BibTex RIS Kaynak Göster

ASSESSMENT OF SELF-EFFİCACİES OF LEARNERS OF TURKİSH AS A FOREİGN LANGUAGE

Yıl 2012, Cilt: 162 Sayı: 162, - , 01.01.2012

Öz

Self-efficacy is one’s belief in his/her own capacity and skills to perform and arrange a variety of behaviors expected in a certain discipline. This study aims to determine self-efficacy perceptions of learners of Turkish as a foreign language in terms of speaking skills and to assess them based on various variables. The universe of the study is composed of C level ( high level) students attending Istanbul-Taksim branch of the TÖMER ( Center for Teaching Turkish as a Foreign Language). The study did not make sampling and tried to reach the all universe. 68 foreign students participated the study. “The Speaking Self Efficacy Scale” and Personal Information Form developed by the researcher were used as means of data collection...

TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 162 Sayı: 162, - , 01.01.2012

Öz

Öz yeterlilik kişinin, belli bir alanda kendinden beklenen davranışları düzenleme ve gerçekleştirmeyle ilgili kendi kapasite ve yeteneklerine olan inancıdır. Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenenlerin konuşma becerilerine yönelik öz yeterlilik algıları belirlenmeye ve çeşitli değişkenle-re göre değerlendirmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni Anakara Üni-versitesi TÖMER İstanbul-Taksim şubesinde öğrenim gören C seviyesi (Yüksek Türkçe) öğrencileridir. Araştırmada örneklem alınmamış, evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya 68 yabancı öğrenci katıl-mıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliş-tirilen “Konuşma Öz Yeterlilik Ölçeği” ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda toplanan veriler, verilerin özellikle-rine uygun analiz teknikleri ve SPSS - 16.0 programı kullanılarak çözüm-lenmiş; bulgular, tablolar hâlinde sunulmuş ve yorumlanmıştır...

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Eyyüp Sallabaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 162 Sayı: 162

Kaynak Göster

APA Sallabaş, M. E. (2012). TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 162(162). https://doi.org/10.20296/tsad.28448
AMA Sallabaş ME. TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ocak 2012;162(162). doi:10.20296/tsad.28448
Chicago Sallabaş, M. Eyyüp. “TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162, sy. 162 (Ocak 2012). https://doi.org/10.20296/tsad.28448.
EndNote Sallabaş ME (01 Ocak 2012) TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162 162
IEEE M. E. Sallabaş, “TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 162, sy. 162, 2012, doi: 10.20296/tsad.28448.
ISNAD Sallabaş, M. Eyyüp. “TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162/162 (Ocak 2012). https://doi.org/10.20296/tsad.28448.
JAMA Sallabaş ME. TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2012;162. doi:10.20296/tsad.28448.
MLA Sallabaş, M. Eyyüp. “TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 162, sy. 162, 2012, doi:10.20296/tsad.28448.
Vancouver Sallabaş ME. TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN KONUŞMA ÖZ YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2012;162(162).