Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CUMHURİYET DÖNEMİNDE KÖY EĞİTMEN KURSLARI

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 29 - 55, 21.05.2017
https://doi.org/10.17497/tuhed.296847

Öz

Türkiye’de
Cumhuriyet dönemi eğitim-öğretim seferberliğinin önemli bir ayağı da Köy
Eğitmen Kursları’dır. Okuma-yazma oranının yükseltilmesi ve eğitim-öğretim
seferberliğinde kır-kent dengesinin sağlanabilmesi adına açılmış olan bu
kurslar, 1930’lu yıllarda Türkiye’nin kalkınma noktasında köy ve köylü üzerinde
etkili olan bir yapıdır. Aynı zamanda Köy Eğitmen Kursları, Köy Enstitülerine
de zemin hazırlayan temel birimdir. Bu bakımlardan araştırılmaya değer bir
konudur. Bu araştırma ile Cumhuriyet dönemindeki eğitim boşluğunu dolduran Köy
Eğitmen Kursları'nın açılışı, yapısı ve işleyişinin köy okullarındaki başarı ve
istikrarın sağlanmasına ayrıca o yıllarda nüfusun %80’ini oluşturan köylüye ve
köy kalkınmasına katkısı değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Ahmet Tevfik (1328).Darulmualliminler çiftlik mektepleri. Yeni Mektep, S. 9. Kanun-ı Sani.
  • Akyüz, Y. (1994).Türk eğitim tarihi (Başlangıçtan 1993’e). İstanbul: Kültür Koleji Yayını.
  • Akyüz, Y. (2010). Türk eğitim tarihi (M.Ö. 1000-M.S. 2010). Ankara: Pegem A.
  • Ayas, N. (1948). Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitimi; kuruluşlar ve tarihçeler, Ankara: MEB.
  • Aydın, M.,Tekiroğlu, M. (2013). 1934 İzmir tedrisat müfettişleri kongresi: görüşler, sorunlar ve öneriler. Belgi, S. 5, Kış.
  • Baltacıoğlu, İ. H. (1939). Eğitmen ve pedagojide Türk’e doğru. Yeni Adam, S. 237, 13 Temmuz.

VILLAGE INSTRUCTOR COURSES in the EARLY REPUBLICAN PERIOD in TURKEY

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 29 - 55, 21.05.2017
https://doi.org/10.17497/tuhed.296847

Öz

VillageInstructor Courses’ are considered
as one of the most important pillars of the Early Republican Era in Turkey.
These courses, which were specifically designed to improve the literacy rate
and mobilisation of education and training systems in urban and rural areas,
had a major impact on villages and villagers back in the 1930s, when the new Turkish
Republic was gradually developing. Furthermore, these courses formed a
prominent basis for Village Institutes, which relatively suggests that thiss tudy is worthwhile
to explore in further research.
The study will thus investigate into the structure and implementation of the Village
Instructor Courses in the Early Republican Era in Turkeyfor how they filled the
education gap of the time, helped achieve stability and success in villages and
finally contributed to educating villagers who at that time comprised 80% of
the population. 

Kaynakça

  • Ahmet Tevfik (1328).Darulmualliminler çiftlik mektepleri. Yeni Mektep, S. 9. Kanun-ı Sani.
  • Akyüz, Y. (1994).Türk eğitim tarihi (Başlangıçtan 1993’e). İstanbul: Kültür Koleji Yayını.
  • Akyüz, Y. (2010). Türk eğitim tarihi (M.Ö. 1000-M.S. 2010). Ankara: Pegem A.
  • Ayas, N. (1948). Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitimi; kuruluşlar ve tarihçeler, Ankara: MEB.
  • Aydın, M.,Tekiroğlu, M. (2013). 1934 İzmir tedrisat müfettişleri kongresi: görüşler, sorunlar ve öneriler. Belgi, S. 5, Kış.
  • Baltacıoğlu, İ. H. (1939). Eğitmen ve pedagojide Türk’e doğru. Yeni Adam, S. 237, 13 Temmuz.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma ve İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Muhammed Sarı

Esma Uz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2016
Kabul Tarihi 16 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sarı, M., & Uz, E. (2017). CUMHURİYET DÖNEMİNDE KÖY EĞİTMEN KURSLARI. Turkish History Education Journal, 6(1), 29-55. https://doi.org/10.17497/tuhed.296847



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT