Objectives:
Behavioral Disorder is highly common in children and teenagers.
Purpose
of this review is to analyse arguments in Chidlren and Teenagers on
Sociodemographic characteristics.
Method:
The test was completed with 125 children and adolescents in Ardahan.
Sociodemographic features of cases were recorded using a standart Sociodemographic
form. Also Children or parents were applied (STAI-C) based scan and evaluate
test. And articles about Attention Deficit Hyperactivity Disorder for children
and teenagers were scanned as well.
Results:
The ratio of boys/girls was 1,15/1 .The were positive correlations between
children’s age ,parent’s education level and child’s adress. The most common
type of ADHD among girls was inattentive type.Also the most common type of ADHD
among boys impusivity type.
Discussion:The
results of the study showed that the clinical features of ADHD may differ with
gender and age of ADHD.However,more detailed studies are required.
Attention Deficit Hyperactivity Impulsivity Child Sociodemographic characteristics
Amaç:
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu çocuk ve ergenlerde sıkça
karşılaşılan bir durumdur. Bu çalışmanın amacı DEHB tanısı konan çocukların
sosyodemografik özellikleri ile hastalığın ilişkisini saptamaktır.
Yöntem:
Çalışmaya Ardahan’daki 125 çocuk ve ergen alınmıştır. Sosyodemografik
özellikler standart olarak belirlenmiş, sosyodemografik veri hazırlama formu
ile elde edilmiştir. Ebeveynlere çocuk ve ergenlerde Dikkat Eksikliği ve
Hiperaktivite Bozukluğunu tanılaması için DSM-IV’e dayalı tarama ve
değerlendirme ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca özgül olarak çocuk ve ergenlerde
davranım bozukluğunu ele alan makaleler taranmıştır.
Bulgular:
Olgularda erkek/kız oranı 1,15/1 ’idi. Olguların ailenin eğitim durumu, çocuğun
ikamet yeri ve yaşı arasında pozitif korelâsyonlar vardı. Kızlarda DEHB’nin
dikkatsizlik türü, erkeklerde ise DEHB’nin dürtüsellik-karşıt olma durumu ön
planda olduğu saptandı.
Tartışma:
Çalışmanın sonuçları DEHB’nin cinsiyet ve yaşa göre bazı farklılıkların
bulunduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bu konu ile ilgili daha detaylara
ihtiyaç vardır.
Dikkat eksikliği Hiperaktivite Dürtüsellik Çocuk Sosyodemografik özellikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2012 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2 |