Bu araştırma, proje tabanlı eğitsel robot etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilgisayarca düşünme ve programlamaya dönük öz yeterliliklerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırıma da karma desenlerden, gömülü araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında öntest - sontest kontrol grupsuz yarı deneysel araştırma deseni, nitel kısmında ise 15 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Bilgisayarca Düşünme Ölçeği (Ortaokul Düzeyi İçin) (α= 0,809), Ortaokul Öğrencileri İçin Programlama Özyeterlik Ölçeği (α= 0,95) ve 10 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın deneysel kısmında çalışma grubu ile 7 hafta boyunca proje tabanlı eğitsel robot etkinlikleri yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu kolay örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve Afyonkarahisar il merkezinde bulunan bir ortaokulda 7. sınıfta öğrenim gören 24 öğrenci ile oluşturulmuştur. Elde edilen veriler, parametrik analizler kullanılarak incelenmiştir. Standart sapma, aritmetik ortalama, bağımsız örneklem t testi gibi parametrik testlerin sonuçları ve ή2 etki büyüklüğü değeri incelenerek analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunca proje tabanlı eğitsel robot etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerisine (BDB) dönük toplam puanlarına ve programlamaya dönük öz yeterlilik toplam puanlarına anlamlı düzeyde katkısının olduğu ve bu katkının etki büyüklüğünün yüksek seviyede olduğu sonucuna varılmıştır.
Bilgisayarca Düşünme Programlama Öz Yeterliliği Eğitsel Robotlar
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 8 Aralık 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 2 |