BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 52, 01.07.2013

Öz

Kaynakça

  • AKOVA, Orhan, Erkan Taşkıran (2007), “Employee Motivation In Organizations Using
  • Outsourcing: An Investigation In 5-Star Hotels In Istanbul” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007,7(28):59-72.
  • ARSLANTAŞ, Cem (2005), Outsourcing Süreci ve Uygulamada Yaşanan Sorunlar,
  • Outsourcing Dergisi, Yıl:2, Sayı:10, Haziran-Temmuz-Ağustos, S:40. ATEŞ, Mustafa Fikret, (2004), İnsan Kaynakları Fonksiyonlarında Dış Kaynak
  • Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. BATMAN, Orhan (2008), Otel İşletmelerinin Yönetimi, 3.Baskı, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • BORG, Hakan (2003), “Outsourcing of Human Resources”, http://www.mah.se/upload/Omv%C3%A4rlden/Cerrio/Outsourcing%20of%20HR,
  • %20Hakan%20Borg,%20May%202003.pdf E.Tarihi:08.06.2007
  • COŞKUN, Recai (2002), Öz Yetkinliklere Odaklanma Stratejisi Olarak Dış Kaynak
  • Kullanımı (Outsourcing) , Editörler; DALAY,İ., R.Coşkun ve R.Altunışık, Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, Beta Yayınları, s. 198-215. GENÇ, Nurullah (2004), “Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar” ,
  • Seçkin Yayınevi, Ankara. GÖKDERE, Halis, (2001), Bilgi Sistemlerinde Dış Kaynaklardan Yararlanmada Başarıyı
  • Etkileyen Faktörler: Bankacılık Sektöründe Bir Alan Araştırması, Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. HOFFMAN Lynn ve Keiko Krankhe (2004), “Outsourcing: The Impact on Small Business and Their Role”, http://www.sbaer.uca.edu/research/sbi/2004/pdfs/27.pdf. 03.2008.
  • LAMMINMAKI, Dawne (2003), Outsourcing in the Hotel İndustry: A Management
  • Accounting Perspective, Unpublished Doctoral Thesis, Griffity University, Australia. KESGİN, Muhammet (2005), Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı: Antalya’da
  • Faaliyette Bulunan 4 ve 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. KOÇEL, Tamer (2005), İşletme Yöneticiliği, 6. Baskı, Arıkan Yayınları, İstanbul.
  • KORKMAZ, Erdem (2006), “Otel İşletmelerinin Yiyecek-İçecek Hizmetlerinde Dış Kaynak
  • Kullanımı (outsourcıng): Hizmet Kalitesine Yönelik Yönetici ve Müşteri Algılamalarının Antalya Örneği ile Değerlendirilmesi”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÖZDOĞAN, Osman Nuri (2006), Otel İşletmelerinde Faaliyet Alanları Açısından Dış
  • Kaynak Kullanımı (Outsourcing) ve Finansal Performans Üzerine Etkileri, Basılmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÖZGENER, Şevki (2005), Bir Yönetim Stratejisi Olarak Outsourcing, Editör: BAKAN, İ.,
  • Çağdaş Yönetim Yaklaşımları İlkeler, Kavramlar ve Yaklaşımları, Beta Yayınları, s.171-207. PARASKEVAS, Alexandros ve Dimitrios Buhalis (2002), “Outsourcing IT for Small Hotels:
  • The Opportunities and Challenges of Using Application Service Providers”,http://epubs.surrey.ac.uk/cgi/viewcontent.cgi?article=1019&context=tou rism. E.Tarihi: 30.06.2008.
  • RODRIQUEZ, Tomas Espino (2003), The Limits of Service Operations Outsourcing from the Resource Based Wiew: Empirical Evidence in the Hotel Sector, http://bibemp2.us.es/turismo/turismonet1/economia%20del%20turismo/hosteleria/l imits%20of%20service%20operations%20outsourcing%20hotel%20industry.pdf. Erişim Tarihi: 12.04.2007.
  • SEDDON, P.,S. Cullen ve L.Wilcocks (2002) , “Does Domberger’s Theory Of The Contractıng
  • Organızatıon Explain Satisfaction With It Outsourcıng?”, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.84.786&rep=rep1&type =pdf E. Tarihi: 12.04.2008.
  • SINHA, Tapen ve K. Subratha (2005), Sourcing The Outsourcing Arithmetic: A Journey from America to İndia, Social Science Research Network, http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=705801 E.Tarihi:21.08.2008
  • TETİK, Nilüfer ve V. Erdinç Ören (2007), “Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing): Antalya
  • Yöresindeki 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma “, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2007,(34):74-86.
  • VARSHNEY, Rajiv and Praveen Gubta (2002), Road to Growty and Profitability Starts with
  • Effective Supplıer Relatıonship Management, http://www.qtcom.com/pdfs/Supp_Mgmt.pdf E.Tarihi:06.10.2007.
  • YURTSEVER, İzzettin (2006), “Otelcilik Outsourcing’e Teslim” http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18810 E.Tarihi: 09.2007.
  • ZENGİN, Burhanettin ve M.Lütfi Şen (2008), Otel İşletmelerinde Temel Yetenek ve Dış

THOUGHTS OF CİTY HOTELS AS REGARDS OUTSOURCİNG STRATEGİES

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 52, 01.07.2013

Öz

Depending on the speed of increasing competition, the desire of covering costumers’ demands and expectations, hence providing pleasure, has led businesses to use some management strategies in their activities. Competition advantage with foreign procurement has inclined businesses to use outsourcing. Precise description of basic abilities and decisions to use foreign procurement with a right supplier firm is going to be a crucial factor in success of hotels. A research in 3&4 and 5 star hotels in Ankara has been done. The main problem of the research was in which activities outsourcing must be used in city hotels and which activities must be covered with basic abilities of the business itself. The aim of the present study is to determine which outsourcing strategy is used in city hotel departments. According to the result of the research, hotel businesses apply to outsourcing strategies largely with financial reasons. Sometimes, businesses do not satisfy with services and goods that supplier firms have provided. Businesses call for outsourcing in activities which they consider as beyond their abilities like security, laundry, animation, general ground cleaning etc… Sometimes, there might be a legal disaccord stemmed from contracts between main business and supplierfirm. The main reason for hotels to practice outsourcing strategies is to minimize the costs. That means to make use of employers at ultimate level by focusing on basic abilities which businesses have. Again, errors in outsourcing decisions can increase the problems instead of lowering. For examples, miscommunication with related firms, insufficient motivation, and woes related to service quality may affect brand equity of the business negatively

