BibTex RIS Kaynak Göster

UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON FORMAL AND INFORMAL MUSIC EDUCATION THEY RECEIVED EARLIER (CASE OF NEVŞEHIR UNIVERSITY)

Yıl 2013, Cilt: 172 Sayı: 172, 203 - 226, 01.02.2013

Öz

This research was conducted in order to determine the views of 2011-2012 spring semester first grade students in Nevşehir University Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Science and Literature, Faculty of Engineering and Architecture, Tourism Faculty, and Semra Vefa Küçük College of Health on the formal and informal music education they received earlier. Qualitative and quantitative data of the study were analyzed statistically. The quantitative findings were demonstrated as a chart and the data rich is obtained was designed through the rating scale. In the research that covered 247 students in total, views of students which constituted the sample were tried to be determined by using survey method; data were illustrated in tables by using frequency, percentage, standard deviance, and arithmetic means. In the result of the research, it was seen that music courses contributed their taste of music and it was determined that they did not recognize musical signs and terms sufficiently and that their music repertoire was not in a sufficient level. It is concluded that the students didn’t have enough knowledge about voice and the qualities of voice, human voice and community voice, National Turkish Folk Music, Turkish Art Music, the repertoire and the musical instruments which are used in Classical Western Music. In addition, it was seen that the students mostly agreed with the view that there must be elective music courses in the university. As a consequence of the study, it is recommended that the students should have the music as a subject from the pre-school period to the university the weekly schedule should be increased.

Kaynakça

  • GÜNDÜZ S. (2007) “Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı ve Belediyelere Bağlı Yaygın Müzik Eğitimi Veren Kurumların Çeşitli Değişkenler Yönünden İncelenmesi”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik eğitimi Anabi- lim Dalı: Bolu.
  • KUTLUK, Ö. (2010) ”Sınıf Öğretmeni Aaylarının İlköğretim Müzik Eğitimi Hakkın- daki Görüşleri ve Müzik Dersi Verme Konusunda Kendilerine Güveni”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29.
  • MEB, 2001 Yılı Başında Milli Eğitim, Aralık, 2000.
  • MEGEP, (2007) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Müzik Etkinlikleri, Milli Eğitim Bakanlı- ğı: Ankara.
  • ÖZ, N. (2001) ”İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitimin Önemi”, Uludağ Üniver- sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1.
  • SAN, İ. (1985) Sanat ve Eğitim, Ankara, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakülte- si Yayınları.
  • ÜNAL, S. (1989) Orta Öğretim kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları. “Müzik Eğitimi Nasıl Geliştirilebilir?” Konulu Panel’den (Panel 2), Türk Eğitim Derneği Yayınları: Ankara.
  • YILDIRIM, A. , ŞİMŞEK, H. (2006) “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemle- ri”, Seçkin Yayıncılık: Ankara.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2013, Cilt: 172 Sayı: 172, 203 - 226, 01.02.2013

Öz

Bu araştırma, 2011-2012 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Turizm Fakültesi ve Semra Vefa Küçük Sağlık Yüksek Okulu birinci sınıf öğrencilerinin geçmişte aldıkları örgün ve yaygın müzik eğitimlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama araçlarıyla toplanan nicel ve nitel veriler istatistiksel olarak çözümlenmiş elde edilen nicel bulgular tablolaştırılmış ve ölçme aracından elde edilen veriler değerlendirme ölçeği kullanılarak sayısallaştırılmıştır. Toplam 247 öğrencinin katıldığı araştırma kapsamında, örneklemi oluşturan öğrencilerin geçmişte aldıkları müzik eğitimine ilişkin görüşleri anket yöntemi kullanılarak tespit edilmeye çalışılmış veriler frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama kullanılarak tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak ulaşılan sonuçlara dayalı olarak öneriler sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin geçmişte aldıkları örgün ve yaygın müzik eğitimine dayalı görüşlerini içeren veriler incelenerek müzik derslerinin müzik beğenilerine katkı sağladığı görülmüş, müzik işaret ve terimlerini yeterli düzeyde tanıyamadıkları ve müzik repertuarlarının yeterli düzeyde olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin ses ve sesin özellikleri, insan sesleri ve ses toplulukları, Geleneksel Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği ve Klasik Batı Müziğinde kullanılan çalgılar ve repertuarları hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin üniversitede seçmeli müzik derslerinin olması gerektiği görüşüne büyük ölçüde katıldıkları görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda okul öncesinden üniversiteye kadar, verilen müzik ders ve etkinliklerinin tümünün branşı müzik olan öğretmenler tarafından yürütülmesi, öğrencilerin daha iyi bir seviyeye gelmeleri için müzik derslerinin haftalık saatlerinin arttırılması gibi öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • GÜNDÜZ S. (2007) “Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı ve Belediyelere Bağlı Yaygın Müzik Eğitimi Veren Kurumların Çeşitli Değişkenler Yönünden İncelenmesi”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik eğitimi Anabi- lim Dalı: Bolu.
  • KUTLUK, Ö. (2010) ”Sınıf Öğretmeni Aaylarının İlköğretim Müzik Eğitimi Hakkın- daki Görüşleri ve Müzik Dersi Verme Konusunda Kendilerine Güveni”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29.
  • MEB, 2001 Yılı Başında Milli Eğitim, Aralık, 2000.
  • MEGEP, (2007) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Müzik Etkinlikleri, Milli Eğitim Bakanlı- ğı: Ankara.
  • ÖZ, N. (2001) ”İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitimin Önemi”, Uludağ Üniver- sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1.
  • SAN, İ. (1985) Sanat ve Eğitim, Ankara, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakülte- si Yayınları.
  • ÜNAL, S. (1989) Orta Öğretim kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları. “Müzik Eğitimi Nasıl Geliştirilebilir?” Konulu Panel’den (Panel 2), Türk Eğitim Derneği Yayınları: Ankara.
  • YILDIRIM, A. , ŞİMŞEK, H. (2006) “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemle- ri”, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emin Erdem Kaya Bu kişi benim

Emre Üstün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 172 Sayı: 172

Kaynak Göster

APA Kaya, E. E., & Üstün, E. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 172(172), 203-226. https://doi.org/10.20296/tsad.24312
AMA Kaya EE, Üstün E. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Şubat 2013;172(172):203-226. doi:10.20296/tsad.24312
Chicago Kaya, Emin Erdem, ve Emre Üstün. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 172, sy. 172 (Şubat 2013): 203-26. https://doi.org/10.20296/tsad.24312.
EndNote Kaya EE, Üstün E (01 Şubat 2013) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 172 172 203–226.
IEEE E. E. Kaya ve E. Üstün, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 172, sy. 172, ss. 203–226, 2013, doi: 10.20296/tsad.24312.
ISNAD Kaya, Emin Erdem - Üstün, Emre. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 172/172 (Şubat 2013), 203-226. https://doi.org/10.20296/tsad.24312.
JAMA Kaya EE, Üstün E. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2013;172:203–226.
MLA Kaya, Emin Erdem ve Emre Üstün. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 172, sy. 172, 2013, ss. 203-26, doi:10.20296/tsad.24312.
Vancouver Kaya EE, Üstün E. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GEÇMİŞTE ALDIKLARI ÖRGÜN VE YAYGIN MÜZİK EĞİTİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2013;172(172):203-26.