Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks

Yıl 2024, , 798 - 821, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1469983

Öz

This study delves into the representation of intercultural awareness in English coursebooks at the tertiary level, examining the balance between local, target, and international cultures. Utilizing a qualitative methodology, it scrutinizes three coursebooks and incorporates perceptions from instructors and students at Gazi University. Content analysis and semi-structured interviews serve as the primary tools for gathering data, focusing on the extent of cultural diversity and its alignment with fostering intercultural communicative competence among learners. The findings indicate a pronounced emphasis on target cultures, highlighting a shortfall in the inclusion of diverse cultural narratives. Such an imbalance suggests potential limitations in the coursebooks' efficacy to nurture a well-rounded intercultural understanding. The study advocates for a more inclusive representation of cultures in English language education, stressing the importance of coursebooks in cultivating a comprehensive intercultural awareness. Additionally, recommendations are provided to curriculum developers and educators to enhance the intercultural dimension within English language teaching, aiming to better prepare students for global communication.

Kaynakça

  • Akandere, E. (2021). An Analysis of cultural aspects in secondary education English coursebooks. [Master’s Thesis], Marmara University.

İngi̇li̇zce Ders Ki̇taplarında Kültürlerarası Farkındalık Üzeri̇ne Bi̇r İnceleme

Yıl 2024, , 798 - 821, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1469983

Öz

Bu çalışma, yükseköğretim düzeyindeki İngilizce ders kitaplarında kültürlerarası farkındalığın temsilini araştırmakta ve yerel, hedef ve uluslararası kültürler arasındaki dengeyi incelemektedir. Nitel bir yöntem kullanarak, üç ders kitabını incelemekte ve Gazi Üniversitesi'ndeki eğitmen ve öğrencilerin algılarını birleştirmektedir. İçerik analizi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler, kültürel çeşitliliğin kapsamına ve öğrenciler arasında kültürlerarası iletişimsel yeterliliğin geliştirilmesiyle uyumuna odaklanan veri toplamak için birincil araçlar olarak hizmet etmektedir. Bulgular, hedef kültürlere belirgin bir vurgu yapıldığını göstermekte ve farklı kültürel anlatıların dahil edilmesinde bir eksiklik olduğunu vurgulamaktadır. Böyle bir dengesizlik, ders kitaplarının çok yönlü bir kültürlerarası anlayışı beslemedeki etkinliğinde potansiyel sınırlamalara işaret etmektedir. Çalışma, İngilizce dil eğitiminde kültürlerin daha kapsayıcı bir şekilde temsil edilmesini savunmakta ve kapsamlı bir kültürlerarası farkındalık geliştirmede ders kitaplarının önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, öğrencileri küresel iletişime daha iyi hazırlamak amacıyla İngilizce öğretiminde kültürlerarası boyutu geliştirmek için müfredat geliştiricilere ve eğitimcilere tavsiyelerde bulunulmaktadır.

Kaynakça

  • Akandere, E. (2021). An Analysis of cultural aspects in secondary education English coursebooks. [Master’s Thesis], Marmara University.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Canan Tok 0000-0003-1494-5067

Müge Tavil 0000-0003-0268-5595

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2024
Kabul Tarihi 12 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Tok, C., & Tavil, M. (2024). An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 798-821. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1469983
AMA Tok C, Tavil M. An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks. TSA. Aralık 2024;28(3):798-821. doi:10.20296/tsadergisi.1469983
Chicago Tok, Canan, ve Müge Tavil. “An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2024): 798-821. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1469983.
EndNote Tok C, Tavil M (01 Aralık 2024) An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 798–821.
IEEE C. Tok ve M. Tavil, “An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks”, TSA, c. 28, sy. 3, ss. 798–821, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1469983.
ISNAD Tok, Canan - Tavil, Müge. “An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (Aralık 2024), 798-821. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1469983.
JAMA Tok C, Tavil M. An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks. TSA. 2024;28:798–821.
MLA Tok, Canan ve Müge Tavil. “An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 3, 2024, ss. 798-21, doi:10.20296/tsadergisi.1469983.
Vancouver Tok C, Tavil M. An Analysis Of Intercultural Awareness In English Coursebooks. TSA. 2024;28(3):798-821.