Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 867 - 881, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1390579

Öz

Kaynakça

  • Ahn, T., Ryu, S., ve Han, I. (2007), ―The ımpact of web quality and playfulness on user acceptance of online retailing‖. Information and Management, 44(3), 263–275. https://doi.org/10.1016/j.im.2006.12.008

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ

Yıl 2024, , 867 - 881, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1390579

Öz

Bu çalışma sağlık sektöründe D&M Bilgi Sistemleri Başarı Modeli etkinliğini E-nabız sistemleri örneği perspektifinden değerlendirmeyi amaçlamaktadır. D&M Bilgi Sistemleri Başarı Modeline göre bilgi sistemlerinin başarısı çeşitli parametreler etrafında şekillenmekte ve bu parametreler kullanıcıların deneyimleri noktasında gerçekleşen kalite algılarını doğrudan etkileyebilmektedir. Bahse konu varsayım üzerine temellenen bu çalışma, sistem ve bilgi kalitesinin, sistemin kullanımı ve kullanıcıların memnuniyetini dolayısıyla da sistem başarısını bunun yanı sıra ilgili bilgi sisteminin sürdürülebilirliğini etkileyeceği ön kabulüne dayanmaktadır. e-Nabız bilgi sistemi, Türkiye’de sağlık sektöründeki dijital dönüşümün sembol unsurlarından biri olmasının yanı sıra etki alanı ve hedef kitlesi bakımından oldukça önemli bir işleve sahiptir. Bu noktada sistemin başarısı düzeyinin belirlenmesi, bahse konu başarı düzeyine neden olan değişkenlerin neler olduğunun tespit edilmesi bu çalışmanın özgün değerini teşkil etmektedir. Yapılan araştırmanın Anakütlesini Türkiye’de e-Nabız bilgi sistemini kullanan bireyler oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri kolayda örneklem yöntemiyle, Kars ilinde yaşayan ve bu sistemi deneyimleyen 125 kişiden edinilmiştir. Toplanan veriler türev örneklem yöntemi kullanılarak 5000’e çıkarılmış ve yapısal model ile ölçüm modeli bu örneklem sayısı üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre D&M bilgi sistemleri başarı modeli bağlamında e-Nabız uygulamasının kullanıcılar tarafından başarılı bir bilgi sistemi modeli olarak tanımlandığı tespit edilmiştir. Yine araştırma kapsamında elde edilen veriler doğrultusunda e-Nabız bilgi sistemin en zayıf olduğu boyutunun sistem kalitesi boyutu olduğu bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Ahn, T., Ryu, S., ve Han, I. (2007), ―The ımpact of web quality and playfulness on user acceptance of online retailing‖. Information and Management, 44(3), 263–275. https://doi.org/10.1016/j.im.2006.12.008
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi, İşletme ve Yönetim Müfredatı ve Öğretimi, Sağlık Bilimleri Eğitimi ve Program Geliştirme: Tıp, Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Oktaysoy 0000-0002-8623-614X

Çağlar Samsa 0000-0002-9827-7969

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2023
Kabul Tarihi 17 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Oktaysoy, O., & Samsa, Ç. (2024). SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 867-881. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1390579
AMA Oktaysoy O, Samsa Ç. SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ. TSA. Aralık 2024;28(3):867-881. doi:10.20296/tsadergisi.1390579
Chicago Oktaysoy, Onur, ve Çağlar Samsa. “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2024): 867-81. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1390579.
EndNote Oktaysoy O, Samsa Ç (01 Aralık 2024) SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 867–881.
IEEE O. Oktaysoy ve Ç. Samsa, “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ”, TSA, c. 28, sy. 3, ss. 867–881, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1390579.
ISNAD Oktaysoy, Onur - Samsa, Çağlar. “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (Aralık 2024), 867-881. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1390579.
JAMA Oktaysoy O, Samsa Ç. SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ. TSA. 2024;28:867–881.
MLA Oktaysoy, Onur ve Çağlar Samsa. “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 3, 2024, ss. 867-81, doi:10.20296/tsadergisi.1390579.
Vancouver Oktaysoy O, Samsa Ç. SAĞLIK SEKTÖRÜNDE D&M BİLGİ SİSTEM BAŞARISI MODELİNİN UYGULANMASI: E-NABIZ SİSTEMİ ÖRNEĞİ. TSA. 2024;28(3):867-81.