Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, , 319 - 334, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1242227

Öz

Öğretmenlerin mesleki adanmışlık düzeyi ile teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algısı arasındaki ilişkinin araştırıldığı bu çalışmada “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği” ve “Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu MEB’e bağlı resmi kurumlarda görev yapmakta olan 192 öğretmen oluşturmaktadır. Betimsel nitelikli araştırmada ilişkisel ve nedensel tarama modelleri kullanılmıştır. Ölçeklerin uygulanması sonucu elde edilen veriler SPSS programına kaydedilmiş ve aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiştir. Araştırmanın alt problemlerine ilişkin analizler öncesi verilerin normal dağılım gösterdiğini tespit etmek amacıyla Kolmogrov-Smirnov testi ve basıklık katsayıları kullanılmış ve parametrik istatistiklerden t testi ve ANOVA uygulanmıştır. Anovada gruplar arasındaki farklılaşmanın kaynağının belirlenmesi amacıyla LSD testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları ile mesleki adanmışlıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler incelendiğinde öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algılarının ve mesleki adanmışlık düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algılarında cinsiyet değişkeninde erkek öğretmenler, kıdem değişkeninde 16-20 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler, görev yapılan kuruma göre ise ortaokullarda çalışan öğretmenler lehine anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğrenim durumu ve branşa göre ise anlamlı bir farklılaşma saptanmamıştır. Mesleki adanmışlık düzeyinde ise değişkenlere göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yapılan analizler sonucu mesleki adanmışlık arttıkça teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algılarının da arttığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aktürk, A. O. ve Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2) ,67-80.

EXAMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS' LEVEL OF PROFESSIONAL COMMITMENT AND PERCEPTIONS OF TECHNOLOGY INTEGRATION SELF-EFFICACY

Yıl 2024, , 319 - 334, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1242227

Öz

Kaynakça

  • Aktürk, A. O. ve Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2) ,67-80.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Gökbulut 0000-0002-7218-5900

Feyza Gürtepe 0000-0003-1664-2764

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Gökbulut, B., & Gürtepe, F. (2024). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(1), 319-334. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1242227
AMA Gökbulut B, Gürtepe F. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. TSA. Nisan 2024;28(1):319-334. doi:10.20296/tsadergisi.1242227
Chicago Gökbulut, Bayram, ve Feyza Gürtepe. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 1 (Nisan 2024): 319-34. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1242227.
EndNote Gökbulut B, Gürtepe F (01 Nisan 2024) ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 1 319–334.
IEEE B. Gökbulut ve F. Gürtepe, “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”, TSA, c. 28, sy. 1, ss. 319–334, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1242227.
ISNAD Gökbulut, Bayram - Gürtepe, Feyza. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/1 (Nisan 2024), 319-334. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1242227.
JAMA Gökbulut B, Gürtepe F. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. TSA. 2024;28:319–334.
MLA Gökbulut, Bayram ve Feyza Gürtepe. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 1, 2024, ss. 319-34, doi:10.20296/tsadergisi.1242227.
Vancouver Gökbulut B, Gürtepe F. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ADANMIŞLIK DÜZEYİ İLE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÖZ-YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. TSA. 2024;28(1):319-34.