BibTex RIS Kaynak Göster

The Reflections of the Public Personnel Selection Examination on Teacher Candidates’ Academic and Social Lives

Yıl 2011, Cilt: 153 Sayı: 153, - , 01.01.2011

Öz

This study aims to determine teacher candidates’ perceptions about the Public Personnel Selection Examination (KPSS) and the reflections of this exam on their views of teaching profession and the content of undergraduate courses and social lives. In this study, qualitative research methods and semi-structured interviews were used. The study group consists of 47 teacher candidates graduated from Uşak University Department of Primary Class, Social Studies Education and Turkish Language Teaching in 2011 and entered the KPSS in the same year. During the interviews with participants who accept audio recordings, sound recordings were made. The notes were also written during the interviews with the participants who do not accept audio recordings. Then the sound recordings, descriptive writing and content analysis were performed by pouring over all the data. However, direct quotations were given to reflect the original views and opinions. These applications may be considered to increase the reliability and validity of research data. Teacher candidates reported that KPSS was not an appropriate examination to select a qualified teacher. Moreover, they said that this exam had adversely reflections on their environmental communication, social relationships and artistic, cultural and sporting activities. Teacher candidates suggest that both a verbal and written examination process should be applied instead of KPSS and permanent teachers should be assigned instead of teachers working for course fee.

Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları

Yıl 2011, Cilt: 153 Sayı: 153, - , 01.01.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili düşünceleri ve sınavın öğretmen adaylarının lisans derslerinin içeriği ile öğretmenlik mesleğine bakışlarına ve sosyal yaşantılarına yansımalarını belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve bu yöntemin tekniklerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya Uşak Üniversitesi İlköğretim Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı ve Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nden 2011 yılında mezun olmuş ve aynı yıl KPSS’ye girmiş 47 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma sürecinde izin veren katılımcılarla yapılan görüşmeler sırasında ses kaydı alınmış, ses kaydı istemeyen katılımcılarla yapılan görüşmeler sırasında ise yazılı notlar tutulmuştur. Ses kayıtları yazıya dökülerek bütün veriler üzerinden betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Bununla birlikte özgün görüş ve düşünceleri yansıtacak şekilde doğrudan alıntılara da yer verilmiştir. Araştırma sırasında öğretmen adayları KPSS’nin nitelikli öğretmeni seçmek için uygun bir sınav olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca sınavın, onların çevreyle iletişimlerini, sosyal ilişkilerini, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılımlarına olumsuz yansıdığını ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının KPSS yerine sözlü ve yazılı bir sınava tabi tutulması ve ek ders ücreti karşılığında çalışan öğretmenlerin yerine atama yapılması önerilebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferudun Sezgin Bu kişi benim

Erol Duran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 153 Sayı: 153

Kaynak Göster

APA Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). https://doi.org/10.20296/tsad.44488
AMA Sezgin F, Duran E. Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ocak 2011;153(153). doi:10.20296/tsad.44488
Chicago Sezgin, Ferudun, ve Erol Duran. “Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik Ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153, sy. 153 (Ocak 2011). https://doi.org/10.20296/tsad.44488.
EndNote Sezgin F, Duran E (01 Ocak 2011) Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153 153
IEEE F. Sezgin ve E. Duran, “Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 153, sy. 153, 2011, doi: 10.20296/tsad.44488.
ISNAD Sezgin, Ferudun - Duran, Erol. “Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik Ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153/153 (Ocak 2011). https://doi.org/10.20296/tsad.44488.
JAMA Sezgin F, Duran E. Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2011;153. doi:10.20296/tsad.44488.
MLA Sezgin, Ferudun ve Erol Duran. “Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik Ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 153, sy. 153, 2011, doi:10.20296/tsad.44488.
Vancouver Sezgin F, Duran E. Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2011;153(153).