Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Erken Çocukluk Matematik Eğitimi Çalışmalarının Bibliyometrik Profili

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 55 - 71, 28.05.2022

Öz

Çocukların erken matematik öğrenmelerinin daha sonraki matematik başarısında ve okul başarısında güçlü olumlu etkiye sahip olduğu ve gerekli olduğu araştırmalar ile ortaya konulmuştur. Bu bilimsel sonuçlar doğrultusunda küçük çocukların matematiksel gelişimlerinin nasıl desteklenebileceğine dair bilimsel bilgi edinme gerekliliği ortaya çıkmış ve bu alanda araştırmaların artmasına sebep olmuştur. Bu çalışma ile de, Web of Science veri tabanında, erken çocukluk matematik eğitimi üzerine yayımlanmış akademik çalışmaların bibliyometrik analizini gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Araştırmada, betimsel yöntemlerden tarama modeli kullanılmış ve bibiliyometrik analiz tekniği uygulanmıştır. Araştırmada 1985-2022 yılları arasında yayımlanan 793 akademik yayın analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucuna göre; erken çocukluk matematik eğitimi ile ilgili yayımlanan akademik çalışmalar 2003 yılı sonrasında, ilerleyen yıllara paralel bir şekilde artmıştır. En sık yayın yapılan diller sırasıyla İngilizce, İspanyolca ve Almanca, en çok yapılan akademik çalışma ise makale, kitap bölümü ve bildiridir. Texas Üniversitesi Sistem, New York Suny Eyalet Üniversitesi ve Texas Austın Üniversitesi en çok yayın yapan araştırmacıların bulunduğu kurumlardır. Clements, D.H., Sarama, J. ve Clarke, B.’nin en çok yayın yapan yazar olduğu görülmektedir. “Early Mathematıcs Learnıng And Development”, “Early Chıldhood Research Quarterly” ve “Early Educatıon And Development” en fazla akademik yayımın olduğu dergilerdir. ABD, Avusturalya ve Almanya ise en çok akademik yayım üreten ülkelerdir. 2002 yılı sonrasında yayımlanan akademik yayınların atıf sayılarında, her geçen yıl artan bir durum söz konusudur. Yapılan akademik yayınlarda en çok kullanılan anahtar kelimeler ise “matematik, erken matematik” ve erken çocukluk” kavramlarıdır. Bu araştırmanın erken çocukluk matematik eğitimi alanında araştırma yapmayı planlayan araştırmacılar için bir perspektif sunacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Braak, D, Lenes, R., Purpura, DJ, Schmitt, SA. & Storksen, I (2022). Why do early mathematics skills predict later mathematics and reading achievement? The role of executive function, Journal Of Experımental Chıld Psychology, 214 (2022) 105306
  • Björklund, C., van den Heuvel-Panhuizen, M. & Kullberg, A. (2020). Research on early childhood mathematics teaching and learning. ZDM Mathematics Education 52, 607–619 https://doi.org/10.1007/s11858-020-01177-3
  • Chen, PY., Hwang, GJ., Yeh, SY., Chen,YT., Chen, TW. & Chien, CH.( 2021) Three decades of game-based learning in science and mathematics education: an integrated bibliometric analysis and systematic review. J. Comput. Educ. https://doi.org/10.1007/s40692-021-00210-y
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Meryem Çelik

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, M. (2022). Erken Çocukluk Matematik Eğitimi Çalışmalarının Bibliyometrik Profili. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 55-71.