One of the factors affecting the language
learning process is motivation. A highly-motivated student not only utilizes
the learning strategies necessary to learn a foreign language but also does
their best to use the language. However, the motivation of the student is
affected by many negative situations and these results in the de-motivation
-the decrease of the motivation- of the student. The aim of this study is to
find out the factors demotivating secondary-school-students in their foreign
language learning process and how the students deal with these factors in
accordance with their opinions. The data of the study were collected via
de-motivation scale developed by the researcher and two open-ended
questions. While, for the analysis of the data obtained from the scale,
normality test, independent samples t-test and one-way ANOVA were utilized, for
the data obtained from the open-ended questions, content analysis was employed.
The results of the data obtained from the scale showed that secondary-school students
were highly de-motivated in their foreign language learning process. According
to gender variable, female students were more de-motivated that the male
students. As for the grade variable, it was found that there was no significant
difference in “failure” sub-scale of the de-motivation scale, yet there were
significant differences in other sub-scales. The students shed light on such
activities as memorizing vocabulary, doing too many language test, reading
books, watching films, listening to music in English extramurally and playing
games and holding competitions intramurally.
Dil öğrenme sürecini etkileyen önemli
faktörlerden birisi de motivasyondur. Motivasyonu yüksek bir öğrenci, hedef
dili etkili bir şekilde öğrenebilmek için gerekli olan öğrenme stratejilerini
işe koşmakla kalmayıp, hedef dili kullanmak için çaba gösterir. Ancak, öğrenme
sürecinde öğrencinin motivasyonu birçok olumsuz durumlardan etkilenir ve
öğrencinin motivasyonunun azalmasına yani de-motive olmasına neden olur. Bu
araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerini yabancı dil öğrenme süreçlerinde
de-motive eden faktörlerin neler olduğu ve bu faktörlerle baş etme yollarının
neler olduğunu kendi görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Çalışmanın
verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen de-motivasyon ölçeği ve iki açık
uçlu soru ile toplanmıştır. Çalışmaya 255’i kadın, 280’i erkek olan toplam 535
ortaokul öğrencisi katılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizi için
dağılımın normalliği testi, ilişkisiz örneklemler için t-testi ve tek yönlü
ANOVA testleri ve açık uçlu sorulardan elde edilen veriler için ise içerik
analizi kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizi sonucunda,
ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme süreçlerinde yüksek oranda
de-motive oldukları belirlenmiştir. Cinsiyete göre ise kadın öğrencilerin erkek
öğrencilere göre daha fazla de-motive oldukları, sınıf düzeyinde ise ölçeğin
başarısızlık deneyimi alt boyutuna göre anlamlı bir farkın olmadığı ancak diğer
alt boyutlarda anlamlı bir farkın olduğu saptanmıştır. Öğrenciler, dil öğrenme
süreçlerinde başarılı olmaları için ise okul dışında kelime ezberlediklerini,
çok fazla test çözdüklerini, İngilizce kitap okuduklarını, film izlediklerini,
müzik dinlediklerini, okulda ise oyunlar oynadıklarını ve yarışmalar
yaptıklarını vurgulamışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Google Scholar