Öğretmenlerin mesleki adanmışlık düzeyi ile teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algısı arasındaki ilişkinin araştırıldığı bu çalışmada “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği” ve “Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu MEB’e bağlı resmi kurumlarda görev yapmakta olan 192 öğretmen oluşturmaktadır. Betimsel nitelikli araştırmada ilişkisel ve nedensel tarama modelleri kullanılmıştır. Ölçeklerin uygulanması sonucu elde edilen veriler SPSS programına kaydedilmiş ve aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiştir. Araştırmanın alt problemlerine ilişkin analizler öncesi verilerin normal dağılım gösterdiğini tespit etmek amacıyla Kolmogrov-Smirnov testi ve basıklık katsayıları kullanılmış ve parametrik istatistiklerden t testi ve ANOVA uygulanmıştır. Anovada gruplar arasındaki farklılaşmanın kaynağının belirlenmesi amacıyla LSD testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları ile mesleki adanmışlıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler incelendiğinde öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algılarının ve mesleki adanmışlık düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algılarında cinsiyet değişkeninde erkek öğretmenler, kıdem değişkeninde 16-20 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler, görev yapılan kuruma göre ise ortaokullarda çalışan öğretmenler lehine anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğrenim durumu ve branşa göre ise anlamlı bir farklılaşma saptanmamıştır. Mesleki adanmışlık düzeyinde ise değişkenlere göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yapılan analizler sonucu mesleki adanmışlık arttıkça teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algılarının da arttığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |