Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çinli Turist Profili ve Davranışları: Türkiye Örneği

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 53 - 64, 31.12.2020

Öz

1978 yılından sonra yapılan reform ve dışa açılım politikasından sonra ekonomisini güçlendiren Çin’in turizm alanında da büyük değişim ve gelişim yaşadığı göze çarpmaktadır. Günümüzde dış turizm pazarının önemli bir bölümünü teşkil eden ve sürekli büyüyen Çin pazarı birçok ülkenin turizm sektörünün canlanması ve ülkeye döviz girdisini artırması açısından önemli bir potansiyele sahip olduğu bilinmektedir. Bu nedenle, bu pazardan daha fazla pay alabilmek için bu pazardaki turistlerin özelliklerinin iyi analiz edilip anlaşılması önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, Türkiye’ye gelen Çinli turistlerin profilinin ve seyahat davranışlarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, iki farklı anket yöntemi kullanılarak toplam 790 adet geçerli anket toplanmıştır. Elde edilen verilere ise, SPSS 19.0 programı kullanılarak tanımlayıcı istatistikler uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, yüksek eğitimli, orta ve üst gelire sahip, kadın, evli ve Türkiye’ye ilk kez gelenlerin çoğunluğu oluşturduğu; Eğlence, rahatlama ve yeni şeyler öğrenme ise Çinli turistlerin Türkiye’yi turizm destinasyonu olarak seçmesindeki en önemli üç seyahat motivasyonu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Teşekkür

Anket verilerinin dağıtılmasında ve toplanmasında yardımcı olan İstanbul Flex Tur'a ve makalenin ingilizce özetinin kontrolünü ve değerlendirmesini yapan Ahmet AYDOĞAN'a teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Arlt, G.W. (2006) China’s Outbound Tourism. Londra ve New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Aslan K.H. (2014). Yükselen Güç Çin Halk Cumhuriyeti’nin Ortadoğu Politikası, Akademik Ortadoğu, 9(1):29-55.
  • Cai, L.A., Li, M. ve Knutson, B.J. (2008). Research on China Outbound Market: A Meta-Review, Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 16(1-2):5-20.
  • Doğan, H., Üngüren, E. ve Yelgen, E. (2010). Alanya Turist Profiline Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3):79-100.
  • Emen, M. (2019). Turizm Pazarlaması ve Yabancı Turistlerin Seyahatlerini Etkileyen Etmenler: İstanbul Örneği, Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2):66-82.
  • Guo, Y., Kim, S.S. ve Timothy, J.D. (2007). Development Characteristics and Implications of Mainland Chinese Outbound Tourism, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 12(4):313-332.
  • Guo, Y.Z., Zhang H., Song, S.L., Li, L., Chen, X.L. ve Zhang, L. (2004). A Study of Market Positioning of China’s Outbound Travel Destinations, Tourism Tribune, 19(4):27-32.
  • GÜRBÜZ, A. (2005). Kastamonu'ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama, Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2):80-99. Hacıoğlu, N. (2005). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • https://www.stratejikanaliz.com/turkiye-cin-iliskileri/ , [Erişim tarihi:16.08.2020].
  • ITB China (2019). China Travel Trends Report: China to Become A Driving Force Within the Adventure Travel Sector Globally, http://www.itb-china.com/wp-­content/uploads/2019/03/ITB-­China-­Travel-­Trends-­Report-­China-to-­become-­a-­driving-­force-­within-­the-­adventure-­travel-­sector-­globally.pdf, [Erişim tarihi: 7.04.2020].
  • İslamoğlu, H. (1995). Bağımsız Seyahat Eden Turistleri Turlarla Seyahat Eden Turistlerden Ayıran Kişilik Özellikleri, Pazarlama Dünyası Dergisi, 9(51):23-32. Lu, Z. (2011). The Study of Chinese Tourists’ Motivations to Canada, Journal of China Tourism Research, 7(4):345-354.
  • McKinsey (2018). Chinese Tourists: Dispelling the Myths. An In-Depth Look at China’s Outbound Tourist Market, McKinsey & Company, Eylül 2018. https://www.mckinsey.com/industries/travel-transport-and logistics/ourinsights/huanying-to-the-new-chinese-traveler
  • Pizam, A., Neumann, Y. ve Reichel, A. (1979). Tourist Satisfaction: Uses and Misuse, Annals of Tourism Research, 6(2):95-107.
  • Sparks, B. ve Pan, G.W. (2009). Chinese Outbound Tourists: Understanding Their Attitudes, Constraints and Use of Information Sources, Tourism Management, 30(4):483-494.
  • Temiz. K. (2017). Türkiye-Çin İlişkileri, Seta | Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • UNWTO (2019). Guidelines for Success in the Chinese Outbound Tourism Market. https://www.eunwto.org/doi/book/10.18111/9789284421138 Usta, Ö. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • Yu, X. ve Weiler, B. (2001). Mainland Chinese Pleasure Travelers to Australia: A Leisure Behavior Analysis, Tourism Culture & Communication, 3(2):81-91.
  • Zhang, B. ve Lai, B. (2009). 中国出境旅游发展历程综述, 国际经贸探索, 25(06):16-20.
  • Zhang, C. (2010). Research on the Development and Impact Factors of Chinese Outbound Tourism (Yüksek Lisans Tezi). Çin: East China Normal University Tourism Department.
  • Zhang, H. ve Lam, T. (1999). An analysis of Mainland Chinese Visitors’ Motivations to Visit Hong Kong, Tourism Management, 20(5):587-594.

