Kaygı
hayatımızın her döneminde hissedebileceğimiz bir duygudur. Günlük hayatta baş
etmek zorunda kalınan zorlayıcı durumlar kaygıya sebep olabilmektedir. İnsanın
faaliyetlerini etkileyen kaygı, öğrenmeyi de önemli ölçüde etkilemektedir. Kaygı
ve öğrenme ilişkisi birçok disiplin tarafından farklı yönleriyle ele
alınmaktadır. Kaygı, yabancı dil öğrenme sürecinde de öğrenenin başarısı
üzerinde baskın bir etkiye sahiptir. Bu
nedenle öğreticiler öğrenenlerin duyuşsal durumları ve kaygı düzeyleriyle
bunların nedenleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Bu süreçte çeşitli ölçme ve
değerlendirme araçlarının gerekliliği kaçınılmazdır. Bu çalışmanın amacı da
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarını belirlemeye
yönelik ölçme aracı geliştirmektir. Amaca ulaşmak için alanyazın taraması
yapıldıktan sonra öğrencilerden nitel veri toplanıp 41 maddelik bir taslak ölçek
hazırlanmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda düzenlenen taslak ölçek 37
maddeye düşürülmüştür. Taslak ölçeğin ön uygulaması B1 ve B2 düzeyindeki 44
öğrenciye yapılmış ve elde edilen veriler sonucunda 34 maddelik bir ölçek
oluşturulmuştur. Ölçek, Dumlupınar ve Gazi Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezlerinde
B1 ve B2 düzeyinde Türkçe öğrenen 183 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan faktör
analizi sonucunda 4 faktörlü, toplam varyansın %48’ini açıklayan 25 maddelik
bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı …… olarak
hesaplanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 4 |