Bu araştırmada yabancı/ikinci dil olarak Türkçe öğretiminde Türkçe dizi ve filmlerin rolünün incelendiği çalışmaların meta-sentez yöntemiyle bir araya getirilmesi amaçlanmıştır. Bu yönteme uygun olarak belirlenen makale ve bildiri türündeki 25 araştırmanın içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çalışmalar konuşma ve dinleme becerilerine odaklanmakta, okuma ve yazma becerileri ihmal edilmektedir. Diziler, filmlere göre daha az araştırılmıştır. Çalışmaların çoğu yöntem bilimsel eksiklikler taşımaktadır. Film ve diziler Türkçe temel dil becerilerini geliştirmekte, öğrenenler için etkin ve özerk öğrenme sağlamaktadır. Bunun yanında çizgi filmler, alt yazılı filmler ve film eleştirisi tekniği Türkçe öğrenimine ve öğretimine katkı sağlamaktadır. Film ve diziler öğrencilerin söz dağarcığını geliştirmekte, Türk kültürünü ve Türk kültürünü yansıtan beden dili unsurlarını öğretmekte, Türkçe söyleyiş (telaffuz) becerisini geliştirmektedir. Öğrencilerin Türkçeye yönelik ilgileri ve Türkçe dil bilgisine ilişkin farkındalıkları artmaktadır.
In this study, it is aimed to bring together the studies investigating the role of Turkish TV series and films in teaching Turkish as a foreign/second language. For this, meta-synthesis method was used. Content analysis of 25 articles and papers identified in accordance with this method was conducted. According to the results of the research, studies focus on speaking and listening skills, reading and writing skills are neglected. TV series have been researched less than films. Studies have serious methodological deficiencies. Films and TV series develop Turkish basic language skills and provide effective and autonomous learning for learners. In addition, watching cartoons, subtitled films and using film criticism techniques contribute to Turkish language learning. Films and TV series improve students' vocabulary, teach students Turkish culture and body language elements reflecting Turkish culture, and improve Turkish pronunciation skills. Their interest in Turkish language and their awareness of Turkish grammar increase.
Foreign Language Second Language Turkish TV Series Film Meta-synthesis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 22 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International