BibTex RIS Kaynak Göster

Bloom Taksonomisi Yanlış Yönü mü İşaret Etti? - Sam Wineburg & Jack Schneider

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 228 - 239, 25.10.2013

Öz

Binlerce sınıfta yer alan Bloom Taksonomisi piramidi, bilgiyi kolay ulaşılabilir bir meyve, değerlendirmeyi ise entelektüel dağcıların bölgesi olarak resmetmektedir. Bilgi aşamasının piramidin en altına yerleştirilmesi öğrenmede bilginin önemi hakkında yanlış mesaj vermektedir.

Kaynakça

  • Carpenter, R. H. (1977). Frederick Jackson Turner and the rhetorical impact of the Frontier Thesis. Quarterly Journal of Speech, Volume 63, Issue 2, 117-129.
  • Duus, P. (1974). Whig history, Japanese style: the Min`Yusha historians and the Meiji restoration. The Journal of Asian Studies, Vol. 33, No. 3 (May, 1974), 415-436.
  • Krathwohl, D. R., Bloom, B. S., & Masia, B. B. (1973). Taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals. Handbook II: Affective Domain. New York: David McKay.
  • Lennon, S. (7 Ekim, 2012). A mystery to us: Where was this 1892 'Providence Columbus Day Arch'? Providence Journal, October 7, 2012.
  • Wineburg, S. & Schneider, J. (2010). Was Bloom’s taxonomy pointed in the wrong direction? Phi Delta Kappan, Aralık 2009 / Ocak 2010, Vol. 91 No. 4, s.56-61.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çeviri Makale
Yazarlar

İbrahim Turan

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2013
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turan, İ. (2013). Bloom Taksonomisi Yanlış Yönü mü İşaret Etti? - Sam Wineburg & Jack Schneider. Turkish History Education Journal, 2(2), 228-239. https://doi.org/10.17497/tuhed.23862



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT