Bu
araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanma
durumlarını, öğretmenlerinin ve kendilerinin görüşleri doğrultusunda
belirlemeye çalışmaktır. Tarama modelindeki bu araştırmanın çalışma grubu, Bolu
İlinden 110 öğretmen ve 252 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırmada verilerin
toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan “Okuma Alışkanlığı Öğrenci
Anketi” ve “Okuma Alışkanlığı Öğretmen Anketi” kullanılmıştır. Anket formları,
Bolu’daki ilköğretim okullarında 2., 3., 4. ve 5. Sınıfta görev yapan
öğretmenlere ve bu öğretmenlerin öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada anket
yoluyla toplanan verilerin analizinde yüzde ve frekans kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı
olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin tamamına yakını kendisinde
okuma alışkanlığı olduğunu, öğretmenlerin tamamına
yakını da öğrencilerinin okuma alışkanlığı gelişimlerini takip ettiğini
belirtmiştir. Öğretmenlerin, okuma alışkanlığı kazandırma konusunda velilerle çalışmalar
yaptıkları ancak sınıf kitaplıklarındaki yayın türlerinin çok çeşitli olmadığı, sınıf
olarak yayın abonelikleri olmadığı ve öğrencilerinin sınıf
kitaplıklarından aktif olarak faydalanmaları için çok çabalı olmadıkları
belirlenmiştir. Öğrencilerin
okumalarını olumsuz etkileyen etmenler arasında televizyon izlemeyi ve
bilgisayar oyunlarını okumaya tercih etme yer almıştır.
İlköğretim okulu okuma becerisi okuma ilgisi okuma alışkanlığı öğretmen
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1 |