Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uncovering Our History, Teaching Primary Sources

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 90 - 101, 27.05.2014

Öz

Kaynakça

  • Afzali, M. (2007). Karma Kütüphane: Dijital ve Geleneksel Kütüphanelerin Ortak Noktası. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. AI (Yay. Haz.) Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, s. 229-234.
  • Ata, B. (2002). Tarih Öğretiminde Dokümanlarla Öğretim Yaklaşımı, Türk Yurdu Dergisi, cilt 175, sayı 22, s.80-86.
  • (2011). Sosyal Bilgiler Eğitiminde İyi Bir Örnek: ABD Kongre Kütüphanesinin Amerikan Hafıza Projesi. Türk Kütüphaneciliği, 2, s.261-270.
  • Öztürk, İ. H. (2012). Tarih Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Kuram ve Uygulama, İstanbul, Kriter Yayınevi, e-kitap.
  • Veccia, S. H. (2004). Uncovering Our History, Teaching Primary Sources, American Library Association, Chicago.

Tarihimizi Keşfetme, Birincil Kaynaklarla Öğretim

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 90 - 101, 27.05.2014

Öz

Okul yıllarından bahseden insanların büyük bir çoğunluğu için tarih dersi, not almak için isimlerin ve tarihlerin ezberlendiği, sınavdan sonra ise unutulduğu bir ders olarak hatıralarda yer alır. Günümüzde tarih öğretiminde önemli gelişmeler olmasına rağmen hala derslerde öğretmenlerin isim, tarih ve ders kitabı merkezli bir öğretim izledikleri görülmektedir. Öğrencilerin eleştirel ve tarihsel düşünme becerisi elde etmeleri için ilk önce bilgiye sahip olmaları gerektiği inancı, öğretmenlerin derslerde yenilikçi yöntemlere yeterli zaman ayırmalarını engellemektedir. Bu durum öğrencilerin tarih dersinden soğumalarına ve dersi zaman kaybı olarak görmelerine neden olmaktadır. 

Kaynakça

  • Afzali, M. (2007). Karma Kütüphane: Dijital ve Geleneksel Kütüphanelerin Ortak Noktası. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. AI (Yay. Haz.) Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, s. 229-234.
  • Ata, B. (2002). Tarih Öğretiminde Dokümanlarla Öğretim Yaklaşımı, Türk Yurdu Dergisi, cilt 175, sayı 22, s.80-86.
  • (2011). Sosyal Bilgiler Eğitiminde İyi Bir Örnek: ABD Kongre Kütüphanesinin Amerikan Hafıza Projesi. Türk Kütüphaneciliği, 2, s.261-270.
  • Öztürk, İ. H. (2012). Tarih Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Kuram ve Uygulama, İstanbul, Kriter Yayınevi, e-kitap.
  • Veccia, S. H. (2004). Uncovering Our History, Teaching Primary Sources, American Library Association, Chicago.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kritik Temelli Çalışmalar
Yazarlar

Duygu Alphan Şentuna

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alphan Şentuna, D. (2014). Tarihimizi Keşfetme, Birincil Kaynaklarla Öğretim. Turkish History Education Journal, 3(1), 90-101.



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT