Her toplumda ve her ülkede öğrencilere kazandırılması gereken birtakım özellikler vardır. Bu özellikleri kazandırma konusunda sosyal bilgiler eğitimine de sorumluluklar düşmektedir. Sosyal bilgiler eğitiminin amacı, öğrencileri geleceğe hazırlayarak iyi bir vatandaş yetiştirmektir. Bu bağlamda araştırmada, mevcut aile ve kadın anlayışlarına göre 1968, 1998, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında kadın imajının bir değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırmada sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında kadın imajının geçirmiş olduğu değişikliklerin anlaşılması ve artan kadın sorunlara çözüm üretmek konusunda katkı sunması amaçlanmaktadır. 1968, 1998, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında kadın imajının ne şekilde ele alındığı karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Belirlenen amaç çerçevesinde araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma kapsamında 1968, 1998, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları incelenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda incelenen programlarda ele alınan boyutlarda, kadın imajı doğrudan veya dolaylı olarak yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca programlarda yer alan kazanımların çoğunlukla kadının konumu ile kadına verilen değer bilişsel ve duyuşsal boyutta yer aldığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |