Bu
araştırmada Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin yazma kaygıları cinsiyet,
ülke, Türkiye’de bulunma süresi, Türkiye’ye gelmeden önce Türkçe eğitimi alma, dil
becerileri, Türkçe öğrenmeyi kolay ya da zor bulma ve ana dilinde
yazmayı sevme değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak
için betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kütahya Dumlupınar
Üniversitesi ile Gazi Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezinde B1 seviyesinde
öğrenim gören 98 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Karakuş
Tayşi (2018) tarafından geliştirilen “Türkçeyi Yabancı
Dil Olarak Öğrenenlere Yönelik Yazma Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde değişkenlere bağlı olarak standart sapma, aritmetik ortalama, ilişkisiz
örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma
kaygıları farklı alt boyutlarda ülke, Türkçe öğrenmeyi kolay veya zor bulma,
ana dilinde yazmayı sevme değişkenine göre anlamlı farklılık göstermiştir.
Farklı değişkenlere göre durum tespiti, öğretim faaliyetlerini düzenleme ve yaşanan
problemleri aşma sürecinde yapılacak çalışmalara katkı sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 2 |