Bu araştırmanın genel amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıfa devam eden öğrencilerin akran zorbalığını farklı değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara İli, Çubuk ilçesi, ilkokul 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise Çubuk’da bulunan ilkokullar arasından tesadüfi yöntemlerle seçilen 5 ilkokul ve bu ilkokullarda okuyan 300 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, Pişkin ve Ayas (2011) tarafından geliştirilen "Akran Zorbalığı Ölçeği: Çocuk Formu " kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; 4. Sınıf öğrencilerinin, 3. Sınıf öğrencilerinden ve anne-babası ayrı olan öğrencilerin, anne-babası birlikte olan öğrencilerden daha fazla zorbalık yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Test edilen diğer değişkenler açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 3 |