BibTex RIS Kaynak Göster

THE ATTITUDES OF PROSPECTIVE TEACHERS TOWARDS TEACHING (THE CASE OF EGE UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION)

Yıl 2014, Cilt: 182 Sayı: 182, 153 - 168, 01.03.2014

Öz

This study intended to determine prospective teachers’ -studying in Ege University Faculty of Education licence programmes- attitudes towards teaching according to the variables including their gender, the type of the program they study, the high school type they graduated from and the incomes of their family in comparative perspective. The current study is in descriptive survey model. The forth grade students in Ege University Faculty of Education comprised the working group. In this study “The Attitudes of Prospective Teachers Towards the Profession of Teaching” developed by Üstüner (2006) and Likert type scale with 5 points was used. The scale was applied to 373 students. In the results, a significant differences was observed between licence programmes however no significant difference was observed between the variables of gender, the school graduated and the incomes of the family.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (2012). Türkiye’de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkileri (1839-1950), Pegem Akademi: Ankara.
  • BOZDOĞAN A. E., AYDIN D. ve YILDIRIM K. (2007). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), S. 8 (2), s. 83-97.
  • ÇAPRİ, B. ve ÇELİKKALELİ, Ö. (2008). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 15 (9), s. 33-53.
  • ÇELİKÖZ, N. ve ÇETİN, F. (2004). “Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler”, Milli Eğitim Dergisi, S. 162, s. 160-167.
  • ÇETİNKAYA, Z. (2009) “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi”, İlköğretim Online, S. 8(2), s. 298- 305, www.ilkogretim-online.org.tr, Erişim: 25.03.2014.
  • DEMİRTAŞ, H., CÖMERT, M. ve ÖZER, N. (2011). “Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Eğitim ve Bilim, S. 36 (159), s. 96-11.
  • F. FİDAN, Ö. İŞÇİ ve T. YILMAZ (2006). “Kadın Mesleği Kavramı: Anlamlılığı ve İçeriği”, 2nd International Conference on Women’s Studies: Breaking the Glass Ceiling, April 27-28 2006, Turkish Republic of Northern Cyprus.
  • GODDARD, R. ve O’BRİEN, P. (2003). “Beginning Teachers’ Perceptions of Their Work, Well-Being and Intention to Leave”, Asia-Pacific Journal of Teacher Education and Development, S. 6 (2), s. 99-118.
  • GÖMLEKSİZ, N. (2004). Öğretmenlik Mesleğinin Nitelikleri, (Editör Taşpınar, M.) Öğretmenlik Mesleği, Üniversite Kitapevi: Ankara.
  • GÜDEK, B. (2007). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumlarının Öğrenciye Ait Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • GÜLECEN, S.,CÜRO, E. ve SEMERCİ, N. (2008). “Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik İlişkin Tutumları.” Fırat Üniversitesi Sosyal Dergisi, S. 18 (1), s. 139-157.
  • GÜNEYLİ, A. ve ASLAN, C. (2009). “Evaluation of Turkish Prospective Teachers’ Attitudes Towards Teaching Profession (Near East University case)”, Procedia Social and Behavioral Sciences, S. 1, s. 313-319.
  • HELVACI, M. A. (2009). Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri, (Editör Saylan, N.) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık: Ankara.
  • İLTER, İ. ve KÖKSALAN, B. (2011) “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Olan Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 21 (1), s. 113-128.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç. (1985). İnsan ve İnsanlar, Beta Basım Yayım Dağıtım: İstanbul.
  • KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları: Ankara.
  • KYRİACOU, C. ve COULTHARD, M. (2000). “Undergraduates’ Views of Teaching As a Career Choice”, Journal of Education for Teaching, S. 26 (2), s. 117-126.
  • KYRİACOU, C. ve KUNC, R. (2007). “Beginning Teachers’ Expectations of Teaching”, Teaching and Teacher Education, S. 23, s. 1246-1257.
  • MANUEL, J., ve HUGHES, J. (2006). “It Has Always Been My Dream’: Exploring Pre-Service Teachers’ Motivations for Choosing to Teach”, Teacher Development, S. 10 (1), s. 5-24.
  • Millî Eğitim Temel Kanunu (1973).
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html, Erişim: 21.12.2013.
  • ÖZBEK, R.; KAHYAOĞLU M. ve ÖZGEN N. (2007). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi” Sosyal Bilimler Dergisi, S. 9 (2), s. 221-232.
  • ÖZDER, H.; KONEDRALI, G. ve ZEKİ, C. P. (2010). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S. 62, s. 253-275.
  • PEHLİVAN, K. B. (2008). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 4 (2), s. 151-168.
  • SAĞLAM, A. Ç. (2008). “Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 5 (1), s. 59-69.
  • TEMİZKAN, M. (2008). “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, S. 6 (3), s. 461-486.
  • SARACALOĞLU, A. S., BOZKURT, N., SERİN, O. ve SERİN, U. (2004). “Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler”, Çağdaş Eğitim Dergisi, S. 29 (311), s. 16-27.
  • SEMERCİ, N. ve SEMERCİ, Ç. (2004). “Türkiye’de Öğretmenlik Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 14 (1), s. 137-146.
  • SMİTHERS, A. ve ROBİNSON, P. (2003). Factors Affecting Teachers’ Decisions to Leave the Profession. Department For Education And Skills: London.
  • ŞİMŞEK, H. (2005). “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 2 (1), http://efdergi.yyu.edu.tr, Erişim: 02.12.2013.
  • TANEL, R., ŞENGÖREN, S. K. ve TANEL, Z. (2007). “Fizik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 2 (22), s. 1-9.
  • TDK elektronik sözlük (2013).
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=T
  • DK.GTS.52934b5086db71.53596110, Erişim: 25.11.2013.
  • TEKEREK, M., POLAT, S. (2011). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat Üniversitesi: Elazığ.
  • TERZİ, A.R. ve TEZCİ, E. (2007). “Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S. 52, s. 593-614.
  • UĞURLU, C.T. ve POLAT, S. (2011). “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, S. 35 (1), s. 68-74.
  • ÜSTÜNER, M. (2006). “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S. 45, s. 109-127.
  • ÜSTÜNER, M.; DEMİRTAŞ, H. ve CÖMERT, M.(2009). “The Attitudes of Prospective Teachers Towards the Profession of Teaching”, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt: 34, S. 151 (34), s.140-155.
  • WHO (World Health Organization) (1998). Gender and Health, Technical Paper, WHO/FRH/WHD/98.16: Geneva.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2014, Cilt: 182 Sayı: 182, 153 - 168, 01.03.2014

Öz

Araştırmada Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi lisans programlarında okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet, program türü, mezun olunan lise türü ve ailenin gelir durumu değişkenleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Çalışma grubunu Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada Üstüner (2006) tarafından geliştirilen ve Likert tipi beşli olarak derecelendirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, 373 öğrenciye uygulanmıştır. Sonuçlarda, öğrenim görülen lisans programlarına göre farklılaşmalar gözlenirken cinsiyet, mezun olunan lise türü ve ailenin gelir durumu değişkenleri açısından gruplar arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (2012). Türkiye’de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkileri (1839-1950), Pegem Akademi: Ankara.
  • BOZDOĞAN A. E., AYDIN D. ve YILDIRIM K. (2007). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), S. 8 (2), s. 83-97.
  • ÇAPRİ, B. ve ÇELİKKALELİ, Ö. (2008). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 15 (9), s. 33-53.
  • ÇELİKÖZ, N. ve ÇETİN, F. (2004). “Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler”, Milli Eğitim Dergisi, S. 162, s. 160-167.
  • ÇETİNKAYA, Z. (2009) “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi”, İlköğretim Online, S. 8(2), s. 298- 305, www.ilkogretim-online.org.tr, Erişim: 25.03.2014.
  • DEMİRTAŞ, H., CÖMERT, M. ve ÖZER, N. (2011). “Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Eğitim ve Bilim, S. 36 (159), s. 96-11.
  • F. FİDAN, Ö. İŞÇİ ve T. YILMAZ (2006). “Kadın Mesleği Kavramı: Anlamlılığı ve İçeriği”, 2nd International Conference on Women’s Studies: Breaking the Glass Ceiling, April 27-28 2006, Turkish Republic of Northern Cyprus.
  • GODDARD, R. ve O’BRİEN, P. (2003). “Beginning Teachers’ Perceptions of Their Work, Well-Being and Intention to Leave”, Asia-Pacific Journal of Teacher Education and Development, S. 6 (2), s. 99-118.
  • GÖMLEKSİZ, N. (2004). Öğretmenlik Mesleğinin Nitelikleri, (Editör Taşpınar, M.) Öğretmenlik Mesleği, Üniversite Kitapevi: Ankara.
  • GÜDEK, B. (2007). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumlarının Öğrenciye Ait Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • GÜLECEN, S.,CÜRO, E. ve SEMERCİ, N. (2008). “Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik İlişkin Tutumları.” Fırat Üniversitesi Sosyal Dergisi, S. 18 (1), s. 139-157.
  • GÜNEYLİ, A. ve ASLAN, C. (2009). “Evaluation of Turkish Prospective Teachers’ Attitudes Towards Teaching Profession (Near East University case)”, Procedia Social and Behavioral Sciences, S. 1, s. 313-319.
  • HELVACI, M. A. (2009). Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri, (Editör Saylan, N.) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık: Ankara.
  • İLTER, İ. ve KÖKSALAN, B. (2011) “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Olan Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 21 (1), s. 113-128.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç. (1985). İnsan ve İnsanlar, Beta Basım Yayım Dağıtım: İstanbul.
  • KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları: Ankara.
  • KYRİACOU, C. ve COULTHARD, M. (2000). “Undergraduates’ Views of Teaching As a Career Choice”, Journal of Education for Teaching, S. 26 (2), s. 117-126.
  • KYRİACOU, C. ve KUNC, R. (2007). “Beginning Teachers’ Expectations of Teaching”, Teaching and Teacher Education, S. 23, s. 1246-1257.
  • MANUEL, J., ve HUGHES, J. (2006). “It Has Always Been My Dream’: Exploring Pre-Service Teachers’ Motivations for Choosing to Teach”, Teacher Development, S. 10 (1), s. 5-24.
  • Millî Eğitim Temel Kanunu (1973).
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html, Erişim: 21.12.2013.
  • ÖZBEK, R.; KAHYAOĞLU M. ve ÖZGEN N. (2007). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi” Sosyal Bilimler Dergisi, S. 9 (2), s. 221-232.
  • ÖZDER, H.; KONEDRALI, G. ve ZEKİ, C. P. (2010). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S. 62, s. 253-275.
  • PEHLİVAN, K. B. (2008). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 4 (2), s. 151-168.
  • SAĞLAM, A. Ç. (2008). “Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 5 (1), s. 59-69.
  • TEMİZKAN, M. (2008). “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, S. 6 (3), s. 461-486.
  • SARACALOĞLU, A. S., BOZKURT, N., SERİN, O. ve SERİN, U. (2004). “Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler”, Çağdaş Eğitim Dergisi, S. 29 (311), s. 16-27.
  • SEMERCİ, N. ve SEMERCİ, Ç. (2004). “Türkiye’de Öğretmenlik Tutumları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 14 (1), s. 137-146.
  • SMİTHERS, A. ve ROBİNSON, P. (2003). Factors Affecting Teachers’ Decisions to Leave the Profession. Department For Education And Skills: London.
  • ŞİMŞEK, H. (2005). “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 2 (1), http://efdergi.yyu.edu.tr, Erişim: 02.12.2013.
  • TANEL, R., ŞENGÖREN, S. K. ve TANEL, Z. (2007). “Fizik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 2 (22), s. 1-9.
  • TDK elektronik sözlük (2013).
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=T
  • DK.GTS.52934b5086db71.53596110, Erişim: 25.11.2013.
  • TEKEREK, M., POLAT, S. (2011). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat Üniversitesi: Elazığ.
  • TERZİ, A.R. ve TEZCİ, E. (2007). “Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S. 52, s. 593-614.
  • UĞURLU, C.T. ve POLAT, S. (2011). “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”, CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, S. 35 (1), s. 68-74.
  • ÜSTÜNER, M. (2006). “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S. 45, s. 109-127.
  • ÜSTÜNER, M.; DEMİRTAŞ, H. ve CÖMERT, M.(2009). “The Attitudes of Prospective Teachers Towards the Profession of Teaching”, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt: 34, S. 151 (34), s.140-155.
  • WHO (World Health Organization) (1998). Gender and Health, Technical Paper, WHO/FRH/WHD/98.16: Geneva.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş.Gör. Gizem Engin Bu kişi benim

Arş.Gör. Göksu ÇİÇEKLİ Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 182 Sayı: 182

Kaynak Göster

APA Engin, A. G., & Koç, A. G. Ç. (2014). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 182(182), 153-168. https://doi.org/10.20296/tsad.04718
AMA Engin AG, Koç AGÇ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). TSA. Mart 2014;182(182):153-168. doi:10.20296/tsad.04718
Chicago Engin, Arş.Gör. Gizem, ve Arş.Gör. Göksu ÇİÇEKLİ Koç. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 182, sy. 182 (Mart 2014): 153-68. https://doi.org/10.20296/tsad.04718.
EndNote Engin AG, Koç AGÇ (01 Mart 2014) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 182 182 153–168.
IEEE A. G. Engin ve A. G. Ç. Koç, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”, TSA, c. 182, sy. 182, ss. 153–168, 2014, doi: 10.20296/tsad.04718.
ISNAD Engin, Arş.Gör. Gizem - Koç, Arş.Gör. Göksu ÇİÇEKLİ. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 182/182 (Mart 2014), 153-168. https://doi.org/10.20296/tsad.04718.
JAMA Engin AG, Koç AGÇ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). TSA. 2014;182:153–168.
MLA Engin, Arş.Gör. Gizem ve Arş.Gör. Göksu ÇİÇEKLİ Koç. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 182, sy. 182, 2014, ss. 153-68, doi:10.20296/tsad.04718.
Vancouver Engin AG, Koç AGÇ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI (EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). TSA. 2014;182(182):153-68.