Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 1, 95 - 112, 15.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Aydın, F., & Karaa, F. N. (2013). Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları: Ölçek Geliştirme Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi (Journal of Turkish Science Education), 10(4), 103–118.http://toad.edam.com.tr/sites/default/files/pdf/ogretmen-adaylarinin-teknolojiye-yonelik-tutumlari-olcegi-toad.pdf
  • Barut, L. (2015). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumları ile Bilgisayar Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişki. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bircan, H., & Arslan, R. (2016). Ortaöğretim Öğrencilerinin Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 7(14), 73–88.http://iibfdergi.bartin.edu.tr/wp-content/uploads/2017/01/5-Ortaöğretim-Öğrencilerinin-Akıllı-Tahta-Kullanımına-Yönelik-Tutum-Ölçeği-Geliştirilmesi-Güvenirlik-Ve-Geçerlik-Çalışması-Sivas-İli-Uygulaması.pdf
  • Can, Ş., & Kaymakçı, G. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(34), 47–57.http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=6546&Detay=Ozet
  • Çakıroğlu, Ü., Gökoğlu, S., & Çebi, A. (2015). Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty), 35(3), 507–522.http://gefad.gazi.edu.tr/article/view/5000121696
  • Çoklar, A. N., & Sahin, Y. L. (2011). Technostress levels of social network users based on ICTs in Turkey. European Journal of Social Sciences, 23(2), 171-182.
  • Dargut, T., & Çelik, G. (2014). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi (Journal of Tongue Education), 2(2), 28–41.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aded/article/view/5000039318
  • Doğru, M., Şeren, N., & Koçulu, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımına İlişkin Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 464–472.
  • Döğer, M. F. (2016). Bilgisayar Destekli Eğitimlere Katılan Öğretmenlerin Görüş Ve Deneyimlerine Bağlı Olarak Eğitimde Teknoloji Kullanımını Etkileyen Dinamikler. Ankara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/32257/
  • Ekici, G. (2008). Teknik Öğretmenlerin ve Teknik Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(5), 42–55.http://sbad.gop.edu.tr/DergiTamDetay.aspx?ID=116
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öǧretmen Adaylarının Eǧitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi (Journal of Turkish Science Education), 6(3), 99–108.http://www.tused.org/internet/tused/archive/v6/i3/text/tusedv6i3s9.pdf
  • Gül, K. (2013). Eğitimde Teknoloji Kullanımı Bağlamında “Fatih Projesi”nin Analizi. Ankara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Ankara.
  • İpek, C., & Acuner, H. Y. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 23–40.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/15433
  • Karamustafaoğlu, O., Çakır, R., & Topuz, F. G. (2011). Fen Öğretiminde Öğretmenlerin Derslerinde Materyal ve Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi,http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2404-30_05_2012-16_12_26.pdf
  • Kaya, B. (2017). Sınıf Öğretmenleri̇ni̇n Eği̇ti̇mde Teknoloji̇ Kullanımına İli̇şki̇n Tutum Düzeyi̇ İle Mesleğe Yöneli̇k Tutumları Arasındaki̇ İli̇şki̇ni̇n İncelenmesi̇. Ahievran Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.http://dosyayukleme.ahievran.edu.tr/dosyalar/BAYRAM_KAYA.pdf
  • Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve Derslerde Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Tablet PC Uygulaması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (Journal of Educational Sciences Research), 2(2), 123–139.http://toad.edam.com.tr/olcek/teknoloji-ve-derslerde-teknoloji-kullanimina-yonelik-veli-tutum-olcegi
  • Kol, S. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 543–554.http://toad.edam.com.tr/olcek/okul-oncesi-egitimde-teknolojik-arac-gerec-kullanimina-yonelik-tutum-olcegi
  • Metin, M., Birişçi, S., & Coşkun, K. (2013). Öğretmen Adaylarının Öğreti̇m Teknoloji̇leri̇ne Yöneli̇k Tutumlarının Farklı Deği̇şkenler Açısından İncelenmesi̇. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1345–1364.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/88004%0A
  • Orçan Kaçan, M., & Kimzan, İ. (2017). Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (The Journal of International Education Science), 4(12), 203–215.http://www.inesjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=1464&Detay=Ozet
  • Öksüz, C., & Ak, Ş. (2010). İlköğretim Okullarında Matematik Derslerinde Teknoloji Kullanım Düzeyini Belirleme Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), 9(32), 372–383.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/70196
  • Öksüz, C., Ak, Ş., & Uça, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algı Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 270–287.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/yyuefd/article/view/5000055567
  • Özturan, S., & Bozcan, E. Ü. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgi Ve İletişim Teknolojilerini Kullanmanın Önemine İlişkin Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 6(3), 78–90.http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/07.seral_ozturan_.pdf
  • Solak, M. (2009). İlköğretimde Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Mersin University Journal of the Faculty of Education), 11(1), 177–197.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/5000012417
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. Aksaray Üniversitesi/Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Aksaray.https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/download/3506/1664
  • Türel, Y. K., Özdemir, T. Y., & Varol, F. (2017). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Becerileri Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Cukurova University Faculty of Education Journal), 46(2), 503–516. http://dergipark.gov.tr/doi/10.14812/cuefd.299864
  • Ursavaş, Ö. F., Şahin, S., & McILROY, D. (2014). Öğretmenler İçin Teknoloji Kabul Ölçeği: Ö-TKÖ. Eğitimde Kuram ve Uygulama (Journal of Theory and Practice in Education), 10(4), 885–917.https://dergipark.gov.tr/download/article-file/63449
  • Uslu, Ö. (2013). Öğretmenlere Yönelik Teknolojiyle Bütünleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Mersin University Journal of the Faculty of Education), 9(3), 1–12.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/1002000432 Usta, E., & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlikleri ve Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi (International Journal of Human Sciences), 7(1), 1335–1349.www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936708.pdf
  • Yavuz Mumcu, H., & Dönmez Usta, N. (2014). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Öğretim Teknolojileri & Öğretmen Eğitimi Dergisi (Journal of Instructional Technologies & Teacher Education), 3(3), 44–55.http://dergipark.gov.tr/jitte/issue/25085/264737
  • Yavuz, S., & Coşkun, E. (2008). Sınıf Öǧretmenliǧi Öǧrencilerinin Eǧitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), (34), 276–286.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/hunefd/article/view/5000048479
  • Yılmaz, M., Üredi, L., & Akbaşlı, S. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Yeterlilik Düzeylerinin ve Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Algılarının Belirlenmesi. Uluslararsı Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi (International Journal of Humanities and Education), 1(1), 105–121.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/357543
  • Yiğit, E. Ö. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Teknoloji Okuryazarlığı Düzeylerinin ve Teknoloji ile Bütünleştirilmiş Sosyal Bilgiler Öğretimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul

ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 1, 95 - 112, 15.04.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı; Çukurova Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nden mezun olacak öğretmen adaylarının, eğitimde teknoloji
kullanımlarıyla ilgili tutum ve davranışlarını belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda Eğitim Fakültesi’nden mezun olacak olan öğretmen adaylarının
eğitimde teknolojik araç ve gereç kullanmaya ilişkin fikirleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 bahar dönemi, Çukurova
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin bölümlerinde öğrenim görmekte olan 300
öğretmen adayıdır. Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojik araç ve gereç
kullanmaya yönelik fikirlerini tespit etmek amacıyla Öztürk’ün (2006) geliştirmiş
olduğu, 39 maddelik “Eğitimde Teknolojinin Kullanımına Yönelik Tutum
Ölçeği”  veri toplama aracı olarak tercih
edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, eğitimde teknoloji
kullanımlarıyla ilgili tutumları
orta düzeyde olumlu tutum bulunmuştur

