türkçe Öğretimi ve Değer Aktarımı Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şimşek, E., ve Karakuş Yılmaz, T. (2020). Türkiye’de Yürütülen Dijital Oyun Bağımlılığı Çalışmalarındaki Yöntem ve Sonuçların Sistematik İncelemesi. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1851-1866. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3920
  • Sirer, E. (2020). Zamanın Ruhu Eşzamansızlık. Konya: Literatür Akademi.
  • Söğüt, F. (2019). Türkiye’de Analog Yayıncılıktan Sayısal Yayıncılığa Geçiş ve İzleyiciye Olan Etkileri. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 2(1), 1-14.
  • Taşlıyan, M., Karakuş, F. N., ve Çakıroğlu, Z. (2021). Dijital Bağımlılık ile Yaratıcı Düşünme Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 13(25), 503-517. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.969504
  • TRT Tabii (2024). “tabii nedir?”, https://www.tabii.com/tr, (Erişim Tarihi: 19.05.2024).
  • Yüksel, H. (2022). Dijitalleşme Bağlamında Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Disney Plus Platformu. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 523-538. https://doi.org/10.30692/sisad.1107757
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnternet Yayıncılığı
Bölüm Analiz / Değerlendirme
Yazarlar

Ali Murat Kırık

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2024
Kabul Tarihi 22 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kırık, A. M. (2024). Türkiye’de Dijital Yayıncılığın Gelişim Süreci ve Fırsatları. TRT Akademi, 9(21), 578-591. https://doi.org/10.37679/trta.1493635

                                                                      16115   16111        16112