Sosyal hizmet eğitiminde
teori ve uygulamanın bütünleştirilmesi için etkili öğrenme pratiğinin
geliştirilmesi çok önemlidir. Bu doğrultuda eğitim-öğretim sürecinde sosyal
hizmet eğitimcisinin rolü kritik bir yerde bulunmaktadır. Bu çalışmada,
Türkiye'de etkili sosyal hizmet eğitimcisinin sahip olması gereken özelliklerin
sosyal hizmet öğrencilerinin bakış açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Nitel araştırma deseninde fenomenolojik yaklaşım kullanılarak hazırlanan bu
çalışmaya Ankara’daki bir vakıf üniversitesinde sosyal hizmet eğitimine devam
eden 146 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların profiline
bakıldığında %29’unun (n=42) birinci, %28’inin (n=41) ikinci, %26,8’inin (n=39)
üçüncü ve %16,3’ünün (n=24) dördüncü sınıf öğrencisi olduğu görülmektedir.
Veriler, araştırmacılar tarafından literatür taraması sonucu oluşturulan on
açık uçlu sorudan oluşan soru kağıdı aracılığıyla oluşturulmuş ve QSR NVivo
programında çözümlenmiştir. Araştırmada oluşturulan veriler, iki ana tema
çerçevesinde gruplandırarak yorumlanmıştır. Buna göre sosyal hizmet eğitiminde
etkili eğitimcinin hem kişisel özellik ve tutumlar (samimi ve içten olması,
ayrımcılık yapmaması ve önyargılı davranmaması gibi) hem de öğrenme süreci
açısından (bilgi temelinin iyi olması, sınıf hâkimiyetini sağlaması,
teknolojiyi etkin kullanması, derse hazırlıklı gelmesi, interaktif iletişim
kurması, günlük yaşamdaki olayları ve vaka örneklerini paylaşması gibi) sahip
olması gereken özellikler bulunmaktadır.
Sosyal Hizmet Eğitimi Etkili Öğrenme etkili sosyal hizmet eğitimcisi
The development of effective learning for integration of theory and
practice in social work education is very important. In this direction, the
role of social worker educator is in a crucial place in education. This
research aims to examine, effective social work education trainer's features in
the perspectives of students. The study, which is prepared using a
phenomenological approach in the qualitative research design, is voluntarily
attended by 146 students from a foundation university in Ankara. According to
the profile of the participants, 29% (n = 42) of the participants are
first-year, 28% (n = 41) second, 26.8% (n = 39) third and 16.3% (n=24) fourth
year students. The data are generated by the researchers through the
questionnaire consisting of ten open ended questions created as a result of the
literature search and resolved in the QSR NVivo program. The data generated in
the research are grouped in two main themes. According to results, it can be
said that the social work educator has personal characteristics and attitudes
(sincere and intimate, not to discriminate and not to act biased) as well as in
terms of learning process (good knowledge base, class dominance, efficient use
of technology, come prepared to class, sharing events and case examples in
daily life).
Social Work Education Effective Learning Effective Social Work Educator
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 29 Sayı: 2 |