Bu araştırmanın amacı; Çukurova Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nden mezun olacak öğretmen adaylarının, eğitimde teknoloji
kullanımlarıyla ilgili tutum ve davranışlarını belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda Eğitim Fakültesi’nden mezun olacak olan öğretmen adaylarının
eğitimde teknolojik araç ve gereç kullanmaya ilişkin fikirleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 bahar dönemi, Çukurova
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin bölümlerinde öğrenim görmekte olan 300
öğretmen adayıdır. Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojik araç ve gereç
kullanmaya yönelik fikirlerini tespit etmek amacıyla Öztürk’ün (2006) geliştirmiş
olduğu, 39 maddelik “Eğitimde Teknolojinin Kullanımına Yönelik Tutum
Ölçeği” veri toplama aracı olarak tercih
edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, eğitimde teknoloji
kullanımlarıyla ilgili tutumları orta düzeyde olumlu tutum bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 1 |