Down sendromu (DS) olan öğrenciye sahip öğretmenlerin dil ve konuşma güçlüğüne yönelik yeterliklerini değerlendirmektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup DS’li öğrencileri olan 22 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde öğrencilerle ilgili “yaş, cinsiyet, güçlük düzeyi” gibi demografik bilgilere yer verilmiş olup öğretmenlerle ilgili olarak da “cinsiyet, kıdem, kurum türü ve branş” gibi demografik bilgiler toplanmıştır. Araştırma kapsamında öğretmenlerin yeterliklerini değerlendirmek amacıyla öğretmenlerden (1)“DS’li çocuklarda dil ve konuşma güçlüğü özellikleri” (2)“DS’li çocuklarda dil ve konuşma güçlüğü öğretmen yeterlikleri” (3)“DS’li bir öğrenciye sahip olmanın sınıf ikliminde etkileri” (4)“DS’li öğrenciye sahip olmanın öğretmenin kişisel yaşantısı üzerindeki etkileri” başlıklarında ele alınmıştır. Öğretmenler DS’li öğrencilerin ses kısıklığı ya da boğukluk, ses ve heceleri atlama veya karıştırarak söyleme, ses tekrarları yapma, son sesleri düşürme, hızlı ve düzensiz konuşma, kekemelik, az sözcük kullanma, az konuşma, işaret veya tepkilerle iletişim kurma, sözcük ve cümle kurmada zorlanma, basit ve kısa cümle kullanma isteği gibi problemlerle karşılaştıklarını vurgulamışlardır.
Dil ve konuşma güçlüğü Down sendromlu çocuklar öğretmen yeterliği
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Konuşma Engelli Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 9 Eylül 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 13 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |