This research was conducted in order to create an awareness about school- based family counselling in Turkey and reveal the importance and the role of social work in this consulting model. School-based family counseling, comprise the more comprehensive provision of services for children and families by integrating "school counseling" and "family counseling" services. The questionnaire developed by the researcher was applied to 250 social workers. Research results have been discussed in the light of the relevant literature and attention has been given to the role and importance of social workers in school-based family counseling practice. It has been emphasized that this consulting model should be performed by a professional team and specific tasks to every profession has been defined. Finally, a school-based family counseling model have been developed to represent an holistic structure in which family counseling and school counseling services can be simultaneously offered in schools of Turkey where family and school counseling services are inadequate.
family counselling school counselling school- based family counselling social work
Bu araştırma, “okul temelli aile danışmanlığı konusunda Türkiye’de bir farkındalık oluşturmak ve bu danışmanlık modelinde sosyal hizmetin rolünü ve önemini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Okul temelli aile danışmanlığı, “okul danışmanlığı” ile “aile danışmanlığı” hizmetlerinin bütünleştirilerek çocuk ve ailelere yönelik daha kapsamlı hizmetlerin sunulmasını içermektedir. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu, 250 sosyal hizmet uzmanına uygulanmıştır. Araştırma sonuçları konuyla ilgili literatür ışığında tartışılmış ve sosyal hizmet uzmanlarının okul temelli aile danışmanlığı uygulamalarındaki rol ve önemine dikkat çekilmiştir. Bu danışmanlık modelinin profesyonel bir ekip tarafından uygulanması gerektiği vurgulanmış ve her mesleğe özgü görevler tanımlanmıştır. Sonuçta aile ve okul danışmanlığı hizmetlerinin yetersiz olduğu ülkemizde aile danışmanlığı ve okul danışmanlığı hizmetlerinin okullar aracılığıyla bütüncül yapıda sunulmasını öneren bir okul temelli aile danışmanlığı modeli geliştirilmiştir.
aile danışmanlığı okul danışmanlığı okul temelli aile danışmanlığı sosyal hizmet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2015 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 1 |