Kaynakça

  • Aydın, F., & Karaa, F. N. (2013). Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları: Ölçek Geliştirme Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi (Journal of Turkish Science Education), 10(4), 103–118.http://toad.edam.com.tr/sites/default/files/pdf/ogretmen-adaylarinin-teknolojiye-yonelik-tutumlari-olcegi-toad.pdf
  • Barut, L. (2015). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumları ile Bilgisayar Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişki. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bircan, H., & Arslan, R. (2016). Ortaöğretim Öğrencilerinin Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 7(14), 73–88.http://iibfdergi.bartin.edu.tr/wp-content/uploads/2017/01/5-Ortaöğretim-Öğrencilerinin-Akıllı-Tahta-Kullanımına-Yönelik-Tutum-Ölçeği-Geliştirilmesi-Güvenirlik-Ve-Geçerlik-Çalışması-Sivas-İli-Uygulaması.pdf
  • Can, Ş., & Kaymakçı, G. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(34), 47–57.http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=6546&Detay=Ozet
  • Çakıroğlu, Ü., Gökoğlu, S., & Çebi, A. (2015). Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty), 35(3), 507–522.http://gefad.gazi.edu.tr/article/view/5000121696
  • Çoklar, A. N., & Sahin, Y. L. (2011). Technostress levels of social network users based on ICTs in Turkey. European Journal of Social Sciences, 23(2), 171-182.
  • Dargut, T., & Çelik, G. (2014). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi (Journal of Tongue Education), 2(2), 28–41.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aded/article/view/5000039318
  • Doğru, M., Şeren, N., & Koçulu, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımına İlişkin Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 464–472.
  • Döğer, M. F. (2016). Bilgisayar Destekli Eğitimlere Katılan Öğretmenlerin Görüş Ve Deneyimlerine Bağlı Olarak Eğitimde Teknoloji Kullanımını Etkileyen Dinamikler. Ankara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/32257/
  • Ekici, G. (2008). Teknik Öğretmenlerin ve Teknik Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(5), 42–55.http://sbad.gop.edu.tr/DergiTamDetay.aspx?ID=116
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öǧretmen Adaylarının Eǧitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi (Journal of Turkish Science Education), 6(3), 99–108.http://www.tused.org/internet/tused/archive/v6/i3/text/tusedv6i3s9.pdf
  • Gül, K. (2013). Eğitimde Teknoloji Kullanımı Bağlamında “Fatih Projesi”nin Analizi. Ankara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Ankara.
  • İpek, C., & Acuner, H. Y. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 23–40.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/15433
  • Karamustafaoğlu, O., Çakır, R., & Topuz, F. G. (2011). Fen Öğretiminde Öğretmenlerin Derslerinde Materyal ve Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi,http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2404-30_05_2012-16_12_26.pdf
  • Kaya, B. (2017). Sınıf Öğretmenleri̇ni̇n Eği̇ti̇mde Teknoloji̇ Kullanımına İli̇şki̇n Tutum Düzeyi̇ İle Mesleğe Yöneli̇k Tutumları Arasındaki̇ İli̇şki̇ni̇n İncelenmesi̇. Ahievran Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.http://dosyayukleme.ahievran.edu.tr/dosyalar/BAYRAM_KAYA.pdf
  • Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve Derslerde Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Tablet PC Uygulaması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (Journal of Educational Sciences Research), 2(2), 123–139.http://toad.edam.com.tr/olcek/teknoloji-ve-derslerde-teknoloji-kullanimina-yonelik-veli-tutum-olcegi
  • Kol, S. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 543–554.http://toad.edam.com.tr/olcek/okul-oncesi-egitimde-teknolojik-arac-gerec-kullanimina-yonelik-tutum-olcegi
  • Metin, M., Birişçi, S., & Coşkun, K. (2013). Öğretmen Adaylarının Öğreti̇m Teknoloji̇leri̇ne Yöneli̇k Tutumlarının Farklı Deği̇şkenler Açısından İncelenmesi̇. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1345–1364.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/88004%0A
  • Orçan Kaçan, M., & Kimzan, İ. (2017). Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (The Journal of International Education Science), 4(12), 203–215.http://www.inesjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=1464&Detay=Ozet
