Teknolojinin
gelişimiyle birlikte bilgiye erişilebilirliğin çok hızlı olduğu günümüzde,
kitaplar ayrı bir değer ifade etmektedir. Bilginin asıl kaynağı olan kitapları
elde etmek eski dönemlerden çok daha kolaydır. Buna bağlı olan okuma
alışkanlığı, toplumların gelişmişlik derecelerini gösteren ölçütlerden
birisidir. Bu araştırmanın amacı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencilerinin okuma
alışkanlıkları ve bunları etkileyen nedenler üzerinedir. Araştırma, 2017-2018
güz döneminde, üniversitenin Fakülte ve Yüksekokullarının sayısal ve sözel
bölümlerinde okuyan 300 öğrenci ve örnekleme yöntemi ile yapılmıştır.
Araştırmada, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını belirlemeye yönelik Öğrencilerin
Okuma Alışkanlığı anketi kullanılmıştır. Anket çalışmasında; öğrencilerin gelir
durumu, yetiştikleri evlerde kitaplık olup olmadığı, kütüphane alışkanlıkları,
okudukları kitap miktarları, özel günlerde hediye olarak kitap verip
vermedikleri ve okumaya engel olan nedenler gibi farklı konular üzerinde
durulmuştur. Ayrıca tercih ettikleri kitap türleri ve yolculuk esnasında
yanlarında kitap, gazete, dergi gibi yayınların olup olmadığı sorulmuştur. Elde
edilen bulguların, cinsiyet durumuna göre ve toplamda nasıl şekillendiği
tablolar ile gösterilerek değerlendirmeye alınmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar
verildikten sonra öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2 |