BibTex RIS Kaynak Göster

THE ATTITUDES AND OPINIONS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ABOUT INTERACTIVE CDs

Yıl 2013, Cilt: 172 Sayı: 172, 313 - 326, 01.02.2013

Öz

The purpose of this study was to examine the attitudes and opinions of primary school teachers about interactive CDs. The study was conducted on 305 the primary school teachers in 2010-2011 academic year. The research method of study was descriptive. The data of study were collected by means of an attitude scale and an interview form. At the end of the study, it was found out that teachers had positive attitudes toward interactive CDs and their attitudes changed according to gender but other variables were not effective on their attitude. Also, teachers pointed out that interactive CDs improved students’ participation, amusing and different learning settings and, rescued from boring classroom environment.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BOTE) Bölümü Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik İnancı ile Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (3), 86-93.
  • Aşkar, P., Umay, A. (2001). “İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgi- sayarla İlgili Öz-Yeterlik Algısı”, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Der- gisi, 21,1-8.
  • Arslan, A. (2006a). “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği”, Yü- züncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 24–33.
  • Arslan, A. (2006b). “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Öz Yeterlik Algısı Ölçeği”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 191- 198.
  • Arslan, A. (2008). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yöne- lik Tutumları İle Öz-Yeterlik Algıları Arasındaki İlişki”, Elektronik Sosyal Bi- limler Dergisi, 7 (24), 101–109.
  • Berg, G. A. (2003). The Knowledge Medium: Designing Effective Computer Based Learning Environments. Information Science Publishing.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). “Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 21, 19-28.
  • Çevik, E. (2006). Bilgisayar Destekli Kimya Eğitimi ile İlgili Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü, Ankara.
  • Demiralay, R., Başarmak, U. ve Karadeniz, Ş. (2009). “Öğretmen Adaylarının Bilgisa- yar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının, Bilgisayar Yaşantıları Açı- sından Değerlendirilmesi”, 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 7-8-9 Ekim 2009, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon
  • Gay, L. R., ve Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application. (6th ed.). New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
  • Jegede, P. O. (2007). “Computer Attitude as Correlates of Computer Self -Efficacy Among South Western Nigerian Higher Education Teachers”, The Proceedings of Sixth International Internet Education Conference & Exhibition, 2-4 September 2007, 271-284. Cairo, Egypt.
  • Kızılırmak, F. (2008). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Görüşleri (Isparta İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
  • Kocaman, F. (2008). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Yazılımlarını Kul- lanma Düzeyleri (Burdur İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Özgen, K., Obay, M. ve Bindak, R. (2009). “Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adayla- rının Bilgisayar Ve Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelen- mesi”, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 12-24.
  • Sadik, A. (2006). “Factors Influencing Teachers’ Attitudes Toward Personal Use and School Use of Computers: New Evidence From a Developing Nation”, Evaluation Review, 30 (1), 86–113
  • Schwier, R.A. ve Misanchuk, E.R. (1993). Interactive Multimedia Instruction. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • Sezer, A. (2011). “Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 1- 19.
  • Shapka, J. ve Ferrari, M. (2003). “Computer-Related Attitudes and Actions Teacher Candidates”, Computers in Human Behavior, 19 (3), 319–334.
  • Şahin, A. ve Akçay, A. (2011). “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 6(2), 909-918.
  • Teo, T. (2008). “Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Computer Use: A Singapore Survey”, Australasian Journal of Educational Technology, 24(4), 413-424
  • Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncı- lık.
  • Yanpar Yelken, T. (2011). “The Effect of Group Based Activities on The Creativitiy of Teacher Trainees in a Material Development Course”, The New Educational Review, 24(2), 81-94.
  • Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2010). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Karşı Tutumları”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158-169.

