Proficiency of teaching strategies which urges the learners to memorize rather than improving their abilities about creativity was discussed and found doubtful. As a result of those discussions in the literature, it is mentioned that there are several active teaching methods. Cooperative learning is one of those methods. This study aims to reveal prospective teachers’ opinions about cooperative learning, group research, jigsaw and reading-writing techniques. Action research method, one of the qualitative research methods, was employed. The research sample consists of 150 prospective teachers studying social studies in The Ataturk University Kazim Karabekir Education Faculty. 50 of these prospective teachers were assigned as the research group, 45 of them were placed into the jigsaw group; 55 of them were assigned into readingwriting group. The interview form containing three open-ended questions was used to determine their opinions. The data obtained from the study was analyzed through frequency, percentage by using direct explanation. Majority of the prospective teachers found the techniques positive. In addition to that they mentioned that there were several problems such as lack of physical space, technical infrastructure and duration. Results of the study indicated that the prospective teachers found the cooperative learning very beneficial in terms of their academic achievement, psychological and social characteristics. It was also found out that the cooperative learning has negative characteristics such as lack of time, entailing so much time, native to the cooperative learning. Besides, the prospective teachers stated that they are not contended not to take up enough responsibility due to inefficiency of infrastructure and physical environment.
Social studies Cooperative Learning Jigsaw Group Research Reading-Writing-Presentation
Öğrencilerin yaratıcılığını desteklemekten uzak olan ve öğrencileri ezberciliğe iten öğretim yöntemlerinin etkililiği eğitim dünyasında sürekli tartışılmaktadır. Yapılan bu tartışmalar sonucunda günümüz çağdaş eğitim yöntemleri olarak ta ifade edilen birden çok aktif yöntem ve tekniğin artık varlığından söz edilmektedir. Bu aktif yöntemler içerisinde yer alan en önemli yöntemlerden biri de işbirlikli öğrenme yöntemidir. Bu çalışmadaki amaç; siyaset bilimi dersinde uygulanan işbirlikli öğrenme tekniklerinden grup araştırması, jigsaw ve okuma-yazma-sunma teknikleri hakkındaki öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, yapılan çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından eylem araştırması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, grup araştırması grubu (n=50), Jigsaw grubu (n=45) ve okuma-yazma-sunma grubu (n=55) olmak üzere Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi 2. sınıfta okuyan toplam (n=150) öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının öğrenme sürecine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler frekans ve yüzdelik dağılımlarına göre ve doğrudan yorumlama veri analiz yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen veriler sonunda öğretmen adayları, işbirlikli modelin hem akademik başarılarını artırdığını hem de sosyal ve psikolojik yönden kendilerine birçok yönden katkı sağladığını ifade etmişlerdir ve göreve başlamaları durumunda ise bu teknikleri derslerinde sıklıkla kullanacaklarını ifade etmişlerdir. İşbirlikli çalışma etkinliklerinin zaman alması, ders sürelerinin bu tekniklerin uygulanması açısından yetersiz olması ve öğrencilerde tecrübe eksikliği gibi bazı olumsuzlukların varlığı da öğretmen adaylarının görüşleri çerçevesinde tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adayları, fiziksel mekân ve altyapı eksiklikleri ile grup üyelerinin süreç içerisinde yeterli düzeyde sorumluluk almamalarından da hoşnut olmadıklarını dile getirmişlerdir.
Sosyal Bilgiler İşbirlikli Öğrenme Jigsaw Grup Araştırması Okuma-Yazma-Sunma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 181 Sayı: 181 |