İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of The Relationship between Teacher Candidates' Classroom Management Perception and Empathic Tendency

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 117 - 125, 31.05.2024

Öz

Classroom management is a multiple process that includes many parameters, which is carried out consciously in order for students to become effective both educationally and behaviorally. Empathy is about understanding the feelings and thoughts of the other person correctly and internalizing what they feel about a situation. Considering that teachers should love and understand their students in addition to their responsibilities outside of education, it can be clearly seen that teachers should have empathy competencies. In this respect, teachers have an obligation to empathize and benefit from these competencies in their interactions in both learning and teaching dimensions. At the same time, it is considered important for teachers to have empathy skills so that supportive environments are created in the classroom and teachers can meet with their students on a common frequency. In line with this information, the aim of the research is to examine the relationships between teacher candidates' perception of classroom management and their empathic orientations. Relational survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The sample of the research consists of 4th grade students studying at Marmara University Atatürk Education Faculty in the 2021-2022 academic year. In the research, "Teachers Candidate' Perception of Classroom Management Scale" and "Empathic Tendency Scale for Candidate Teachers" were used as data collection tools. As a result of the research, a significant relationship was found between pre-service teachers' perceptions of classroom management and their empathic tendency.

Kaynakça

  • Akgün, E. (2022). Çok kültürlü yeterlik algısı, sosyal empati, sınıf yönetim becerileri ve kültürlerarası iletişim kaygısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arghode, İ.,Yalvac, B. & Liew, J. (2003). Teacher empathy and science education: A collective case study. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 9(2), 89-99.
  • Balli, Y. S., Basari, S. & Kan, S. G. (2020). The relation between classroom management skills and empathic tendencies of high school teachers high school teacher’s classroom management skills and empathic tendencies. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(1),144-151.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demir, M. K. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının empati becerilerinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (33),107-121.
  • Dökmen, Ü. (2008). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Remzi Kitabevi. Egüz, Ş.(2015). Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40),564-572.
  • Genç, S., Kalafat, T. (2010). Öğretmen adaylarının empatik becerileri ile problem çözme becerileri, Kuramsal Eğitim Bilim, 3(2), 135-147.
  • George, D.,& Mallery, P. (2007). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference (7. Baskı). GEN, Boston, MA: Pearson Education, İnc. https://archive.org/stream/sppssicforwindow0000geor#page/n1/mode/2up.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Jackson, C., Simoncini, K. & Davidson, M. (2013). Classroom profiling training: İncreasing preservice teacher’s confidence and knowledge of classroom management skills. Australian journal of teacher education, 38(8),30-46.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (26. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koçak, C., Önen, A.S. (2013). Öğretmen adayları için empatik yönelimler ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(2), 947-964.
  • Korkut, K., Babaoğlan,E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26,146-156.
  • Makoelle,T.M.(2019).Teacher empathy, A prerequisite for an inclusive classroom. https://www.researchgate.net/publication/333972798. DOİ: 10.1007/978-981-13-1179-6_431.
  • Marzano, R. J., & Marzano, J. S. (2003). The key to classroom management. Educational Leadership, 61(1), 6–13.
  • Meyers, S., Rowell, K., Mary.W. & Smith, B. C. (2019). Teacher empathy: A model of empathy for teaching for student success. College Teaching, 67(3)160-168 .doi:10.1080/87567555.2019.1579699 .
  • Özdamar, K. (2017). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi
  • Özenç İra, G. & İra, N. (2018). Öğretmen adaylarına yönelik sınıf yönetimi algısı ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3)104-118, DOİ: 10.19160/ijer.488221
  • Pala, A. (2008). Öğretmen adaylarının empati kurma düzeyleri üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(23),13-23.
  • Rogers, C. R. (1970). Carl Rogers on Encounter Groups. New York: Harper and Row.
  • Seemiller, C., & Grace, M. (2018). Generation Z: A century in the making. Routledge.
  • Seligman, M.E.P. (2002). Positive psychology, positive prevention and positive therapy. İn C.R. Snyder & S.J. Lopez (Eds.). Handbook of positive psychology (pp. 3-9). Oxford University Press.
  • Stojiljkociv, S.,Djigic, G. & Zlatkovic, B. (2012). Empathy and teachers role. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 960–966. International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012).DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.12.021
  • Toran, M., Akkuş, H.G.(2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: KKTC Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4),2041-2056.
  • Zhang, Z.(2022). Toward the role of teacher empathy in students engagement in English language classes. Frontiers in Psychology, 13,1-8. doi: 10.3389/fpsyg.2022.880935

Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Algısı ve Empatik Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 117 - 125, 31.05.2024

