Zihin yetersizliği, bireyin zihinsel işlevlerinde ve uyumsal davranışlarında yaşadığı sınırlılık olarak ifade edilmektedir. Geçmişten günümüze tanımında var olan değişiklikle birlikte zihin yetersizliğinin terminolojisi de değişmiştir. Bu çalışmanın amacı, 2004-2019 yılları arasında zihinsel yetersizliği olan bireyler ve eğitimi alanında son on beş yılda yapılan Türkçe çalışmaların terminolojisini incelemektir. Zihinsel yetersizlik ile ilgili makale, bildiri ve kitaplardan 149 çalışma araştırmaya dahil edilmiştir. Bu çalışmaların son üç yılda arttığı görülmüştür. Yıllara göre terminolojideki değişiklik incelendiğinde zihinsel yetersizlik teriminin gittikçe artan bir şekilde kulanıldığı ancak zihin engelli teriminin de önemli bir yüzdeliğe sahip olduğu belirlenmiştir. İki terimin de birlikte kullanılmasının kurum ve kuruluşlar arasındaki farklı terim kullanımına bağlı olduğu düşünülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |