Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Opinions on Teaching Practice Lesson Performed with Distance Education: A Pre-service Teacher Perspective

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 117 - 131, 28.12.2022
https://doi.org/10.52797/tujped.1206002

Öz

In this study, it was aimed to determine the views of pre-service science teachers about the teaching practice course, which was carried out with distance education during the pandemic period. The study was carried out using case study, one of the qualitative research methods. Research data were collected from 8 senior pre-service science teachers studying at a state university in the 2020-2021 academic year. In the research, a structured interview form was used as a data collection tool. The data obtained in line with the interviews with the preservice teachers were analyzed by content analysis, one of the qualitative data analysis techniques. According to the results of the study while the pre-service teachers saw the distance education process as a contribution to the process in terms of allowing them to use technology, prepare lesson plans and lectures, they also stated that being independent of space and time in the distance education process is a positive aspect of the process. While pre-service teachers generally expressed negative opinions about the implementation of teaching practice through distance education, they stated that they had difficulties in communication, teaching process and technical equipment in the process. Depending on these difficulties, they stated that they encountered problems in integrating students into the course, making observations and evaluations, and performing experimental applications.

Kaynakça

  • Akmeşe, P. P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covıd-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73-104.
  • Almonacid-Fierro, A., Souza de Carvalho, R., Castillo-Retamal, F., & Almonacid, M. (2021). The practicum in times of Covid-19: Knowledge developed by future physical education teachers in virtual modality. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(3), 68-83.
  • Angoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). COVID-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia (CEST), 5 (2), 1-12.
  • Aslan Altan, B. (2021). Uzaktan Eğitimde Yeni Serüven: Çevrimiçi Öğretmenlik Uygulamaları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 753-766.
  • Aslan, M. & Sağlam, M. (2018). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1),144-162.
  • Aydın, S. (2021). Covıd-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 677-693.
  • Aygüneş, A., Mirzeoğlu, A. D., & Güneş, B. (2022). Uzaktan eğitim ile yürütülen öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin paydaş görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(1), 271-292.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). Science teachers' views on distance education in the Covid-19 pandemic process. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Baran, M., Yaşar, Ş., Maskan, A. (2015). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 230-248.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 4(1), 1-20.
  • Burke, J.,& Dempsey, M. (2020). COVID-19 Practice in primary schools in Ireland report. National University of Ireland Maynooth, Ireland. https://www.researchgate.net/publication/340444601_Covid-19_Practice_in_Primary_Schools_in_Ireland_Report adresinden 10.09.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2022). Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. Journal of Higher Education & Science/Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(2).
  • Cülha, A., & Yılmaz, S. (2021). Uygulamalı derslerde uzaktan eğitime ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Beden eğitimi örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 81-92.
  • Deli, S., Koray, O., & Kahraman, E. (2022). Experiences of science teachers during the pandemic-based distance learning process and their recommendations about the post-pandemic process. Journal of Education in Science Environment and Health, 8(2), 144-167.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar University Journal of Social Science, 39, 203-212.
  • Ergüney, M. (2017). The role of mobıle learnıng technologıes in dıstance educatıon. Ulakbilge Journal of Social Sciences, 5(13), 1009-1021.
  • Giannini, S., & Lewis, S. G. (2020). Three ways to plan for equity during the coronavirus school closures. Retrieved from: https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/25/three-ways-to-plan-for-equity-during-the-coronavirus-school-closures/
  • Güven, S., & Uçar, M. (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Journal of Awareness, 6(3), 165-183.
  • Hall, J., Roman, C., Jovel-Arias, C., & Young, C. (2020). Pre-service teachers examine digital equity amidst schools' COVID-19 responses. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 435-442.
