BibTex RIS Kaynak Göster

DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 3, 723 - 742, 28.12.2016

Öz

Ülkemizde 2010 yılından itibaren, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, geleceğimiz olan çocuklarımıza ve gençlerimize değer eğitimi verilmeye başlanmıştır. Araştırmamızın amacı değerler eğitimi programının öğrenci davranışına etkisini, velilerin (projenin uygulayıcı ve veli olarak her iki ayağında da yer alan öğretmen veliler) görüşleri doğrultusunda incelemek ve sonuçlarını paylaşmaktır.

Araştırmada nitel çalışma metodu kullanılmıştır. Sosyo-ekonomik açılardan farklı bölgelerdeki okullarda çalışan 15’i kadın, 12’si erkek toplam 27 veli, çalışma grubumuzu oluşturmaktadır. Veriler, literatür taraması sonucu araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanılmış görüşme formuyla, birebir veliyle (öğretmenle) görüşülerek, velinin söylediklerinin anında yazıya aktarılması kaydıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler “İçerik Analizi Yöntemiyle” analiz edilmiştir.

Araştırmaya katılan velilerin görüşleri doğrultusunda; velilerin büyük çoğunluğunun Değerler Eğitiminin hedeflerinden haberdar olmadıkları, büyük çoğunluğunun çocuğunun öğretmenini değerler eğitimi kapsamında yeterli bulmadıkları, yine büyük çoğunluğunun çocuklarında değerler eğitimi uygulanmaya başladıktan sonra herhangi bir davranış değişikliği meydana gelmediği, öğretmenlerin değerler eğitimi alanında uzman olmadıkları, değerler eğitimi uygulamasında teoriden öteye gidilemediği, değerler eğitimine gereken önemin verilmediği, “birlikte ve barış içinde yaşamak, adaletli olmak, doğruluk, empati” gibi değerlerin öncelikli olarak verilmesi gerektiği ve değerler eğitimi uygulanırken “evrensel değerler, kültür, din, dil” gibi faktörlerin göz önünde bulundurulması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Bu kapsamda; değerler eğitiminin ders olarak müfredatta yer alması, öğretmenlerin bu konuda hizmet içi veya üniversite dönemlerinde eğitilmesi, değerler eğitimine verilen önemin arttırılması, öncelikli olarak verilmesi gereken değerlerin bölgesel olarak belirlenebileceği ve benzer bir çalışmanın özel okullarla devlet okullarının karşılaştırılması şeklinde yapılabileceği gibi önerilerde bulunulmuştur.

 

Anahtar kelimeler: Değerler eğitimi, davranış değişikliği, veli görüşü.

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 3, 723 - 742, 28.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Sağlam

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sağlam, A. (2016). DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
AMA Sağlam A. DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. TSA. Aralık 2016;20(3):723-742.
Chicago Sağlam, Abdulkadir. “DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20, sy. 3 (Aralık 2016): 723-42.
EndNote Sağlam A (01 Aralık 2016) DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20 3 723–742.
IEEE A. Sağlam, “DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”, TSA, c. 20, sy. 3, ss. 723–742, 2016.
ISNAD Sağlam, Abdulkadir. “DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20/3 (Aralık 2016), 723-742.
JAMA Sağlam A. DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. TSA. 2016;20:723–742.
MLA Sağlam, Abdulkadir. “DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 20, sy. 3, 2016, ss. 723-42.
Vancouver Sağlam A. DEĞERLER EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİNİN VELİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. TSA. 2016;20(3):723-42.