BibTex RIS Kaynak Göster

Department of Mathematics Students’ Learning Styles, States of Trait Anxiety and Academic Success

Yıl 2011, Cilt: 153 Sayı: 153, - , 01.01.2011

Öz

In this study, department of mathematics students’ dominant learning styles, academic success and states of trait anxiety were examined. Data have been collected from 452 students enrolled in science and arts faculty, mathematics departments and education faculty, primary education mathematics teaching department of two different universities in Eastern Anatolia Region of Turkey. Kolb Learning Style Inventory and Trait Anxiety Inventory have been employed as data gathering tools. To analyze data, besides descriptive statistics, ANCOVA and Chi-square test have also been employed. The results have provided that department of mathematics students’ mostly have assimilator and converger learning style; states of their academic success vary with respect to the type of faculty, dominant learning style and sex. They also showed that there is a meaningful relation between the type of faculty and learning style.

Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları

Yıl 2011, Cilt: 153 Sayı: 153, - , 01.01.2011

Öz

Bu çalışmada matematik bölümü öğrencilerinin baskın öğrenme stilleri, akademik başarı ve sürekli kaygı durumları incelenmiştir. Veriler Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan iki ayrı üniversiteye bağlı fen ve fen edebiyat fakültelerinin matematik bölümü ile eğitim fakültesi ilköğretim matematik öğretmenliği programına kayıtlı 452 öğrenciden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Kolb Öğrenme Stili Envanteri” ve “Sürekli Kaygı Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizi için betimleyici istatistiklerin yanı sıra ANCOVA ve Ki-kare testi kullanılmıştır. Sonuçlar matematik bölümü öğrencilerinin, baskın öğrenme stillerinin daha çok özümseyen ve ayrıştıran olduğunu; fakülte türü, baskın öğrenme stili ve cinsiyet değişkenlerine göre akademik başarı durumlarının değişmekte olduğunu; fakülte türü ile öğrenme stili arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muzaffer Okur Bu kişi benim

Hüseyin Hüsnü Bahar Bu kişi benim

Levent Akgün Bu kişi benim

Mehmet Bekdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 153 Sayı: 153

Kaynak Göster

APA Okur, M., Bahar, H. H., Akgün, L., Bekdemir, M. (2011). Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). https://doi.org/10.20296/tsad.39910
AMA Okur M, Bahar HH, Akgün L, Bekdemir M. Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ocak 2011;153(153). doi:10.20296/tsad.39910
Chicago Okur, Muzaffer, Hüseyin Hüsnü Bahar, Levent Akgün, ve Mehmet Bekdemir. “Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Ile Sürekli Kaygı Ve Akademik Başarı Durumları”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153, sy. 153 (Ocak 2011). https://doi.org/10.20296/tsad.39910.
EndNote Okur M, Bahar HH, Akgün L, Bekdemir M (01 Ocak 2011) Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153 153
IEEE M. Okur, H. H. Bahar, L. Akgün, ve M. Bekdemir, “Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 153, sy. 153, 2011, doi: 10.20296/tsad.39910.
ISNAD Okur, Muzaffer vd. “Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Ile Sürekli Kaygı Ve Akademik Başarı Durumları”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153/153 (Ocak 2011). https://doi.org/10.20296/tsad.39910.
JAMA Okur M, Bahar HH, Akgün L, Bekdemir M. Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2011;153. doi:10.20296/tsad.39910.
MLA Okur, Muzaffer vd. “Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri Ile Sürekli Kaygı Ve Akademik Başarı Durumları”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 153, sy. 153, 2011, doi:10.20296/tsad.39910.
Vancouver Okur M, Bahar HH, Akgün L, Bekdemir M. Matematik Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sürekli Kaygı ve Akademik Başarı Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2011;153(153).