  • Huss, J. A., Sela, O., & Eastep, S. (2015). A case study of online instructors and their quest for greater interactivity in their courses: Overcoming the distance in distance education. Australian Journal of Teacher Education, 40(4), 71-86.
  • Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). Covıd-19 pandemisi sürecinde okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.
  • Karakaş, M. (2020). The multi-sociological aspects of the COVID-19 pandemic and the new normal. İstanbul University Journal of Sociology, 40(1), 541-573.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim (1. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kaysi, F., & Aydemir, E. (2017). Uzaktan eğitim süreçlerindeki etkileşim boyutlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(11), 778-790.
  • Kazmer, M., & Caroline, H. (2004). Learning, culture and community in online education: Research and practice. Newyork: Peterlong Press.
  • Koç, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde ilahiyat fakültesi öğretmenlik uygulaması dersinin uzaktan eğitim yoluyla yapılması: örnek bir uygulama modeli. Milli Eğitim, 49(1), 851-875.
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research: A guide to design and implementation (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. Mevzuat (1998/2493). Öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. Tebliğler Dergisi, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html adresinden 15.10.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2020). Millî Eğitim Bakanlığı COVID-19. https://www.meb.gov.tr/kovid-19a-ozel-site/haber/22154/tr adresinden 15.10.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (1996). Distance education: A systems view. CA: Wadsworth Publishing Company.
  • Niemi, H. M. ve Kousa, P. (2020). A case study of students’ and teachers’ perceptions in a Finnish high school during the COVID pandemic. International journal of technology in education and science. (IJTES), 4(4), 352-369.
  • Özdemir, S. M., & Gündoğan Önderöz, F. (2022). Teachers' opinions on teaching primary reading and writing through distance education during the covid-19 pandemic period [Öğretmenlerin Covid-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitimle ilk okuma yazma öğretimine ilişkin görüşleri]. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4(1), 34-50.
  • Pekbay, C., & Koray, A. (2022). Pandemide fen bilimleri derslerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen adaylarının görüş ve önerileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84), 1841-1863.
  • Rovai, A. P., & Barnum, K. T. (2003). On-line course effectiveness: An analysis of student ınteractions and perceptions of learning. Journal of Distance Education, 18 (1), 57-73.
  • Ruksasuk, N. (1999, August). Library and information science distance education in Thailand in the next decade. Paper presented at the 65th IFLA Council and General Conference, Bangkok. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED441495.pdf adresinden 10.09.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Saka, M. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online, 18(1).
  • Simonson, M. (2007). What the accreditation community is saying about quality in distance education. Quarterly Review of Distance Education, 8(2), VII-IX.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1851. https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Şimşek, S., Alkan, V., & Erdem, A. R. (2013). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin nitel bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 63-73.
  • Simsek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seckin Press.
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Evaluation of the distance education programs according to student views that learned in these programs. Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38
  • Ünal, S., & Durmuş, Z. (2021, Ekim). Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi yürütülen Öğretmenlik Uygulaması-II dersiyle ilgili öğretmen adaylarının görüşleri. International Eurasian Conference on Educational & Social Studies, Antalya.
  • Yılmaz, H., Sakarya,G., Gayretli, Ş., & Zahal, O. (2021). Covid-19 ve çevrimiçi müzik eğitimi: okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri üzerine nitel bir çalışma. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 283-299. https://doi.org/10.14689/enad.28.12
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitimde sosyal ağlar ve öğreticinin etkinliği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 5-9.
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yurdakal İ. H., & Susar Kırmızı F., (2021). COVID- 19 salgını sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 290-302. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.449
  • Zeichner, K. (2010). Rethinking the connections between campus courses and field experiences in college-and university-based teacher education. Journal of teacher education, 61(1-2), 89-99.

Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi: Öğretmen Adayı Perspektifi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 117 - 131, 28.12.2022
https://doi.org/10.52797/tujped.1206002

Öz

Bu araştırmada, Fen bilgisi öğretmen adaylarının pandemi döneminde uzaktan eğitimle gerçekleştirilen Öğretmenlik Uygulaması dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören son sınıf 8 fen bilimleri öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen adayları ile yapılan görüşmeler doğrultusunda elde edilen veriler, nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre; öğretmen adayları uzaktan eğitim sürecinin teknolojiyi kullanmalarına, ders planı hazırlamaya ve ders anlatımlarına fırsat vermesi bakımından sürecin katkısı olarak görürlerken, uzaktan eğitim sürecinde mekândan ve zamandan bağımsız olmayı da sürecin olumlu yönü olarak belirtmişlerdir. Öğretmen adayları öğretmenlik uygulamasının uzaktan eğitimle gerçekleştirilmesine yönelik genel olarak olumsuz görüş bildirirken; süreçte iletişim, öğretim süreci ve teknik donanım ile ilgili zorluklar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bu zorluklara bağlı olarak öğrencileri derse katmada, gözlem ve değerlendirme yapmada, deney uygulamaları gerçekleştirmede sorunlarla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akmeşe, P. P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covıd-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73-104.
  • Almonacid-Fierro, A., Souza de Carvalho, R., Castillo-Retamal, F., & Almonacid, M. (2021). The practicum in times of Covid-19: Knowledge developed by future physical education teachers in virtual modality. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(3), 68-83.
  • Angoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). COVID-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia (CEST), 5 (2), 1-12.
  • Aslan Altan, B. (2021). Uzaktan Eğitimde Yeni Serüven: Çevrimiçi Öğretmenlik Uygulamaları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 753-766.
  • Aslan, M. & Sağlam, M. (2018). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1),144-162.
  • Aydın, S. (2021). Covıd-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 677-693.
  • Aygüneş, A., Mirzeoğlu, A. D., & Güneş, B. (2022). Uzaktan eğitim ile yürütülen öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin paydaş görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(1), 271-292.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). Science teachers' views on distance education in the Covid-19 pandemic process. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Baran, M., Yaşar, Ş., Maskan, A. (2015). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 230-248.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 4(1), 1-20.
  • Burke, J.,& Dempsey, M. (2020). COVID-19 Practice in primary schools in Ireland report. National University of Ireland Maynooth, Ireland. https://www.researchgate.net/publication/340444601_Covid-19_Practice_in_Primary_Schools_in_Ireland_Report adresinden 10.09.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2022). Covid 19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretimde Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Deneyimleri. Journal of Higher Education & Science/Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(2).
  • Cülha, A., & Yılmaz, S. (2021). Uygulamalı derslerde uzaktan eğitime ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Beden eğitimi örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 81-92.
  • Deli, S., Koray, O., & Kahraman, E. (2022). Experiences of science teachers during the pandemic-based distance learning process and their recommendations about the post-pandemic process. Journal of Education in Science Environment and Health, 8(2), 144-167.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar University Journal of Social Science, 39, 203-212.
  • Ergüney, M. (2017). The role of mobıle learnıng technologıes in dıstance educatıon. Ulakbilge Journal of Social Sciences, 5(13), 1009-1021.
  • Giannini, S., & Lewis, S. G. (2020). Three ways to plan for equity during the coronavirus school closures. Retrieved from: https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/25/three-ways-to-plan-for-equity-during-the-coronavirus-school-closures/
  • Güven, S., & Uçar, M. (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ve öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri. Journal of Awareness, 6(3), 165-183.
  • Hall, J., Roman, C., Jovel-Arias, C., & Young, C. (2020). Pre-service teachers examine digital equity amidst schools' COVID-19 responses. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 435-442.
  • Huss, J. A., Sela, O., & Eastep, S. (2015). A case study of online instructors and their quest for greater interactivity in their courses: Overcoming the distance in distance education. Australian Journal of Teacher Education, 40(4), 71-86.
  • Kalkan, M., & Yıldız, E. (2022). Covıd-19 pandemisi sürecinde okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri. Eurasian Journal of Teacher Education, 3(1), 1-18.
