Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of social work interview course on the emphatic understanding levels of the students

Yıl 2000, Cilt: 12 Sayı: 1, 29 - 37, 15.10.2000

Öz

Empathy is thought to be a consequence of imaginatively
entering the client's world of feeling, thinking, and acting, so that it is
very important in social workers' relations with the clients. In empathy,
social workers feel the client's private world as if it were their own, but it
is not enough for being empathic, because empathic understanding of the social
workers need to be demonstrated to the clients. The main purpose of this study
is to determine the effects of Social Work Interview Course on the empathic
understanding levels of the students. A pretest-posttest design was used to
evaluate the effectiveness of the course. In order to collect the data Empathic
Skills Inventory was administered. Comparisons of pretest-posttest scores were
analyzed by using paired sample paired t-tests. This study indicated that
empathic understanding levels of the students that attended the Social Work
Interview Course increased significantly

Kaynakça

  • BENJAMİN, A. The Helping Interview, Boston: Houghton Miffiin Company, 1987.
  • CÜCELOĞLU, D. Yeniden İnsan İnsana, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1995.
  • DÖKMEN, Ü. 'Empatinin Yeni Bir Modele Dayanılarak Ölçülmesi ve Psikodrama ile Geliştirilmesi", Ankara üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C. 21, S. 1-2, 1985 s. 1 55-1 90 DÖKMEN, 13. iletisim Çatışmaları ve Empati. Istanbul: Sistem Yayıncılık 1993
  • DI. JYAN, V. "Sosyal Hizmet Eäitiminde Uygulamall Derslerin Ögrencilerin Empati Kurma Becerilerine Etkisi: SHY Blok Uygulama I Örneği". 35. Kurulus Y Ill Kutlamasl ve Sosyal Hizmet Sempozyumu 96. Ankara: 1996.
  • EGAN, G. Psikolojik Danismaya Giriş, Çev: F. Akkoyun, V. Duyan, B. Eylen, F. Korkut. Ankara: 1997,
  • ERKAN, G. Sosyal Hizmette Mülakat, Ankara: 1997.
  • ERKAN, G. "Sosyal Hizmette Mülakat Dersi Anahattı". Basilmamış Materyal, Ankara: 1999.
  • GENDLIN, E. J. F. Rychlak, "Psychotherapeutic Processes", Annual Review of Psychology, N. 21, 1970, p. 155-190
  • GLEESON, J. P. "Engaging Students in Practice Evaluation: Defining and Monitoring Critical Initial Interview Components", Journal of Social Work Education, N. 3, 1990, p. 295-309.
  • HAASE, R. E, D. T. TEPPER, "Nonverbal Components of Empathic Communication", Journal of Counseling Psychology, V. 19, N. 5, 1972, p. 417-424.
  • JONG, P. D., l. K. BERG. Interviewing for Solutions, California, Pacific Grove: Brooks/Cole Corn., 1998.
  • KADUSHÌNI A, G. KADUSHiN.. The Social Work Interview, New York: Columbia University Press, Fourth Edition, 1997.
  • KEEFE, T. "Empathy: The Critical Skill", Social Work, N. 21, 1976, p. 10-14.
  • LAMBERT, M. J., A. E. BERGIN. "The Effectiveness of Psychotherapy". A. E, Bergin ve S, L. Garfield (Eds), Handbook of Psychotherapy and Behavior Change. 4 ed., New York: Wiley, 1994. p. 143-189.
  • LONDON, P. "The End of Ideology in BehaviorModification" ,American Psychologist, N. 27, 1972, p. 913-920,
  • ROGERS, C. R. "The Necessary and Sufficient Conditions for Therapeutic Personality Change", Journal of Counseling Psychology, N. 21, 1957, p. 95-103.
  • T URANI N. Sosyal Kisisel Çalışma (Birey ve Aile isin Sosyal Hizmet). Ed, Veli Duyan, Ankara: 1999.
  • VOLTAN-ACAR, N. Terapötik iletisim, Ankara: 1994.

SOSYAL HiZMETTE MÜLAKAT DERSiNiN ÖĞRENCiLERiN EMPATiK ANLAYISINA ETKiSi

Yıl 2000, Cilt: 12 Sayı: 1, 29 - 37, 15.10.2000

Öz

Empati müracaatçıların duygu, düşünce ve davranış dünyasına hayali bir
giriş olarak düsünülmektedir. Bu nedenle empati sosyal hizmet uzmanlanntn
müracaatçllarjyla ilíşkilerinde oldukça önem/idir. Empatide sosyal hizmet
uzmanlarl müracaatçının dünyasını sanki kendininmiş gibi hisseder; ancak bu tek
bayna yeterli deýildir, çünkü empatik anlayışınmüracaatçılara iletilmesi
gereklidir. Bu arastlrma, "Sosyal Hizmette Mülakat Dersi"nin
öğrencilerin empatik anlayışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma verileri Dökmen tarafindan geliştirilen Empatik Beceri (31. çe©i
kullamlarak elde edilmiştir. ilk ölçüm-son ölçüm arasndaki farkl belirlemek
amacıyla eşleştirilmiş t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal
Hizmette Mülakat Dersini alan öğrencilerin empati düzeyinin anlamlı bir düzeyde
arttığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • BENJAMİN, A. The Helping Interview, Boston: Houghton Miffiin Company, 1987.
  • CÜCELOĞLU, D. Yeniden İnsan İnsana, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1995.
  • DÖKMEN, Ü. 'Empatinin Yeni Bir Modele Dayanılarak Ölçülmesi ve Psikodrama ile Geliştirilmesi", Ankara üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C. 21, S. 1-2, 1985 s. 1 55-1 90 DÖKMEN, 13. iletisim Çatışmaları ve Empati. Istanbul: Sistem Yayıncılık 1993
  • DI. JYAN, V. "Sosyal Hizmet Eäitiminde Uygulamall Derslerin Ögrencilerin Empati Kurma Becerilerine Etkisi: SHY Blok Uygulama I Örneği". 35. Kurulus Y Ill Kutlamasl ve Sosyal Hizmet Sempozyumu 96. Ankara: 1996.
  • EGAN, G. Psikolojik Danismaya Giriş, Çev: F. Akkoyun, V. Duyan, B. Eylen, F. Korkut. Ankara: 1997,
  • ERKAN, G. Sosyal Hizmette Mülakat, Ankara: 1997.
  • ERKAN, G. "Sosyal Hizmette Mülakat Dersi Anahattı". Basilmamış Materyal, Ankara: 1999.
  • GENDLIN, E. J. F. Rychlak, "Psychotherapeutic Processes", Annual Review of Psychology, N. 21, 1970, p. 155-190
  • GLEESON, J. P. "Engaging Students in Practice Evaluation: Defining and Monitoring Critical Initial Interview Components", Journal of Social Work Education, N. 3, 1990, p. 295-309.
  • HAASE, R. E, D. T. TEPPER, "Nonverbal Components of Empathic Communication", Journal of Counseling Psychology, V. 19, N. 5, 1972, p. 417-424.
  • JONG, P. D., l. K. BERG. Interviewing for Solutions, California, Pacific Grove: Brooks/Cole Corn., 1998.
  • KADUSHÌNI A, G. KADUSHiN.. The Social Work Interview, New York: Columbia University Press, Fourth Edition, 1997.
  • KEEFE, T. "Empathy: The Critical Skill", Social Work, N. 21, 1976, p. 10-14.
  • LAMBERT, M. J., A. E. BERGIN. "The Effectiveness of Psychotherapy". A. E, Bergin ve S, L. Garfield (Eds), Handbook of Psychotherapy and Behavior Change. 4 ed., New York: Wiley, 1994. p. 143-189.
  • LONDON, P. "The End of Ideology in BehaviorModification" ,American Psychologist, N. 27, 1972, p. 913-920,
  • ROGERS, C. R. "The Necessary and Sufficient Conditions for Therapeutic Personality Change", Journal of Counseling Psychology, N. 21, 1957, p. 95-103.
  • T URANI N. Sosyal Kisisel Çalışma (Birey ve Aile isin Sosyal Hizmet). Ed, Veli Duyan, Ankara: 1999.
  • VOLTAN-ACAR, N. Terapötik iletisim, Ankara: 1994.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Erkan Bu kişi benim

Veli Duyan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2000
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erkan, G., & Duyan, V. (2000). SOSYAL HiZMETTE MÜLAKAT DERSiNiN ÖĞRENCiLERiN EMPATiK ANLAYISINA ETKiSi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 12(1), 29-37.