  • Öksüz, C., & Ak, Ş. (2010). İlköğretim Okullarında Matematik Derslerinde Teknoloji Kullanım Düzeyini Belirleme Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), 9(32), 372–383.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/70196
  • Öksüz, C., Ak, Ş., & Uça, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algı Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 270–287.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/yyuefd/article/view/5000055567
  • Özturan, S., & Bozcan, E. Ü. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgi Ve İletişim Teknolojilerini Kullanmanın Önemine İlişkin Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 6(3), 78–90.http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/07.seral_ozturan_.pdf
  • Solak, M. (2009). İlköğretimde Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Şad, S. N., & Nalçacı, Ö. İ. (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Mersin University Journal of the Faculty of Education), 11(1), 177–197.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/5000012417
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. Aksaray Üniversitesi/Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Aksaray.https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/download/3506/1664
  • Türel, Y. K., Özdemir, T. Y., & Varol, F. (2017). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Becerileri Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Cukurova University Faculty of Education Journal), 46(2), 503–516. http://dergipark.gov.tr/doi/10.14812/cuefd.299864
  • Ursavaş, Ö. F., Şahin, S., & McILROY, D. (2014). Öğretmenler İçin Teknoloji Kabul Ölçeği: Ö-TKÖ. Eğitimde Kuram ve Uygulama (Journal of Theory and Practice in Education), 10(4), 885–917.https://dergipark.gov.tr/download/article-file/63449
  • Uslu, Ö. (2013). Öğretmenlere Yönelik Teknolojiyle Bütünleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Mersin University Journal of the Faculty of Education), 9(3), 1–12.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/1002000432 Usta, E., & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlikleri ve Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi (International Journal of Human Sciences), 7(1), 1335–1349.www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936708.pdf
  • Yavuz Mumcu, H., & Dönmez Usta, N. (2014). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. Öğretim Teknolojileri & Öğretmen Eğitimi Dergisi (Journal of Instructional Technologies & Teacher Education), 3(3), 44–55.http://dergipark.gov.tr/jitte/issue/25085/264737
  • Yavuz, S., & Coşkun, E. (2008). Sınıf Öǧretmenliǧi Öǧrencilerinin Eǧitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), (34), 276–286.http://dergipark.ulakbim.gov.tr/hunefd/article/view/5000048479
  • Yılmaz, M., Üredi, L., & Akbaşlı, S. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Yeterlilik Düzeylerinin ve Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Algılarının Belirlenmesi. Uluslararsı Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi (International Journal of Humanities and Education), 1(1), 105–121.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/357543
  • Yiğit, E. Ö. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Teknoloji Okuryazarlığı Düzeylerinin ve Teknoloji ile Bütünleştirilmiş Sosyal Bilgiler Öğretimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Can Şahin

Nihan Arslan Namlı

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, M. C., & Arslan Namlı, N. (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(1), 95-112.
AMA Şahin MC, Arslan Namlı N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. TSA. Nisan 2019;23(1):95-112.
Chicago Şahin, Mehmet Can, ve Nihan Arslan Namlı. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23, sy. 1 (Nisan 2019): 95-112.
EndNote Şahin MC, Arslan Namlı N (01 Nisan 2019) ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23 1 95–112.
IEEE M. C. Şahin ve N. Arslan Namlı, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, TSA, c. 23, sy. 1, ss. 95–112, 2019.
ISNAD Şahin, Mehmet Can - Arslan Namlı, Nihan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23/1 (Nisan 2019), 95-112.
JAMA Şahin MC, Arslan Namlı N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. TSA. 2019;23:95–112.
MLA Şahin, Mehmet Can ve Nihan Arslan Namlı. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 23, sy. 1, 2019, ss. 95-112.
Vancouver Şahin MC, Arslan Namlı N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. TSA. 2019;23(1):95-112.