Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

The place of scientific visits in our national upbringing (Y. Z. Aktaş, trans.)

Yıl 2023, , 212 - 219, 26.10.2023
https://doi.org/10.17497/tuhed.1333820

Öz

In this article, Muallim Cevdet, a significant figure in the field of education, examines the impact of scientific visits on our national upbringing. The article was published in the 45th issue of Tedrîsât-ı İbtidâiyye Mecmûa, dated May 1919 and published by the teachers of Dârülmuallimîn, which holds great importance in the history of Turkish education. Muallim Cevdet's article highlights the significance of scientific trips to historical sites for national education, the benefits these trips bring to students, the emotions and thoughts evoked by the historical sites and artifacts encountered during the trips, and the establishment of a connection with historical figures through these experiences. Additionally, the article includes a list of the scientific visit routes that Dârülmuallimîn would undertake in Istanbul within an academic year. This emphasizes the contributions of scientific trips in teaching history, fostering historical awareness, and their impact on teacher training. The translation of this text into contemporary Turkish adheres to the Ottoman Turkish transcription rules set by the Turkish Historical Society. Any unfamiliar words are explained in footnotes with the translator's notes.

Kaynakça

  • Ergin, O. (2005). Muallim Cevdet’in hayatı, eserleri ve kütüphanesi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kütüphane ve Müzeler Müdürlüğü.
  • Işık, H. (2020). Muallim Cevdet’in Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Derslerinde Yerel Tarih Uygulamaları. Turkish History Education Journal (TUHED), 9(1), 189–208. https://doi.org/10.17497/tuhed.705551
  • Ünal, U., & Birbudak, T. S., (2011). Tedrisat (-ı İbtidaiyye) Mecmuası. Türk Yurdu, C. 31, S. 285, Mayıs 2011 ss. 105–109.

İlmi ziyaretlerin milli terbiyemizde yeri (Y. Z. Aktaş, Çev.)

Yıl 2023, , 212 - 219, 26.10.2023
https://doi.org/10.17497/tuhed.1333820

Öz

Bu yazıda maarif tarihimizin en önemli isimlerinden Muallim Cevdet, ilmi ziyaretlerin milli terbiyemiz üzerindeki etkilerini irdelemiştir. Yazı, Türk eğitim tarihi açısından önem arz eden ve Dârülmuallimîn hocalarınca çıkartılan Tedrîsât-ı İbtidâiyye Mecmûasının Mayıs 1919 tarihli 45. sayısında yayınlanmıştır. Muallim Cevdet, yazısında tarihi mekânlara yapılan ilmi gezilerin milli terbiye için neden önemli olduğu, bu gezilerin talebeye neler kazandırdığı, geziler esnasında görülen tarihi mekân ve eserlerin talebede hangi his ve düşünceleri uyandırdığı, bu geziler vesilesiyle tarihi şahsiyetlerle nasıl irtibat kurulacağı üzerinde durmuştur. Ayrıca Dârülmuallimîn’in İstanbul’da bir eğitim yılı içerisinde yapacağı ilmi ziyaret rotasının bir listesine de yer verilmiştir. Bu vesile ile ilmi gezilerin, tarih öğretiminde ve tarih bilinci kazandırmadaki katkılarının, öğretmen yetiştirmedeki etkilerinin altı çizilmiştir. Bu metnin günümüz Türkçesine çevirisinde Türk Tarih Kurumu’nun Osmanlı Türkçesi transkripsiyon kuralları dikkate alınmıştır. Bilinmeyen kelimelerin anlamları çevirenin notu ibaresiyle dipnotta gösterilmiştir.

Teşekkür

Bu yazıya ulaşmamı sağlayan kıymetli Hocam Prof. Dr. Bahri Ata'ya teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Ergin, O. (2005). Muallim Cevdet’in hayatı, eserleri ve kütüphanesi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kütüphane ve Müzeler Müdürlüğü.
  • Işık, H. (2020). Muallim Cevdet’in Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Derslerinde Yerel Tarih Uygulamaları. Turkish History Education Journal (TUHED), 9(1), 189–208. https://doi.org/10.17497/tuhed.705551
  • Ünal, U., & Birbudak, T. S., (2011). Tedrisat (-ı İbtidaiyye) Mecmuası. Türk Yurdu, C. 31, S. 285, Mayıs 2011 ss. 105–109.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Osmanlı Eğitim Tarihi
Bölüm Çeviri Makale
Çevirmenler

Yusuf Ziya Aktaş 0000-0002-3136-6449

Erken Görünüm Tarihi 26 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 28 Temmuz 2023
Kabul Tarihi 25 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA İlmi ziyaretlerin milli terbiyemizde yeri (Y. Z. Aktaş, Çev.) (Y. Z. Aktaş, çev.). (2023). Turkish History Education Journal, 12(2), 212-219. https://doi.org/10.17497/tuhed.1333820



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT