BibTex RIS Kaynak Göster

KAYNAK TABANLI TURİZM KAPSAMINDA DOĞAL KAYNAKLARIN KORUNMASINA YÖNELİK DALYAN DESTİNASYONUNDA ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ: CARETTA CARETTALAR

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 36 - 75, 01.07.2012

Öz

Turizmin en önemli etkileri yine turizmin öz kaynağı olan doğal çevre üzerindedir.Kaynak tabanlı görüş kuramına dayanan kaynak tabanlı turizmin sağlıklı gelişiminin tamamlanması ve sürekliliğinin sağlanması adına özellikle bu sektörden gelir elde eden mikro ve makro bazda bireylerin/işletmelerin uygulamalarını değerlendirmeleri ve gerekirse faaliyet sistemleri içinde değişiklikleri yapmayı kabullenmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı turizmin endemik doğal kaynaklarından birisi olan ve üremek/beslenmek için Dalyan havzasını seçen Caretta Carettaların turizm faaliyetlerinden gördükleri zararların varlığının tespit edilmesidir. Bu amaçla çevresel süreçle ilgili ve algılara ilişkin veriler elde edebilmek için Dalyan yöresinde doküman inceleme, gözlem ve görüşme yöntemini içeren örnek olay incelemesi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında kaynak tabanlı turizm kapsamında elde edilen bulgulara dayanılarak Caretta Carettaların korunmasına, bölgede doğal kaynaklara yönelik gerekli bilincin yaratılmasına ve bölgede turizmin geliştirilmesine yönelik yeşil fikirler sunulmuştur

Kaynakça

  • Bayram, Murat ve Yaylı, Ali (2009). ‘Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle
  • Değerlendirilmesi’Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, KIŞ-2009, C.8, S.27, s. 347-379.
  • Boylu, Yasin ve Tuncer, Adem (2008). ‘Otel İşletmelerinin Yönetim Yapılarının Web Tabanlı
  • Pazarlama Faaliyetlerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma’,İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:7 Sayı:13 Bahar 2008, s. 11-30.
  • Çavuşoğlu, Mehmet (2010). ‘Otel İşletmelerinde Elektronik Ticaret Kullanımı: Gökçeada Ve Bozcaada’da Bir Araştırma’,Girişimcilik ve Kalkınma Dergis,i S. 5:2, s. 111- 141.
  • Ferguson, Kevin. (28 Şubat 2000). ‘UNLV hotel administrationmajorsfind internet sitesmarketingtoolsforhospitalityindustry’,LasVegasBusiness Press. S. February 28, s. 7
  • Hoffman, L. Donna ve Novak, T. Edward (1996), "Marketing in HypermediaComputer
  • MediatedEnvironments: ConceptualFoundations," Journal of Marketing, 60 (July), 50-68. Winnerof termcontributionstothemarketingdiscipline. Reprinted in: Marketing CommunicationClassics, (2000), MaureenFitzGeraldand David Arnott, eds. London: Business Press, s.261-290. http://business.highbeam.com/138375/article-1G1-18592694/marketing-hypermedia- computermediated-environments, Erişim Tarihi:08.12.2010
  • Hudson, Simon ve Gilbert, David (2006). ‘The Internet and Small HospitalityBusinesses: BB
  • Marketing in Canada’,Journal of Hospitality&Leisure Marketing; S.14:1, s. 99-116, 18p, 4 Charts Karamustafa, Kurtuluş, Biçkes, Durdu M. ve Ulama, Şevki (Temmuz-Aralık 2002). ‘Türkiye’deki
  • Otel İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma’,Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 19,s. 51-92. Ruzic, Drago ve Andrlic, Berislav(2009). ‘Analysis of using internet technology in hospitalitymarketing’ (Editör: Katalinic, B.)Annals of daaamfor 2009 &proceedings of the 20th internationaldaaamsymposium (pp. 91-92). Vienna, Austria: DaaamIntVienna,
  • ViennaUnivTechnology, Karlsplatz 13, Wien, A-1040, Austria .
  • Kotler,Phillip. (2009). Marketing Management, 13.press, New Jersey: Prentice-Hall.
  • Law, Rob ve Hsu, CathyH.C. (2005). ‘Customers’ perceptions on theimportance of hotel web site dimensionsandattributes’, International Journal of ContemporaryHospitality Management, S.17:6, s.493-503
  • Mathur, L.Knowles.,Mathur, Ike veGleason, C. Kimberly (1987). Services
  • AdvertisingandProviding Services on the Internet. Journal of Services Marketing, S. 12:5, s. 334- Özkul, Emrah., Gökçe, Hasan ve Öztürk, Mensure (2010). ‘İstanbul’da Faaliyet Gösteren Otel
  • İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma’, 9. Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiriler Kitabı, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, 9. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 6-8 Mayıs 2010, Zonguldak
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. (09.07.2011). ‘Türk Turizmi Sezon Sonunda Uluslararası
  • Standartlara Sahip 700 Bin Yatak Kapasitesine Ulaşacak’, http://basin.kulturturizm.gov.tr/TR,7205/turk-turizmi-sezon-sonunda-uluslararasi- standartlara- sa-.html, Erişim Tarihi: 12.07.2012
  • Ural, Ayhan ve Kılıç,İbrahim (2006)Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Williams, Russell ve Rattray, Rulzion (2005). ‘UK and US hotel web contentaccessibility’, International Journal of ContemporaryHospitality Management, S.17:11, s.78-87
  • ZaŞropoulos, Costas.,Vrana, Vasiliki ve Paschaloudis, Dimitrios (2006). ‘The internet practices of hotel companies: an analysisfromGreece’,International Journal of ContemporaryHospitality Management. S. 18:2, s. 156-163
Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 36 - 75, 01.07.2012