China Tourist Profile and Behavior: The Case of Turkey

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 53 - 64, 31.12.2020

Öz

China, having strengthened its economy with reforms and by the policy of opening up to foreign markets which was implemented in 1978, observably experienced great change and development in the outbound tourism domain. Today, it's known that the Chinese market, which constitutes an important part of the outbound tourism market and is constantly growing, has an important potential in terms of reviving the tourism sector of many countries and increasing foreign currency inflow to the country. For this reason, it is important to analyze and understand the profiles of Chinese tourists well in order to gain lion share from this market. In this context, the main purpose of this study is to determine the profile and travel behavior of Chinese tourists who visit Turkey. For this purpose, a total of 790 valid survey data were collected using two different survey methods. And, descriptive statistical analysis were applied to the obtained data by using SPSS 19.0 software. Research results indicate that majority of respondents were highly educated, have the middle and upper income, were female, married and come to Turkey for the first time. Moreover, research result revealed that three most important tourism motivations were entertainment, relaxation and learning novel things.

Kaynakça

  • Arlt, G.W. (2006) China’s Outbound Tourism. Londra ve New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Aslan K.H. (2014). Yükselen Güç Çin Halk Cumhuriyeti’nin Ortadoğu Politikası, Akademik Ortadoğu, 9(1):29-55.
  • Cai, L.A., Li, M. ve Knutson, B.J. (2008). Research on China Outbound Market: A Meta-Review, Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 16(1-2):5-20.
  • Doğan, H., Üngüren, E. ve Yelgen, E. (2010). Alanya Turist Profiline Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3):79-100.
  • Emen, M. (2019). Turizm Pazarlaması ve Yabancı Turistlerin Seyahatlerini Etkileyen Etmenler: İstanbul Örneği, Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2):66-82.
  • Guo, Y., Kim, S.S. ve Timothy, J.D. (2007). Development Characteristics and Implications of Mainland Chinese Outbound Tourism, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 12(4):313-332.
  • Guo, Y.Z., Zhang H., Song, S.L., Li, L., Chen, X.L. ve Zhang, L. (2004). A Study of Market Positioning of China’s Outbound Travel Destinations, Tourism Tribune, 19(4):27-32.
  • GÜRBÜZ, A. (2005). Kastamonu'ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama, Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2):80-99. Hacıoğlu, N. (2005). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • https://www.stratejikanaliz.com/turkiye-cin-iliskileri/ , [Erişim tarihi:16.08.2020].
  • ITB China (2019). China Travel Trends Report: China to Become A Driving Force Within the Adventure Travel Sector Globally, http://www.itb-china.com/wp-­content/uploads/2019/03/ITB-­China-­Travel-­Trends-­Report-­China-to-­become-­a-­driving-­force-­within-­the-­adventure-­travel-­sector-­globally.pdf, [Erişim tarihi: 7.04.2020].
  • İslamoğlu, H. (1995). Bağımsız Seyahat Eden Turistleri Turlarla Seyahat Eden Turistlerden Ayıran Kişilik Özellikleri, Pazarlama Dünyası Dergisi, 9(51):23-32. Lu, Z. (2011). The Study of Chinese Tourists’ Motivations to Canada, Journal of China Tourism Research, 7(4):345-354.
  • McKinsey (2018). Chinese Tourists: Dispelling the Myths. An In-Depth Look at China’s Outbound Tourist Market, McKinsey & Company, Eylül 2018. https://www.mckinsey.com/industries/travel-transport-and logistics/ourinsights/huanying-to-the-new-chinese-traveler
  • Pizam, A., Neumann, Y. ve Reichel, A. (1979). Tourist Satisfaction: Uses and Misuse, Annals of Tourism Research, 6(2):95-107.
  • Sparks, B. ve Pan, G.W. (2009). Chinese Outbound Tourists: Understanding Their Attitudes, Constraints and Use of Information Sources, Tourism Management, 30(4):483-494.
  • Temiz. K. (2017). Türkiye-Çin İlişkileri, Seta | Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • UNWTO (2019). Guidelines for Success in the Chinese Outbound Tourism Market. https://www.eunwto.org/doi/book/10.18111/9789284421138 Usta, Ö. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • Yu, X. ve Weiler, B. (2001). Mainland Chinese Pleasure Travelers to Australia: A Leisure Behavior Analysis, Tourism Culture & Communication, 3(2):81-91.
  • Zhang, B. ve Lai, B. (2009). 中国出境旅游发展历程综述, 国际经贸探索, 25(06):16-20.
  • Zhang, C. (2010). Research on the Development and Impact Factors of Chinese Outbound Tourism (Yüksek Lisans Tezi). Çin: East China Normal University Tourism Department.
  • Zhang, H. ve Lam, T. (1999). An analysis of Mainland Chinese Visitors’ Motivations to Visit Hong Kong, Tourism Management, 20(5):587-594.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ömer Gezer 0000-0001-6108-1463

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gezer, Ö. (2020). Çinli Turist Profili ve Davranışları: Türkiye Örneği. Turizm Çalışmaları Dergisi, 2(2), 53-64.