Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 603 - 622, 05.08.2018

Öz

Kaynakça

  • AKTAŞ, Ş. ve GÜNDÜZ, O. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınevi: Ankara.BAMBERGER, R. (1990). Okuma Alışkanlığını Geliştirme (çev. B. Çapar), Kültür Bakanlığı Kütüphaneler Genel Müdürlüğü: Ankara.BİRCAN, İ. ve TEKİN, M. (1986). Türkiye’de Okuma Alışkanlığının Azalması Sorunu ve Çözüm Yolları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi XXII(1): Ankara.BLAHA, B. A. ve BENNETT, J. M. (1993). Yeni Okuma Teknikleri, (çev. D. Şahiner), Rota Yayınları: İstanbul.DÖKMEN, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-sosyal Bir Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı: Ankara.GÖNEN, M. (1991). “Korunmaya Muhtaç Çocuk ve Gençlerin Boş Zamanlarında Kitaba Olan İlgilerinin İncelenmesi”, Bilgi Pınarı Dergisi, Yıl: 1, S. 1, s.17-23, Kültür Bakanlığı Milli Kütüphane Başkanlığı.GÜRCAN, H. İ. (1999). Okuma Alışkanlığı ile Kitap Yayımcılığının Kültürel İletişim ve Teknolojisine Bağlı Sorunları Karşısında Türkiye Koşulları Temelinde Bir Model Önerisi, Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.KÖKNEL, Ö. (2001). Kimliğini Arayan Gençliğimiz, Altın Kitaplar: İstanbul.ÖZDEMİR, E. (1983). Okuma Sanatı, Varlık Yayınları: İstanbul.SELVİ, I. (1998). “Okuma alışkanlığı”, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kütüphanecilik Dergisi, S. 4, s.173, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi: İstanbul.TOSUNOĞLU, M. (2002). “Türk Öğretiminde Okuma Alışkanlığı ve Çocukların Okuma Eğilimleri”, Türk Dili Dergisi, S. 609, s.39, TRT Genel Sekreterlik Basım: Ankara.TURCAN, A.İ., YILDIRIM, S.S. ve KELLECİ, F. (1999). “Üniversite Öğrencileri Arasında Ders Dışı Okuma Alışkanlık Düzeyinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri I: Eskişehir.YILMAZ, B. (2004). “Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı”, Bilgi Dünyası, Cilt: 5, S.2, s.116: Ankara.

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 603 - 622, 05.08.2018

Öz


Teknolojinin
gelişimiyle birlikte bilgiye erişilebilirliğin çok hızlı olduğu günümüzde,
kitaplar ayrı bir değer ifade etmektedir. Bilginin asıl kaynağı olan kitapları
elde etmek eski dönemlerden çok daha kolaydır. Buna bağlı olan okuma
alışkanlığı, toplumların gelişmişlik derecelerini gösteren ölçütlerden
birisidir. Bu araştırmanın amacı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencilerinin okuma
alışkanlıkları ve bunları etkileyen nedenler üzerinedir. Araştırma, 2017-2018
güz döneminde, üniversitenin Fakülte ve Yüksekokullarının sayısal ve sözel
bölümlerinde okuyan 300 öğrenci ve örnekleme yöntemi ile yapılmıştır.
Araştırmada, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını belirlemeye yönelik Öğrencilerin
Okuma Alışkanlığı anketi kullanılmıştır. Anket çalışmasında; öğrencilerin gelir
durumu, yetiştikleri evlerde kitaplık olup olmadığı, kütüphane alışkanlıkları,
okudukları kitap miktarları, özel günlerde hediye olarak kitap verip
vermedikleri ve okumaya engel olan nedenler gibi farklı konular üzerinde
durulmuştur. Ayrıca tercih ettikleri kitap türleri ve yolculuk esnasında
yanlarında kitap, gazete, dergi gibi yayınların olup olmadığı sorulmuştur. Elde
edilen bulguların, cinsiyet durumuna göre ve toplamda nasıl şekillendiği
tablolar ile gösterilerek değerlendirmeye alınmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar
verildikten sonra öneriler sunulmuştur.




Kaynakça

  • AKTAŞ, Ş. ve GÜNDÜZ, O. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınevi: Ankara.BAMBERGER, R. (1990). Okuma Alışkanlığını Geliştirme (çev. B. Çapar), Kültür Bakanlığı Kütüphaneler Genel Müdürlüğü: Ankara.BİRCAN, İ. ve TEKİN, M. (1986). Türkiye’de Okuma Alışkanlığının Azalması Sorunu ve Çözüm Yolları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi XXII(1): Ankara.BLAHA, B. A. ve BENNETT, J. M. (1993). Yeni Okuma Teknikleri, (çev. D. Şahiner), Rota Yayınları: İstanbul.DÖKMEN, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-sosyal Bir Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı: Ankara.GÖNEN, M. (1991). “Korunmaya Muhtaç Çocuk ve Gençlerin Boş Zamanlarında Kitaba Olan İlgilerinin İncelenmesi”, Bilgi Pınarı Dergisi, Yıl: 1, S. 1, s.17-23, Kültür Bakanlığı Milli Kütüphane Başkanlığı.GÜRCAN, H. İ. (1999). Okuma Alışkanlığı ile Kitap Yayımcılığının Kültürel İletişim ve Teknolojisine Bağlı Sorunları Karşısında Türkiye Koşulları Temelinde Bir Model Önerisi, Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.KÖKNEL, Ö. (2001). Kimliğini Arayan Gençliğimiz, Altın Kitaplar: İstanbul.ÖZDEMİR, E. (1983). Okuma Sanatı, Varlık Yayınları: İstanbul.SELVİ, I. (1998). “Okuma alışkanlığı”, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kütüphanecilik Dergisi, S. 4, s.173, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi: İstanbul.TOSUNOĞLU, M. (2002). “Türk Öğretiminde Okuma Alışkanlığı ve Çocukların Okuma Eğilimleri”, Türk Dili Dergisi, S. 609, s.39, TRT Genel Sekreterlik Basım: Ankara.TURCAN, A.İ., YILDIRIM, S.S. ve KELLECİ, F. (1999). “Üniversite Öğrencileri Arasında Ders Dışı Okuma Alışkanlık Düzeyinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri I: Eskişehir.YILMAZ, B. (2004). “Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı”, Bilgi Dünyası, Cilt: 5, S.2, s.116: Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Solmaz 0000-0002-3323-7448

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 23 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Solmaz, M. (2018). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(2), 603-622.
AMA Solmaz M. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ağustos 2018;22(2):603-622.
Chicago Solmaz, Mustafa. “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22, sy. 2 (Ağustos 2018): 603-22.
EndNote Solmaz M (01 Ağustos 2018) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 2 603–622.
IEEE M. Solmaz, “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 2, ss. 603–622, 2018.
ISNAD Solmaz, Mustafa. “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/2 (Ağustos 2018), 603-622.
JAMA Solmaz M. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22:603–622.
MLA Solmaz, Mustafa. “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 2, 2018, ss. 603-22.
Vancouver Solmaz M. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2018;22(2):603-22.