Öz

Sınıf yönetimi, öğrencilerin öğretimsel ve davranışsal olarak etkin bir duruma gelebilmeleri için bilinçli olarak yürütülen, birçok parametreyi içerisinde barındıran çoklu bir süreçtir. Empati, bireyin bir durum hakkında, karşısındaki kişinin duygu ve düşüncelerini doğru bir biçimde anlamak, hissettiklerini içselleştirmek ile ilgilidir. Öğretmenlerin eğitim öğretim dışındaki sorumluluklarının yanında öğrencilerini sevmesi ve anlaması gerektiği düşünüldüğünde, öğretmenlerin empati yetkinliklerine sahip olması gerektiği açıkça görülebilir. Bu yönüyle öğretmenlerin hem öğrenme hem de öğretme boyutundaki etkileşimlerinde empati yapma ve bu yetkinliklerinden yararlanma zorunlulukları bulunmaktadır. Aynı zamanda sınıf içerisinde destekleyici ortamların yaratılması, öğretmenlerin öğrencileri ile ortak bir frekansta buluşabilmeleri için öğretmenlerin empati becerilerine sahip olması önemli görülmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sınıf yönetimi algısı ve empatik yönelimleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde eğitim gören 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Öğretmen Adaylarına Yönelik Sınıf Yönetimi Algısı Ölçeği” ve “Öğretmen Adayları için Empatik Yönelimler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının sınıf yönetimi algıları ve empatik yönelimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akgün, E. (2022). Çok kültürlü yeterlik algısı, sosyal empati, sınıf yönetim becerileri ve kültürlerarası iletişim kaygısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arghode, İ.,Yalvac, B. & Liew, J. (2003). Teacher empathy and science education: A collective case study. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 9(2), 89-99.
  • Balli, Y. S., Basari, S. & Kan, S. G. (2020). The relation between classroom management skills and empathic tendencies of high school teachers high school teacher’s classroom management skills and empathic tendencies. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(1),144-151.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demir, M. K. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının empati becerilerinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (33),107-121.
  • Dökmen, Ü. (2008). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Remzi Kitabevi. Egüz, Ş.(2015). Öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40),564-572.
  • Genç, S., Kalafat, T. (2010). Öğretmen adaylarının empatik becerileri ile problem çözme becerileri, Kuramsal Eğitim Bilim, 3(2), 135-147.
  • George, D.,& Mallery, P. (2007). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference (7. Baskı). GEN, Boston, MA: Pearson Education, İnc. https://archive.org/stream/sppssicforwindow0000geor#page/n1/mode/2up.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Jackson, C., Simoncini, K. & Davidson, M. (2013). Classroom profiling training: İncreasing preservice teacher’s confidence and knowledge of classroom management skills. Australian journal of teacher education, 38(8),30-46.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (26. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koçak, C., Önen, A.S. (2013). Öğretmen adayları için empatik yönelimler ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(2), 947-964.
  • Korkut, K., Babaoğlan,E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26,146-156.
  • Makoelle,T.M.(2019).Teacher empathy, A prerequisite for an inclusive classroom. https://www.researchgate.net/publication/333972798. DOİ: 10.1007/978-981-13-1179-6_431.
  • Marzano, R. J., & Marzano, J. S. (2003). The key to classroom management. Educational Leadership, 61(1), 6–13.
  • Meyers, S., Rowell, K., Mary.W. & Smith, B. C. (2019). Teacher empathy: A model of empathy for teaching for student success. College Teaching, 67(3)160-168 .doi:10.1080/87567555.2019.1579699 .
  • Özdamar, K. (2017). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi
  • Özenç İra, G. & İra, N. (2018). Öğretmen adaylarına yönelik sınıf yönetimi algısı ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3)104-118, DOİ: 10.19160/ijer.488221
  • Pala, A. (2008). Öğretmen adaylarının empati kurma düzeyleri üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(23),13-23.
  • Rogers, C. R. (1970). Carl Rogers on Encounter Groups. New York: Harper and Row.
  • Seemiller, C., & Grace, M. (2018). Generation Z: A century in the making. Routledge.
  • Seligman, M.E.P. (2002). Positive psychology, positive prevention and positive therapy. İn C.R. Snyder & S.J. Lopez (Eds.). Handbook of positive psychology (pp. 3-9). Oxford University Press.
  • Stojiljkociv, S.,Djigic, G. & Zlatkovic, B. (2012). Empathy and teachers role. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 960–966. International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012).DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.12.021
  • Toran, M., Akkuş, H.G.(2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: KKTC Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4),2041-2056.
  • Zhang, Z.(2022). Toward the role of teacher empathy in students engagement in English language classes. Frontiers in Psychology, 13,1-8. doi: 10.3389/fpsyg.2022.880935
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Duygu Şallı

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şallı, D. (2024). Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Algısı ve Empatik Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 9(1), 117-125.