Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of Web 2.0 Tools in Social Studies Course: Activity Examples

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 13, 31.05.2024

Öz

As a necessity of the age we are in, the use of technology and the internet has become increasingly important in the field of education as in many other fields. At this point, Web 2.0 tools that can be used to develop various materials in the field of education are emerging. In this study, five Web 2.0 tools (Story Jumper, Bubbl.us, Quizizz, Wordwall, Wordart) that can be used in social studies course were introduced and examples of activities for social studies course were prepared with Web 2.0 tools. The tools used in the activities were selected from the studies in the literature that are free to use or offer free plans to users. In the activities, examples of concept maps, fill-in-the-blank, cooperative books and concept puzzles prepared with Web 2.0 tools were presented. It is hoped that the activities presented in the study will contribute to the use of Web 2.0 tools in the context of social studies course.

Kaynakça

  • Adcock, L. & Bolick, C. (2011). Web 2.0 tools and the evolving pedagogy of teacher education. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 11(2), 223-236.
  • AlJeraisy, M. N., Mohammed, H., Fayyoumi, A. & Alrashideh, W. (2015). Web 2.0 in education: the impact of discussion board on student performance and satisfaction. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(2), 247-258. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1057329.pdf
  • Almalı, H. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Almalı, H. & Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 165-182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1405817
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Insructional Technologies & Teacher Education 6(1), 1-8. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/299152
  • Atalmış, S. & Şimşek, G. (2022). Sosyal bilgiler ve fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanım yeterlilikleri. Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.47503/jirss.1039178
  • Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, Technologies and implications for education. JISC Technology & Standarts Watch. https://21stcenturywalton.pbworks.com/f/What%20is%20Web%202.0.pdf
  • Balcı, F. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık yetkinliklerinin web 2.0 araçları kullanım durumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balçın, K. & Çalışkan, H. (2021). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan web 2.0 araçlarının ortaokul öğrencilerinin çevresel duyarlılıklarına etkisi. Journal of Individual Differences in Education, 3(2), 128-141. https://doi.org/10.47157/jietp.975275
  • Balçın, K. (2023). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan web 2.0 araçlarının öğrencilerin kariyer ve yetenek gelişimi öz-yeterliklerine, girişimciliklerine ve akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri, akademik bilişim. Akgül, M., Çağlayan, U., Derman, E., Özgit, A., Topakcı, M., Uyar, R., Oral, O., Akbunar, Ş., Kasalak, T.F., Sezgin, E., Yücel, F., Akar, H. & Ercan, U. (Ed.), XV. Akademik bilişim konferansı bildirileri (s. 649-654), İnternet Teknolojileri Derneği. https://ab.org.tr/ab13/kitap/AB2013_Bildiri_Kitap.pdf
  • Can, B. & Usta, E. (2021). Web 2.0 destekli kavramsal karikatürün başarı ve tutuma etkisi. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 5(1), 51-69. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1864526
  • Constantinides, E. & Fountain, S. J. (2008). Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues [Special Issue]. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 231-244. https://doi.org/10.1057/palgrave.dddmp.4350098
  • Çelik, T. (2020a). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 teknolojilerini alanlarına entegre etme sürecine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 875-915.
  • Çelik, T. (2020b). Dijital çağda sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirme: bir eylem araştırması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 38, 211-229. https://doi.org/10.30794/pausbed.541913
  • Çelik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi. Millî Eğitim, 50(231), 173-198. https://doi.org/10.37669/milliegitim.713075
  • Deperlioğlu, Ö., & Köse, U., (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. M. Akgül, E. Derman, U. Çağlayan, A. Özgit & T. Yılmaz (Ed.), XII. Akademik bilişim konferansı bildirileri (s. 437-442), İnternet Teknolojileri Derneği. https://ab.org.tr/kitap/ab10.pdf
  • Diacopoulos, M. M. (2015). Untangling web 2.0: charting web 2.0 tools, the NCSS guidelines for effective use of technology and Bloom’s taxonomy. The Social Studies, 106(4), 139-148. https://doi.org/10.1080/00377996.2015.1015711
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl öğretmenleri için web 2.0 araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using webquest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS–International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.596121
  • Heafner, T. (2004). Using technology to motivate students to learn social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4(1), 42-53.
  • Holcomb, L. B. & Beal, M.C. (2010). Capitalizing on web 2.0 in the social studies context. TechTrends, 54(4), 28-33. http://dx.doi.org/10.1007/s11528-010-0417-0
  • Holcomb, L.B., Beal, M. C. & Robertson, A. (2009). Using web 2.0 to support learning in the social studies context. Social Studies Research and Practice 4(3), 44-55. https://doi.org/10.1108/SSRP-03-2009-B0005
  • Holcomb, L. B., Beal, M.C. & Lee, J.K. (2011). Supersizing social studies through the use of web 2.0 technologies. Social Studies Research and Practice, 6(3), 120-129. https://doi.org/10.1108/SSRP-03-2011-B0009
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936655.pdf
  • Kantekin, M. (2023). 6. Sınıf sosyal bilgiler dersinde kültürel miras konularının öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Keleş, H. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknopedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ve web 2.0 teknolojileri hakkında görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aksaray
  • Kırımlı, H. & Demirezen, S. (2022). Sosyal bı̇lgı̇ler öğretmenlerı̇nı̇n web 2.0 teknolojı̇lerı̇ne yönelı̇k görüşlerı̇. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 527-558. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024814
  • Koçyiğit, M. & Koçyiğit, A. (2018). Değişen ve gelişen dijital iletişim: yazılabilir web teknolojisi (web 2.0), V. Çakmak, S. Çavuş (Ed.), Dijital kültür ve iletişim içinde (s. 19-48). Konya: Literatürk Academia
  • Mete, F. & Batıbay, E., F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2023). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara. https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=1264
  • O’Reilly (2005). What is web 2.0: design patterns and business models for the next generation of software, 09/30/2005. https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html
  • Ocak, Y. (2022). Sosyal bilgiler öğretiminde web 2.0 animasyon araçları kullanımının akademik başarıya ve bilgilerin kalıcılığına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Öztürk, A. (2022). Sosyal Bilgiler öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya
  • Sevigen, M. (2022). Sosyal bilgiler dersi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin dijital vatandaşlık düzeyine, akademik başarısına ve ders tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun
  • Tünkler, V. (2021). Web 2.0 araçlarıyla grafik materyalleri deneyimlemek: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 234-260. https://doi.org/10.9779/pauefd.795619
  • Uça Güneş, E. P. (2016). Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 2(2), 191-206. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/401922
  • Utkugün, C., Yıldırım, R. & Şanlıoğlu, S. (2022). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin web 2.0 araçları kullanılarak yapılan sosyal bilgiler derslerine yönelik görüşleri, E. Bay (Ed.) Eğitim bilimlerinde uluslararası araştırmalar-II içinde (s. 240-257). Ankara: Serüven Yayınevi
  • Yıldırım, Ö., Tanrıkulu, C. & Ablak, S. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 araçlarının kullanımına ilişkin görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(1), 817-829. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1165807
  • Yılmaz, İ. (2022). Sosyal bilgiler öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımının akademik başarı ve derse yönelik tutuma etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar

