The purpose of this study was to examine the attitudes and opinions of primary school teachers about interactive CDs. The study was conducted on 305 the primary school teachers in 2010-2011 academic year. The research method of study was descriptive. The data of study were collected by means of an attitude scale and an interview form. At the end of the study, it was found out that teachers had positive attitudes toward interactive CDs and their attitudes changed according to gender but other variables were not effective on their attitude. Also, teachers pointed out that interactive CDs improved students’ participation, amusing and different learning settings and, rescued from boring classroom environment.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin etkileşimli eğitim CD’lerine yönelik tutum ve görüşlerini incelemektir. Çalışma, 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde 305 ilköğretim öğretmeni ile yapılmıştır. Çalışma betimsel nitelikli olup verileri tutum ölçeği ve görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışmanın sonunda ilköğretim sınıf öğretmenlerinin etkileşimli CD’lerin derslerde kullanımına karşı olumlu tutuma sahip oldukları, tutumlarının sadece cinsiyet değişkenine göre değişip diğer değişkenler açısından farklılaşmadığı bulunmuştur. Ayrıca öğretmenler etkileşimli CD’lerin öğrencilerin katılımlarını daha fazla sağladıkları, dersi monotonluktan kurtarıp eğlenceli ve farklı öğrenme ortamları hazırladığını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 172 Sayı: 172 |