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 172 Sayı: 172, 313 - 326, 01.02.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin etkileşimli eğitim CD’lerine yönelik tutum ve görüşlerini incelemektir. Çalışma, 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde 305 ilköğretim öğretmeni ile yapılmıştır. Çalışma betimsel nitelikli olup verileri tutum ölçeği ve görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışmanın sonunda ilköğretim sınıf öğretmenlerinin etkileşimli CD’lerin derslerde kullanımına karşı olumlu tutuma sahip oldukları, tutumlarının sadece cinsiyet değişkenine göre değişip diğer değişkenler açısından farklılaşmadığı bulunmuştur. Ayrıca öğretmenler etkileşimli CD’lerin öğrencilerin katılımlarını daha fazla sağladıkları, dersi monotonluktan kurtarıp eğlenceli ve farklı öğrenme ortamları hazırladığını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BOTE) Bölümü Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik İnancı ile Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (3), 86-93.
  • Aşkar, P., Umay, A. (2001). “İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgi- sayarla İlgili Öz-Yeterlik Algısı”, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Der- gisi, 21,1-8.
  • Arslan, A. (2006a). “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği”, Yü- züncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 24–33.
  • Arslan, A. (2006b). “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Öz Yeterlik Algısı Ölçeği”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 191- 198.
  • Arslan, A. (2008). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yöne- lik Tutumları İle Öz-Yeterlik Algıları Arasındaki İlişki”, Elektronik Sosyal Bi- limler Dergisi, 7 (24), 101–109.
  • Berg, G. A. (2003). The Knowledge Medium: Designing Effective Computer Based Learning Environments. Information Science Publishing.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). “Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 21, 19-28.
  • Çevik, E. (2006). Bilgisayar Destekli Kimya Eğitimi ile İlgili Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü, Ankara.
  • Demiralay, R., Başarmak, U. ve Karadeniz, Ş. (2009). “Öğretmen Adaylarının Bilgisa- yar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının, Bilgisayar Yaşantıları Açı- sından Değerlendirilmesi”, 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 7-8-9 Ekim 2009, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon
  • Gay, L. R., ve Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application. (6th ed.). New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
  • Jegede, P. O. (2007). “Computer Attitude as Correlates of Computer Self -Efficacy Among South Western Nigerian Higher Education Teachers”, The Proceedings of Sixth International Internet Education Conference & Exhibition, 2-4 September 2007, 271-284. Cairo, Egypt.
  • Kızılırmak, F. (2008). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Görüşleri (Isparta İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
  • Kocaman, F. (2008). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Yazılımlarını Kul- lanma Düzeyleri (Burdur İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Özgen, K., Obay, M. ve Bindak, R. (2009). “Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adayla- rının Bilgisayar Ve Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelen- mesi”, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 12-24.
  • Sadik, A. (2006). “Factors Influencing Teachers’ Attitudes Toward Personal Use and School Use of Computers: New Evidence From a Developing Nation”, Evaluation Review, 30 (1), 86–113
  • Schwier, R.A. ve Misanchuk, E.R. (1993). Interactive Multimedia Instruction. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
  • Sezer, A. (2011). “Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 1- 19.
  • Shapka, J. ve Ferrari, M. (2003). “Computer-Related Attitudes and Actions Teacher Candidates”, Computers in Human Behavior, 19 (3), 319–334.
  • Şahin, A. ve Akçay, A. (2011). “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 6(2), 909-918.
  • Teo, T. (2008). “Pre-Service Teachers’ Attitudes Towards Computer Use: A Singapore Survey”, Australasian Journal of Educational Technology, 24(4), 413-424
  • Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncı- lık.
  • Yanpar Yelken, T. (2011). “The Effect of Group Based Activities on The Creativitiy of Teacher Trainees in a Material Development Course”, The New Educational Review, 24(2), 81-94.
  • Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2010). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Karşı Tutumları”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158-169.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Arslan Bu kişi benim

Ayşe Oruç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 172 Sayı: 172

Kaynak Göster

APA Arslan, A., & Oruç, A. (2013). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 172(172), 313-326. https://doi.org/10.20296/tsad.91961
AMA Arslan A, Oruç A. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Şubat 2013;172(172):313-326. doi:10.20296/tsad.91961
Chicago Arslan, Ali, ve Ayşe Oruç. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 172, sy. 172 (Şubat 2013): 313-26. https://doi.org/10.20296/tsad.91961.
EndNote Arslan A, Oruç A (01 Şubat 2013) İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 172 172 313–326.
IEEE A. Arslan ve A. Oruç, “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 172, sy. 172, ss. 313–326, 2013, doi: 10.20296/tsad.91961.
ISNAD Arslan, Ali - Oruç, Ayşe. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 172/172 (Şubat 2013), 313-326. https://doi.org/10.20296/tsad.91961.
JAMA Arslan A, Oruç A. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2013;172:313–326.
MLA Arslan, Ali ve Ayşe Oruç. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 172, sy. 172, 2013, ss. 313-26, doi:10.20296/tsad.91961.
Vancouver Arslan A, Oruç A. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLEŞİMLİ EĞİTİM CD’LERİNE YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2013;172(172):313-26.