Bu araştırmanın amacı; özel eğitim bölümünde öğrenim gören öğretmen
adaylarının öz yeterlik inançlarının belirlenmesi ve bu inançların; öğrenim
gördükleri sınıfa, cinsiyete, genel akademik başarılarına göre farklılık
gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırma tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2016– 2017 Eğitim-öğretim yılı Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans programında
öğrenim gören toplam 166 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına
göre, öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlik inançlarının oldukça yeterli
düzeyde olduğu söylenebilir. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları
arasında; cinsiyete, göre anlamlı farklar bulunmuştur. Sınıf düzeyleri arasında
anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlik
inançları arasında genel akademik başarılarına göre anlamlı fark bulunmamıştır.
Bu bulgular doğrultusunda, öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlik
inançlarını geliştirebilecek ortamların oluşturulması önerileri getirilmiştir.
Öz yeterlik öğretmen öz yeterlik inancı öğretmen adayı öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 2 |