Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Popüler Kültür ve Sinema

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 25, 1186 - 1192, 30.09.2025

Öz

Popüler kültür, gündelik yaşamın görsel ve sözlü olarak yeniden üretildiği bir kitle kültürü türüdür. Popüler kültür ürünleri hızlı tüketilir, kısa ömürlüdür, tüketim ve üretim biçimi tekrara dayalıdır. Popüler film türleri de belirli temaları tekrar eden biçimsel özelliklerle (mekân, kostüm, ses, karakter, teknoloji gibi) sunan bir anlatı yapısına sahiptir; zira izleyicinin beğenisi ve talebi tür filmlerinin gelişmesinde etken olmuştur.

Kaynakça

  • Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler, Alan Yayıncılık.
  • Aydoğan, F. (2004), Popüler Kültür ve Popüler Müzik, İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, (20), 208-213.
  • Aymaz, G. (2018). İletişim Araçlarının Toplumsal Tarihi İçin Bir Giriş, Global Media Journal TR Edition, 8 (16), Bahar, 124-139.
  • Arık, M.B. (2004). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar, İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, (19), 327-343.
  • Bauman, Z. (2004). Sosyolojik Düşünmek, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları.
  • Çevirir, N. & Yakışan, S. (1994). Sinemanın Tarihsel Gelişimi ve İzleyici Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Marmara İletişim Dergisi, (6), 131-141.
  • Diken, B. & Laustsen, C. B. (2011). Filmlerle Sosyoloji. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Güngör, N. (2013). İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Güneş, M. (2019). Arabesk Melodram mıdır? Örnek Filmlerle Karşılaştırmalı Bir Tür İncelemesi, Sinema Kültür İletişim Okumaları, Editör: Ali Barış Kaplan, Urzeni Yayınları, 49-68.
  • Kaplan, F.N. (2025). Yapay Zeka, Sinema ve Toplumsal Dönüşüm, Suare, Uluslararası Frankfurt Türk Film Festivali Gazetesi, Haziran, 16-17.
  • Korkmaz, N. & Yaylagül, L. (2008). Kitle Kültürü/Popüler Kültür Tartışmaları, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, Editör: L. Yaylagül, & N. Korkmaz, Dipnot Yayınları, 125-138.
  • Ormanlı, Ö. (2013). Küreselleşme ve Yerellik Bağlamında Günümüz Türk Sineması, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, (2), 21-28.
  • Oskay, Ü. (2002). Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya, Der Yayınları.
  • Oskay, Ü. (2000). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, Der Yayınları.
  • Oskay. Ü. (1998). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, Yapı Kredi Yayınları
  • Özkan, Z.Ç. (2009). Günümüz Türk Sineması’nın Dünya Sinemasındaki Yeri, Journal of Azerbaijani Studies, 533-541.
  • Senemoğlu, O. (2017). Tüketim, Tüketim Toplumu ve Tüketim Kültürü: Karşılaştırmalı Bir Analiz. İnsan&İnsan, Yıl 4, (12), 66-86.
  • Sevinç, Z. (2014). 2000 Sonrası Yeni Türk Sineması Üzerine Yapısal Bir İnceleme, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (40), 97-118.
  • Yağız, N. (2015). Sinemada Türler, Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies Yıl: 2, ( 2), 159-166.

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 25, 1186 - 1192, 30.09.2025

Öz

Kaynakça

  • Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler, Alan Yayıncılık.
  • Aydoğan, F. (2004), Popüler Kültür ve Popüler Müzik, İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, (20), 208-213.
  • Aymaz, G. (2018). İletişim Araçlarının Toplumsal Tarihi İçin Bir Giriş, Global Media Journal TR Edition, 8 (16), Bahar, 124-139.
  • Arık, M.B. (2004). Popüler Kültüre Temel Yaklaşımlar, İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, (19), 327-343.
  • Bauman, Z. (2004). Sosyolojik Düşünmek, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları.
  • Çevirir, N. & Yakışan, S. (1994). Sinemanın Tarihsel Gelişimi ve İzleyici Profili Üzerine Bir Değerlendirme. Marmara İletişim Dergisi, (6), 131-141.
  • Diken, B. & Laustsen, C. B. (2011). Filmlerle Sosyoloji. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Güngör, N. (2013). İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Güneş, M. (2019). Arabesk Melodram mıdır? Örnek Filmlerle Karşılaştırmalı Bir Tür İncelemesi, Sinema Kültür İletişim Okumaları, Editör: Ali Barış Kaplan, Urzeni Yayınları, 49-68.
  • Kaplan, F.N. (2025). Yapay Zeka, Sinema ve Toplumsal Dönüşüm, Suare, Uluslararası Frankfurt Türk Film Festivali Gazetesi, Haziran, 16-17.
  • Korkmaz, N. & Yaylagül, L. (2008). Kitle Kültürü/Popüler Kültür Tartışmaları, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, Editör: L. Yaylagül, & N. Korkmaz, Dipnot Yayınları, 125-138.
  • Ormanlı, Ö. (2013). Küreselleşme ve Yerellik Bağlamında Günümüz Türk Sineması, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, (2), 21-28.
  • Oskay, Ü. (2002). Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya, Der Yayınları.
  • Oskay, Ü. (2000). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, Der Yayınları.
  • Oskay. Ü. (1998). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, Yapı Kredi Yayınları
  • Özkan, Z.Ç. (2009). Günümüz Türk Sineması’nın Dünya Sinemasındaki Yeri, Journal of Azerbaijani Studies, 533-541.
  • Senemoğlu, O. (2017). Tüketim, Tüketim Toplumu ve Tüketim Kültürü: Karşılaştırmalı Bir Analiz. İnsan&İnsan, Yıl 4, (12), 66-86.
  • Sevinç, Z. (2014). 2000 Sonrası Yeni Türk Sineması Üzerine Yapısal Bir İnceleme, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (40), 97-118.
  • Yağız, N. (2015). Sinemada Türler, Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies Yıl: 2, ( 2), 159-166.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Basın Çalışmaları, İletişim Kuramları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Analiz / Değerlendirme
Yazarlar

Neşe Kaplan 0000-0001-5516-0552

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2025
Kabul Tarihi 5 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Kaplan, N. (2025). Popüler Kültür ve Sinema. TRT Akademi, 10(25), 1186-1192.