Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 3, 577 - 601, 17.12.2017

Öz

Değişmekte
olan çevreyle dinamik bir etkileşim içerisinde bulunan eğitim örgütlerinin
amaçların­dan sapmaması ve etkililiğini devam ettirebilme­si için belli
aralıklarla denetlenmesi gerekmekte­dir.
Bu çalışmanın
konusunu kurum teftiş raporlarına göre devlet ve özel ilköğretim okullarının
durumlarının karşılaştırılması oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı devlet ve özel
öğretim okullarındaki sorunlara ve sorunlardaki farklılığa dikkat çekmektir. Bu
amaçla Kurum teftiş raporlarının incelenmesine izin veren Muğla İli Dalaman,
Fethiye, Köyceğiz, Menteşe, Milas, ve Ortaca ilçelerinde mevcut dört özel ve
dört devlet olmak üzere,  toplam sekiz ilköğretim
okulu araştırmaya dahil edilmiştir. Bu sekiz ilköğretim okulunda 2008-2015
yılları arasında yapılmış 12’si devlet, 8’i özel ilköğretim okulu olmak üzere
toplam 20 kurum teftiş raporu incelenmiştir. 



 



İnceleme, MEB
Maarif Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi’nde kurum
teftişinde incelenecek durumlar başlığı altında belirtilen “
personel
işleri, büro işleri, hesap ve döner sermaye işleri, ihtiyaç ve fazlalıkların
değerlendirilmesi, fiziki durum, öğrenci işleri, eğitim ve öğretim durumu görev
alanları konularında ve devlet ve özel ortaokullarının sorunlarının
karşılaştırması bakımından yapılmıştır. Ayrıca, yarı yapılandırılmış üç soruluk
bir görüşme formu kullanılarak (Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli üç
maarif müfettişi ile yüz yüze )  yapılan
görüşmeler yolu ile de veri toplanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
yöntemi kullanılarak analiz edilip, değerlendirilmiştir.



 



Çalışma sonucunda
devlet ve özel ilköğretim okullarında genel olarak; eğitim ve öğretim
bakımından müfredatın yetiştirilememesi, kazanımların davranışa
dönüştürülememesi, yönetici profilinin düşük olması gibi sorunların olduğu,
özellikle devlet ilköğretim okullarında kaynak sıkıntısı, kalabalık sınıflar,
öğrenci velileri ile işbirliği yapma konusunda yetersizlik ve öğretmen
performansları ile ilgili sorunlar bulunduğu anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, U. (2009).Yönetici ve öğretmenlere göre Türk ve Alman okul müdürlerinin ders denetimi uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 3, 577 - 601, 17.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Acar, U. (2009).Yönetici ve öğretmenlere göre Türk ve Alman okul müdürlerinin ders denetimi uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vural Hoşgörür

İbrahim Kaplan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Hoşgörür, V., & Kaplan, İ. (2017). DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(3), 577-601.
AMA Hoşgörür V, Kaplan İ. DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI. TSA. Aralık 2017;21(3):577-601.
Chicago Hoşgörür, Vural, ve İbrahim Kaplan. “DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21, sy. 3 (Aralık 2017): 577-601.
EndNote Hoşgörür V, Kaplan İ (01 Aralık 2017) DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 3 577–601.
IEEE V. Hoşgörür ve İ. Kaplan, “DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI”, TSA, c. 21, sy. 3, ss. 577–601, 2017.
ISNAD Hoşgörür, Vural - Kaplan, İbrahim. “DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21/3 (Aralık 2017), 577-601.
JAMA Hoşgörür V, Kaplan İ. DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI. TSA. 2017;21:577–601.
MLA Hoşgörür, Vural ve İbrahim Kaplan. “DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 21, sy. 3, 2017, ss. 577-01.
Vancouver Hoşgörür V, Kaplan İ. DEVLET VE ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARININ KURUM TEFTİŞ RAPORLARINA GÖRE KARŞILAŞTIRMASI. TSA. 2017;21(3):577-601.