Bu araştırmanın amacı, “Kaynak Tarama ve Rapor Yazma” dersi için tasarlanan
araştırma temelli öğrenme yaklaşımına dayalı ders uygulamasının üniversite
öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel araştırma
desenlerinden biri olan durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler,
araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir.
Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz tekniği
ile çözümlenmiştir. 51 öğrenci görüşmelere gönüllü olarak katılmıştır.
Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğu (f=34) bu dersteki
öğrenmelerini araştırmalarla, uygulamalarla yani yaparak-yaşayarak
öğrendiklerini, 29 öğrenci bu dersin öğrenci merkezli olduğunu, 5 öğrenci ise
önceki dönemlerdeki ders işlenişleri ile bu dersin işlenişi arasında
farklılıkların olmadığını belirtmişlerdir. 42 öğrenci öğrenilenlerin kalıcı
olduğuna, gerçek hayatta ve meslek
hayatında kullanacağına inanırken, 5 öğrencinin olumsuz görüş bildirdiği
görülmektedir. Ayrıca ders işlenişi ile ilgili olarak 35 öğrenci olumlu görüş
bildirirken, 20 öğrenci arkadaşlarının hazırladıkları çalışmaları dinlemenin
sıkıcı olduğunu, 4 öğrenci ise uygulamaların zor olduğunu belirtmişlerdir.
Araştırmaya dayalı öğrenme Kaynak tarama ve rapor yazma Üniversite öğrencileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 3 |