Symptom management is the whole of care given to improve the quality of life of individuals with chronic diseases. Multidisciplinary teams are required to provide physical and psychosocial care. Social workers are members of multidisciplinary teams where symptom management is carried out within the scope of medical social work. Interventions are necessary for areas such as improving the quality of life of patients and families, increasing problem-solving skills, providing access to needed resources, determining treatment and care processes with the interaction of patients, family members, caregivers, and healthcare professionals, and ultimately ensuring well-being. This study aims to reveal the roles, functions, and medical social work practices in symptom management. The role of the social worker as consultant, trainer, advocator, and policy developer comes to the fore. Medical social work practice in symptom management aimed to establish therapeutic relationships with the client system, to ensure the current symptoms are accepted by them, and to guide the treatment and care processes of the intervention.
Semptom yönetimi özellikle kronik hastalığı olan bireylerin yaşam kalitelerini yükseltmek için verilen bakımın bütünüdür. Fiziksel ve psikososyal bakımın sağlanmasında multidisipliner ekiplere ihtiyaç duyulmaktadır. Sosyal hizmet uzmanları tıbbi sosyal hizmet kapsamında yaptıkları mesleki çalışmalarda semptom yönetiminin gerçekleştirildiği çok disiplinli ekiplerin bir üyesidir. Hastaların ve ailelerin yaşam kalitesinin yükseltilmesi, problem çözme becerilerinin arttırılması, gereksinim duyulan kaynaklara erişim sağlanması, tedavi ve bakım süreçlerinin hastalar, aile üyeleri, bakım verenler ve sağlık profesyonellerinin etkileşimiyle belirlenmesi ve nihai olarak tam iyilik halinin sağlanması gibi alanlarda sosyal hizmet uzmanlarının müdahaleleri gerekli olmaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal hizmet uzmanlarının semptom yönetimi sürecinde rollerinin, işlevlerinin ve tıbbi sosyal hizmet uygulamalarının ortaya konulmasıdır. Bu çerçevede sosyal hizmet uzmanlarının danışman, eğitmen, savunucu ve politika geliştirici rolleri ön plana çıkmaktadır. Semptom yönetimi kapsamındaki tıbbi sosyal hizmet uygulamasında ise müracaatçı sistemiyle terapötik ilişkilerin kurulması, mevcut semptomların müracaatçı tarafından kabullenilmesi, tedavi ve bakım süreçlerine müracaatçı sisteminin yön vermesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Semptom Semptom Yönetimi Kronik Hastalıklar Tıbbi Sosyal Hizmet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 19 |