Kaynakça

  • AKOVA, Orhan, Erkan Taşkıran (2007), “Employee Motivation In Organizations Using
  • Outsourcing: An Investigation In 5-Star Hotels In Istanbul” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007,7(28):59-72.
  • ARSLANTAŞ, Cem (2005), Outsourcing Süreci ve Uygulamada Yaşanan Sorunlar,
  • Outsourcing Dergisi, Yıl:2, Sayı:10, Haziran-Temmuz-Ağustos, S:40. ATEŞ, Mustafa Fikret, (2004), İnsan Kaynakları Fonksiyonlarında Dış Kaynak
  • Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. BATMAN, Orhan (2008), Otel İşletmelerinin Yönetimi, 3.Baskı, Değişim Yayınları, İstanbul.
  • BORG, Hakan (2003), “Outsourcing of Human Resources”, http://www.mah.se/upload/Omv%C3%A4rlden/Cerrio/Outsourcing%20of%20HR,
  • %20Hakan%20Borg,%20May%202003.pdf E.Tarihi:08.06.2007
  • COŞKUN, Recai (2002), Öz Yetkinliklere Odaklanma Stratejisi Olarak Dış Kaynak
  • Kullanımı (Outsourcing) , Editörler; DALAY,İ., R.Coşkun ve R.Altunışık, Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, Beta Yayınları, s. 198-215. GENÇ, Nurullah (2004), “Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar” ,
  • Seçkin Yayınevi, Ankara. GÖKDERE, Halis, (2001), Bilgi Sistemlerinde Dış Kaynaklardan Yararlanmada Başarıyı
  • Etkileyen Faktörler: Bankacılık Sektöründe Bir Alan Araştırması, Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. HOFFMAN Lynn ve Keiko Krankhe (2004), “Outsourcing: The Impact on Small Business and Their Role”, http://www.sbaer.uca.edu/research/sbi/2004/pdfs/27.pdf. 03.2008.
  • LAMMINMAKI, Dawne (2003), Outsourcing in the Hotel İndustry: A Management
  • Accounting Perspective, Unpublished Doctoral Thesis, Griffity University, Australia. KESGİN, Muhammet (2005), Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı: Antalya’da
  • Faaliyette Bulunan 4 ve 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. KOÇEL, Tamer (2005), İşletme Yöneticiliği, 6. Baskı, Arıkan Yayınları, İstanbul.
  • KORKMAZ, Erdem (2006), “Otel İşletmelerinin Yiyecek-İçecek Hizmetlerinde Dış Kaynak
  • Kullanımı (outsourcıng): Hizmet Kalitesine Yönelik Yönetici ve Müşteri Algılamalarının Antalya Örneği ile Değerlendirilmesi”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÖZDOĞAN, Osman Nuri (2006), Otel İşletmelerinde Faaliyet Alanları Açısından Dış
  • Kaynak Kullanımı (Outsourcing) ve Finansal Performans Üzerine Etkileri, Basılmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÖZGENER, Şevki (2005), Bir Yönetim Stratejisi Olarak Outsourcing, Editör: BAKAN, İ.,
  • Çağdaş Yönetim Yaklaşımları İlkeler, Kavramlar ve Yaklaşımları, Beta Yayınları, s.171-207. PARASKEVAS, Alexandros ve Dimitrios Buhalis (2002), “Outsourcing IT for Small Hotels:
  • The Opportunities and Challenges of Using Application Service Providers”,http://epubs.surrey.ac.uk/cgi/viewcontent.cgi?article=1019&context=tou rism. E.Tarihi: 30.06.2008.
  • RODRIQUEZ, Tomas Espino (2003), The Limits of Service Operations Outsourcing from the Resource Based Wiew: Empirical Evidence in the Hotel Sector, http://bibemp2.us.es/turismo/turismonet1/economia%20del%20turismo/hosteleria/l imits%20of%20service%20operations%20outsourcing%20hotel%20industry.pdf. Erişim Tarihi: 12.04.2007.
  • SEDDON, P.,S. Cullen ve L.Wilcocks (2002) , “Does Domberger’s Theory Of The Contractıng
  • Organızatıon Explain Satisfaction With It Outsourcıng?”, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.84.786&rep=rep1&type =pdf E. Tarihi: 12.04.2008.
  • SINHA, Tapen ve K. Subratha (2005), Sourcing The Outsourcing Arithmetic: A Journey from America to İndia, Social Science Research Network, http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=705801 E.Tarihi:21.08.2008
  • TETİK, Nilüfer ve V. Erdinç Ören (2007), “Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing): Antalya
  • Yöresindeki 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma “, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2007,(34):74-86.
  • VARSHNEY, Rajiv and Praveen Gubta (2002), Road to Growty and Profitability Starts with
  • Effective Supplıer Relatıonship Management, http://www.qtcom.com/pdfs/Supp_Mgmt.pdf E.Tarihi:06.10.2007.
  • YURTSEVER, İzzettin (2006), “Otelcilik Outsourcing’e Teslim” http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18810 E.Tarihi: 09.2007.
  • ZENGİN, Burhanettin ve M.Lütfi Şen (2008), Otel İşletmelerinde Temel Yetenek ve Dış
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53KA55SD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmail Çalık Bu kişi benim

Said Kıngır Bu kişi benim

Orhan Batman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çalık, İ., Kıngır, S., & Batman, O. (2013). THOUGHTS OF CİTY HOTELS AS REGARDS OUTSOURCİNG STRATEGİES. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 2(2), 28-52.

19425         19424        19426       19427