Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 24 Sayı: 2, 277 - 287, 24.08.2020

Öz

Kaynakça

  • Başbay, A., & Bektaş, Y. (2010). Instructional environment and teacher competences in the context of multiculturalism. Education and Science, 34(152), 30-43.

GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI

Yıl 2020, Cilt: 24 Sayı: 2, 277 - 287, 24.08.2020

Öz

Yapılan bu araştırmada gençlerin çokkültürlü yeterlik algılarının bazı demografik değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesinde öğrenci olan 153 erkek ve 366 kadın olmak üzere toplam 519 üniversite öğrencisi katılmıştır.
Katılımcıların çokkültürlü yeterlik algılarının belirlenmesinde Başbay ve Kağnıcı (2011) tarafından
geliştirilen, üç alt boyuttan (bilgi, beceri, farkındalık) ve toplam 41 sorudan oluşan “Çokkültürlü
Yeterlik Algıları Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 programında
Mann Whitney U, Kruskal Wallis H ve Spearman Korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır.
Sonuç olarak, farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan gençlerin çokkültürlü yeterlik algılarının orta
düzeyde olduğu belirlenmiş, gençlerin çokkültürlü yeterlik algıları üzerinde cinsiyetin önemli bir belirleyici
olduğu tespit edilmiştir. Gençlerin çokkültürlü yeterlik algıları üzerinde eğitim düzeylerinin ve öğrenim
gördükleri bölüm değişkeninin önemli bir belirleyici olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında gençlerin
çokkültürlü yeterlik algılarına ilişkin alt boyutlardan elde ettikleri puanlar arasında anlamlı bir korelasyon
olduğu belirlenmiş, elde edilen bu sonucun literatürle paralellik gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada
elde edilen bulgular ve literatürde yer alan araştırma bulguları ışığında, gençlerin çokkültürlü
yeterlik algıları üzerinde cinsiyet, eğitim düzeyi ve öğrenim görülen bölüm değişkenlerinin önemli birer
belirleyici olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Başbay, A., & Bektaş, Y. (2010). Instructional environment and teacher competences in the context of multiculturalism. Education and Science, 34(152), 30-43.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Saygılı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saygılı, G. (2020). GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24(2), 277-287.
AMA Saygılı G. GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ağustos 2020;24(2):277-287.
Chicago Saygılı, Gizem. “GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 24, sy. 2 (Ağustos 2020): 277-87.
EndNote Saygılı G (01 Ağustos 2020) GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 24 2 277–287.
IEEE G. Saygılı, “GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 24, sy. 2, ss. 277–287, 2020.
ISNAD Saygılı, Gizem. “GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 24/2 (Ağustos 2020), 277-287.
JAMA Saygılı G. GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2020;24:277–287.
MLA Saygılı, Gizem. “GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 24, sy. 2, 2020, ss. 277-8.
Vancouver Saygılı G. GENÇLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜ YETERLİK ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2020;24(2):277-8.