Sosyal Bilgiler Dersinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı: Etkinlik Örnekleri

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 13, 31.05.2024

Öz

İçinde bulunduğumuz çağın bir gerekliliği olarak birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da teknoloji ve internet kullanımı git gide artmış ve önem kazanmıştır. Bu noktada eğitim alanında çeşitli materyaller geliştirilebilecek Web 2.0 araçları karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada da sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek beş Web 2.0 aracı (Story Jumper, Bubbl.us, Quizizz, Wordwall, Wordart) tanıtılmış ve Web 2.0 araçlarıyla sosyal bilgiler dersine yönelik etkinlik örnekleri hazırlanmıştır. Etkinliklerde kullanılan araçlar, literatürdeki çalışmalarda kullanılan ve kullanımı ücretsiz olan ya da kullanıcılara ücretsiz plan sunan çalışmalar arasından seçilmiştir. Etkinliklerde Web 2.0 araçları ile hazırlanan kavram haritası, boşluk doldurma, işbirlikçi kitap ve kavram bulmacası örnekleri sunulmuştur. Çalışmada sunulan etkinliklerin sosyal bilgiler dersi bağlamında Web 2.0 araçlarının kullanımına katkı sağlayacağı umulmaktadır.

Kaynakça

  • Adcock, L. & Bolick, C. (2011). Web 2.0 tools and the evolving pedagogy of teacher education. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 11(2), 223-236.
  • AlJeraisy, M. N., Mohammed, H., Fayyoumi, A. & Alrashideh, W. (2015). Web 2.0 in education: the impact of discussion board on student performance and satisfaction. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(2), 247-258. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1057329.pdf
  • Almalı, H. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Almalı, H. & Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 165-182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1405817
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri. Journal of Insructional Technologies & Teacher Education 6(1), 1-8. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/299152
  • Atalmış, S. & Şimşek, G. (2022). Sosyal bilgiler ve fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanım yeterlilikleri. Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.47503/jirss.1039178
  • Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, Technologies and implications for education. JISC Technology & Standarts Watch. https://21stcenturywalton.pbworks.com/f/What%20is%20Web%202.0.pdf
  • Balcı, F. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık yetkinliklerinin web 2.0 araçları kullanım durumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balçın, K. & Çalışkan, H. (2021). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan web 2.0 araçlarının ortaokul öğrencilerinin çevresel duyarlılıklarına etkisi. Journal of Individual Differences in Education, 3(2), 128-141. https://doi.org/10.47157/jietp.975275
  • Balçın, K. (2023). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan web 2.0 araçlarının öğrencilerin kariyer ve yetenek gelişimi öz-yeterliklerine, girişimciliklerine ve akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri, akademik bilişim. Akgül, M., Çağlayan, U., Derman, E., Özgit, A., Topakcı, M., Uyar, R., Oral, O., Akbunar, Ş., Kasalak, T.F., Sezgin, E., Yücel, F., Akar, H. & Ercan, U. (Ed.), XV. Akademik bilişim konferansı bildirileri (s. 649-654), İnternet Teknolojileri Derneği. https://ab.org.tr/ab13/kitap/AB2013_Bildiri_Kitap.pdf
  • Can, B. & Usta, E. (2021). Web 2.0 destekli kavramsal karikatürün başarı ve tutuma etkisi. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 5(1), 51-69. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1864526
  • Constantinides, E. & Fountain, S. J. (2008). Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues [Special Issue]. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 231-244. https://doi.org/10.1057/palgrave.dddmp.4350098
  • Çelik, T. (2020a). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 teknolojilerini alanlarına entegre etme sürecine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 875-915.
  • Çelik, T. (2020b). Dijital çağda sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirme: bir eylem araştırması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 38, 211-229. https://doi.org/10.30794/pausbed.541913
  • Çelik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi. Millî Eğitim, 50(231), 173-198. https://doi.org/10.37669/milliegitim.713075
  • Deperlioğlu, Ö., & Köse, U., (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. M. Akgül, E. Derman, U. Çağlayan, A. Özgit & T. Yılmaz (Ed.), XII. Akademik bilişim konferansı bildirileri (s. 437-442), İnternet Teknolojileri Derneği. https://ab.org.tr/kitap/ab10.pdf
