BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 153 Sayı: 153, - , 01.01.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, Kayseri ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini araştırmaktır. Araştırmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Kayseri ilinde çalışan toplam 212 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgiler Formu” ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi ve ANOVA gibi farklı çıkarımsal analizler yapılmıştır (p

The Investigation of Psychical Education Teachers’ Burnout Levels With Regard to Different Variables

Yıl 2011, Cilt: 153 Sayı: 153, - , 01.01.2011

Öz

The aim of this research was to investigate psychical education teachers` burnout levels, working in Kayseri province, with regard to different variables. The quantitative survey method was used in this study. The total 212 psychical education teachers participated in the study. The data was gathered by Demographic Information Questionnaire and Maslach Burnout Inventory. The data obtained from participants was analyzed running mean, standard deviation, independent-samples t test, and oneway ANOVA. The results revealed that while teachers` burnout levels did not vary significantly according to their school type where they worked, how many years they worked in the same position, and the place where school they worked was located, their burnout levels varied significantly according to their aged ranged.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünal Türkçapar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 153 Sayı: 153

Kaynak Göster

APA Türkçapar, Ü. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). https://doi.org/10.20296/tsad.99520
AMA Türkçapar Ü. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ocak 2011;153(153). doi:10.20296/tsad.99520
Chicago Türkçapar, Ünal. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153, sy. 153 (Ocak 2011). https://doi.org/10.20296/tsad.99520.
EndNote Türkçapar Ü (01 Ocak 2011) Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153 153
IEEE Ü. Türkçapar, “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 153, sy. 153, 2011, doi: 10.20296/tsad.99520.
ISNAD Türkçapar, Ünal. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 153/153 (Ocak 2011). https://doi.org/10.20296/tsad.99520.
JAMA Türkçapar Ü. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2011;153. doi:10.20296/tsad.99520.
MLA Türkçapar, Ünal. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 153, sy. 153, 2011, doi:10.20296/tsad.99520.
Vancouver Türkçapar Ü. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Farklı Değişkenlere Göre Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2011;153(153).