The relationship between atypicality and parental stress was analyzed in Turkish families in relation to: child variables, parental involvement, and social support. Parents of 4 to 7-year-old developmen- tally atypical chiidren (n=94) compared with parents of age- and income- matched typically developing chiidren (n=40). The presence of child atypicality, but not child age or gender,vvas related to increased parental stress. Parents of atypical chiidren were more likely to: perceive parent and family problems, be pessimistic, attribute negative character- istics to their child, and perceive their child as physically İncompetent than were parents of developmentally typical chiidren. Parents of atypical chiidren perceived that they received more support from professional services. Parents of typical chiidren reported more formal kinship support.
Parental stress social support typical and atypical 4 to 7-year olds
Bu araştırma, ebeveyn stresi ve çocuktaki gelişimsel bozukluk arasındaki ilişkiyi Çocuk değişkenleri, ebeveylehn çocuk bakımına katılımı ve sosyal destek sistemleri ile İlişkİlendirerek incelemiştir. 4-7 yaş arasında gelişimsel bozukluğu olan çocukların (n=94) aileleri aynı yaş ve gelir grubunda normal gelişim gösteren çocukların (n=40) aileleri ile karşıiaştırılmış- tır. İncelemeler, çocuktaki gelişimsel bozukluğun ebeveyn stresinde belirgin artmaya yol açtığını, ancak, çocuğun yaşının veya cinsiyetinin ebeveyn stresine belirgin etki etmediğini saptamıştır. Normal çocuğu olan anne-babalarla karşılaştırınca, gelişimsel bozukluğu olan bir çocüğa sahip anne-babalar, belirgin olarak, daha çok ebeveyn ve aile sorunları yaşamakta, daha karamsar olmakta, çocuklarına daha olumsuz karakteristikler atfetmekte ve çocuklarını fiziksel olarak daha yetersiz görmektedirler. Gelişimsel bozukluğu olan çocukların anne-babaları daha çok profesyonel kurumve meslek elemanlarından destek alırken, normal çocuklu anne-babalar daha çok kendi akrabalarından destek almaktadırlar.
Ebeveyn stresi sosyal destek sistemleri 4-7 yaş arası tipik ve atipik çocuklar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2003 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 1 |