  • Diacopoulos, M. M. (2015). Untangling web 2.0: charting web 2.0 tools, the NCSS guidelines for effective use of technology and Bloom’s taxonomy. The Social Studies, 106(4), 139-148. https://doi.org/10.1080/00377996.2015.1015711
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl öğretmenleri için web 2.0 araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using webquest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS–International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.596121
  • Heafner, T. (2004). Using technology to motivate students to learn social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4(1), 42-53.
  • Holcomb, L. B. & Beal, M.C. (2010). Capitalizing on web 2.0 in the social studies context. TechTrends, 54(4), 28-33. http://dx.doi.org/10.1007/s11528-010-0417-0
  • Holcomb, L.B., Beal, M. C. & Robertson, A. (2009). Using web 2.0 to support learning in the social studies context. Social Studies Research and Practice 4(3), 44-55. https://doi.org/10.1108/SSRP-03-2009-B0005
  • Holcomb, L. B., Beal, M.C. & Lee, J.K. (2011). Supersizing social studies through the use of web 2.0 technologies. Social Studies Research and Practice, 6(3), 120-129. https://doi.org/10.1108/SSRP-03-2011-B0009
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936655.pdf
  • Kantekin, M. (2023). 6. Sınıf sosyal bilgiler dersinde kültürel miras konularının öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Keleş, H. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknopedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ve web 2.0 teknolojileri hakkında görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aksaray
  • Kırımlı, H. & Demirezen, S. (2022). Sosyal bı̇lgı̇ler öğretmenlerı̇nı̇n web 2.0 teknolojı̇lerı̇ne yönelı̇k görüşlerı̇. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 527-558. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024814
  • Koçyiğit, M. & Koçyiğit, A. (2018). Değişen ve gelişen dijital iletişim: yazılabilir web teknolojisi (web 2.0), V. Çakmak, S. Çavuş (Ed.), Dijital kültür ve iletişim içinde (s. 19-48). Konya: Literatürk Academia
  • Mete, F. & Batıbay, E., F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2023). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara. https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=1264
  • O’Reilly (2005). What is web 2.0: design patterns and business models for the next generation of software, 09/30/2005. https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html
  • Ocak, Y. (2022). Sosyal bilgiler öğretiminde web 2.0 animasyon araçları kullanımının akademik başarıya ve bilgilerin kalıcılığına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Öztürk, A. (2022). Sosyal Bilgiler öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya
  • Sevigen, M. (2022). Sosyal bilgiler dersi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin dijital vatandaşlık düzeyine, akademik başarısına ve ders tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun
  • Tünkler, V. (2021). Web 2.0 araçlarıyla grafik materyalleri deneyimlemek: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 234-260. https://doi.org/10.9779/pauefd.795619
  • Uça Güneş, E. P. (2016). Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 2(2), 191-206. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/401922
  • Utkugün, C., Yıldırım, R. & Şanlıoğlu, S. (2022). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin web 2.0 araçları kullanılarak yapılan sosyal bilgiler derslerine yönelik görüşleri, E. Bay (Ed.) Eğitim bilimlerinde uluslararası araştırmalar-II içinde (s. 240-257). Ankara: Serüven Yayınevi
  • Yıldırım, Ö., Tanrıkulu, C. & Ablak, S. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 araçlarının kullanımına ilişkin görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(1), 817-829. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1165807
  • Yılmaz, İ. (2022). Sosyal bilgiler öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımının akademik başarı ve derse yönelik tutuma etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, T.C. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Rümeysa Bilginer 0000-0001-9155-9245

Gökçe Kılıçoğlu 0000-0002-6125-1853

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2024
Kabul Tarihi 23 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilginer, R., & Kılıçoğlu, G. (2024). Sosyal Bilgiler Dersinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı: Etkinlik Örnekleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 9(1), 1-13.