Öz

The most important effects of tourism are occurring again on tourism of which the main source is natural environment. For the completion of the resource-based tourism development and maintaining its continuity, it is inevitable the businesses/peoples obtaining income from this sector at the micro and the macro area to evaluate their applications and to accept making changes in their
operating system. The main aim of this study is to evaluate the damages of tourism activity for
Caretta Carettas choosing the Dalyan basin for breeding/feeding. For this purpose, a case
study containing document review, interview and observation method at Dalyan region was
conducted in order to obtain results related with the natural process and perceptions. At the
conclusion of the study based on results obtained from case study, green ideas are presented in order
to protect the Caretta Carettas in region, to create the needed consciousness for natural sources and
to progress the tourism in the region in the context of the resource-based tourism.

Kaynakça

  • Bayram, Murat ve Yaylı, Ali (2009). ‘Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle
  • Değerlendirilmesi’Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, KIŞ-2009, C.8, S.27, s. 347-379.
  • Boylu, Yasin ve Tuncer, Adem (2008). ‘Otel İşletmelerinin Yönetim Yapılarının Web Tabanlı
  • Pazarlama Faaliyetlerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma’,İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:7 Sayı:13 Bahar 2008, s. 11-30.
  • Çavuşoğlu, Mehmet (2010). ‘Otel İşletmelerinde Elektronik Ticaret Kullanımı: Gökçeada Ve Bozcaada’da Bir Araştırma’,Girişimcilik ve Kalkınma Dergis,i S. 5:2, s. 111- 141.
  • Ferguson, Kevin. (28 Şubat 2000). ‘UNLV hotel administrationmajorsfind internet sitesmarketingtoolsforhospitalityindustry’,LasVegasBusiness Press. S. February 28, s. 7
  • Hoffman, L. Donna ve Novak, T. Edward (1996), "Marketing in HypermediaComputer
  • MediatedEnvironments: ConceptualFoundations," Journal of Marketing, 60 (July), 50-68. Winnerof termcontributionstothemarketingdiscipline. Reprinted in: Marketing CommunicationClassics, (2000), MaureenFitzGeraldand David Arnott, eds. London: Business Press, s.261-290. http://business.highbeam.com/138375/article-1G1-18592694/marketing-hypermedia- computermediated-environments, Erişim Tarihi:08.12.2010
  • Hudson, Simon ve Gilbert, David (2006). ‘The Internet and Small HospitalityBusinesses: BB
  • Marketing in Canada’,Journal of Hospitality&Leisure Marketing; S.14:1, s. 99-116, 18p, 4 Charts Karamustafa, Kurtuluş, Biçkes, Durdu M. ve Ulama, Şevki (Temmuz-Aralık 2002). ‘Türkiye’deki
  • Otel İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma’,Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 19,s. 51-92. Ruzic, Drago ve Andrlic, Berislav(2009). ‘Analysis of using internet technology in hospitalitymarketing’ (Editör: Katalinic, B.)Annals of daaamfor 2009 &proceedings of the 20th internationaldaaamsymposium (pp. 91-92). Vienna, Austria: DaaamIntVienna,
  • ViennaUnivTechnology, Karlsplatz 13, Wien, A-1040, Austria .
  • Kotler,Phillip. (2009). Marketing Management, 13.press, New Jersey: Prentice-Hall.
  • Law, Rob ve Hsu, CathyH.C. (2005). ‘Customers’ perceptions on theimportance of hotel web site dimensionsandattributes’, International Journal of ContemporaryHospitality Management, S.17:6, s.493-503
  • Mathur, L.Knowles.,Mathur, Ike veGleason, C. Kimberly (1987). Services
  • AdvertisingandProviding Services on the Internet. Journal of Services Marketing, S. 12:5, s. 334- Özkul, Emrah., Gökçe, Hasan ve Öztürk, Mensure (2010). ‘İstanbul’da Faaliyet Gösteren Otel
  • İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma’, 9. Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiriler Kitabı, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, 9. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 6-8 Mayıs 2010, Zonguldak
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. (09.07.2011). ‘Türk Turizmi Sezon Sonunda Uluslararası
  • Standartlara Sahip 700 Bin Yatak Kapasitesine Ulaşacak’, http://basin.kulturturizm.gov.tr/TR,7205/turk-turizmi-sezon-sonunda-uluslararasi- standartlara- sa-.html, Erişim Tarihi: 12.07.2012
  • Ural, Ayhan ve Kılıç,İbrahim (2006)Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Williams, Russell ve Rattray, Rulzion (2005). ‘UK and US hotel web contentaccessibility’, International Journal of ContemporaryHospitality Management, S.17:11, s.78-87
  • ZaŞropoulos, Costas.,Vrana, Vasiliki ve Paschaloudis, Dimitrios (2006). ‘The internet practices of hotel companies: an analysisfromGreece’,International Journal of ContemporaryHospitality Management. S. 18:2, s. 156-163
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35RK63SV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Güzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güzel, Ö. (2012). KAYNAK TABANLI TURİZM KAPSAMINDA DOĞAL KAYNAKLARIN KORUNMASINA YÖNELİK DALYAN DESTİNASYONUNDA ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ: CARETTA CARETTALAR. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 1(2), 36-75.

19425         19424        19426       19427