Metaphors have been used for allusion and similitude. It also enables to
reveal individuals’ mental schemas about a concept. In this direction, the
purpose of this study was to reveal high schoolers’ perceptions regarding
history teachers through metaphors. The participants of this study were
composed of 80 students studying at high schools in Tokat during the 2017-2018
academic year. Data are compiled through students’ answers to the “history
teacher is like…….Because…….”. Data are
analyzed using content analysis method on phenomenology design. Findings show
that high school students produced 45 valid metaphors on the concept of history
teacher. These metaphors were grouped under 7 main categories, namely; “History Teacher Who Knows Everything,
History Teacher Who Connect Past and Future, History Teacher Who Reflect past
by living, History Teacher Who Guide (give direction) Future, History Teacher
Who Brighten The Unknown, History Teacher Who is Strong/Powerful and Confident,
Patriotic History Teacher. This result
was discussed in respect to the aims of history teaching and some
recommendations were provided for the history teacher educators.
Metaphor History Teacher Metaphor History Teacher Typology History Education High Schoolers
Metafor genellikle; benzetme, kinaye ve teşbih
maksadıyla kullanıla gelmiştir ayrıca bir kavrama yönelik, bireylerin zihinsel
şemalarının belirlenmesine de olanak sağlar. Bu doğrultuda lise öğrencilerinin
Tarih Öğretmeni’ne ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı
Tokat ili merkeze bağlı liselerde öğrenim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır.
Lise öğrencilerinin tarih öğretmenine ilişkin oluşturdukları metaforlar, “Tarih
öğretmeni………………………gibidir/ benzer. Çünkü………………………” cümlesini tamamlamasıyla
elde edilmiştir. Toplanan veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik
analizine tabii tutularak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda lise
öğrencileri tarih öğretmeni kavramına yönelik 45 geçerli metafor üretmişlerdir.
Elde edilen bu metaforlar şu 7 kategoride toplanmıştır: “Her şeyi Bilen Tarih Öğretmeni,
Geleceğe Yön Veren Tarih Öğretmeni, Geçmişi Yaşatarak Yansıtan Tarih Öğretmeni,
Bilinmezleri Aydınlatan Tarih Öğretmeni, Geçmişi ve Geleceği Bağlayan Tarih
Öğretmeni, Güçlü ve Güven Veren Tarih Öğretmeni, Vatansever Tarih Öğretmeni”
olarak algıladıkları tespit edilmiştir.
Bu sonuç genel olarak tarih eğitiminin amaçları doğrultusunda değerlendirilmiştir.
Metafor Tarih Öğretmeni metaforu Tarih Öğretmen Tipolojisi Tarih eğitimi Lise öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.