  • Karakaş, M. (2020). The multi-sociological aspects of the COVID-19 pandemic and the new normal. İstanbul University Journal of Sociology, 40(1), 541-573.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim (1. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kaysi, F., & Aydemir, E. (2017). Uzaktan eğitim süreçlerindeki etkileşim boyutlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(11), 778-790.
  • Kazmer, M., & Caroline, H. (2004). Learning, culture and community in online education: Research and practice. Newyork: Peterlong Press.
  • Koç, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde ilahiyat fakültesi öğretmenlik uygulaması dersinin uzaktan eğitim yoluyla yapılması: örnek bir uygulama modeli. Milli Eğitim, 49(1), 851-875.
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research: A guide to design and implementation (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. Mevzuat (1998/2493). Öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasına ilişkin yönerge. Tebliğler Dergisi, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html adresinden 15.10.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2020). Millî Eğitim Bakanlığı COVID-19. https://www.meb.gov.tr/kovid-19a-ozel-site/haber/22154/tr adresinden 15.10.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (1996). Distance education: A systems view. CA: Wadsworth Publishing Company.
  • Niemi, H. M. ve Kousa, P. (2020). A case study of students’ and teachers’ perceptions in a Finnish high school during the COVID pandemic. International journal of technology in education and science. (IJTES), 4(4), 352-369.
  • Özdemir, S. M., & Gündoğan Önderöz, F. (2022). Teachers' opinions on teaching primary reading and writing through distance education during the covid-19 pandemic period [Öğretmenlerin Covid-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitimle ilk okuma yazma öğretimine ilişkin görüşleri]. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4(1), 34-50.
  • Pekbay, C., & Koray, A. (2022). Pandemide fen bilimleri derslerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen adaylarının görüş ve önerileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84), 1841-1863.
  • Rovai, A. P., & Barnum, K. T. (2003). On-line course effectiveness: An analysis of student ınteractions and perceptions of learning. Journal of Distance Education, 18 (1), 57-73.
  • Ruksasuk, N. (1999, August). Library and information science distance education in Thailand in the next decade. Paper presented at the 65th IFLA Council and General Conference, Bangkok. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED441495.pdf adresinden 10.09.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Saka, M. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online, 18(1).
  • Simonson, M. (2007). What the accreditation community is saying about quality in distance education. Quarterly Review of Distance Education, 8(2), VII-IX.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1851. https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Şimşek, S., Alkan, V., & Erdem, A. R. (2013). Öğretmenlik uygulamasına ilişkin nitel bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 63-73.
  • Simsek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seckin Press.
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Evaluation of the distance education programs according to student views that learned in these programs. Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38
  • Ünal, S., & Durmuş, Z. (2021, Ekim). Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi yürütülen Öğretmenlik Uygulaması-II dersiyle ilgili öğretmen adaylarının görüşleri. International Eurasian Conference on Educational & Social Studies, Antalya.
  • Yılmaz, H., Sakarya,G., Gayretli, Ş., & Zahal, O. (2021). Covid-19 ve çevrimiçi müzik eğitimi: okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri üzerine nitel bir çalışma. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 283-299. https://doi.org/10.14689/enad.28.12
  • Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitimde sosyal ağlar ve öğreticinin etkinliği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 5-9.
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yurdakal İ. H., & Susar Kırmızı F., (2021). COVID- 19 salgını sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 290-302. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.449
  • Zeichner, K. (2010). Rethinking the connections between campus courses and field experiences in college-and university-based teacher education. Journal of teacher education, 61(1-2), 89-99.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Koray 0000-0002-2972-1317

Canay Pekbay 0000-0002-7059-5914

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koray, A., & Pekbay, C. (2022). Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi: Öğretmen Adayı Perspektifi. Turkish Journal of Primary Education, 7(2), 117-131. https://doi.org/10.52797/tujped.1206002

13642  Google Scholar