BibTex RIS Kaynak Göster

Litvanya Karay Türklerinin Etnik Turizm Potansiyelinin İncelenmesi Study On The Potentıal Of Karaım Ethnıc Tourısm In Lıthuanıa

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 30 - 52, 01.01.2016

Öz

Turizm Litvanya'nın en hızlı büyüyen sektörlerinden biridir. Litvanya kültürel
mirasının önemli parçası olan Karay Türkleri, güçlü etnik turizm potansiyeline sahip turistik
bir üründür. Ayrıca, Karay etnik kültürü Litvanya turizminin çeşitlendirilmesinde önemli bir
potansiyele sahiptir.
Bu çalışmanın amacı, Litvanya Trakai’de yaşayan Karay Türklerinin etnik turizm
potansiyelinin incelenmesidir. Çalışmada Türk turistlerin Trakai’ye yönelimleri ve bu bölgede
etnik turizmle ilgili yerel yönetimlerin, halkın ve yerel işletmelerin etnik turizme yönelik
görüşleri araştırılmıştır. Bu amaçla Türkiye’den Trakai’ye tur düzenleyen seyahat
acenteleriyle, Karay Türklerinin yaşadığı Trakai bölgesindeki yerel yönetim temsilcileriyle ve
yerel işletme temsilcileriyle mülakatlar yapılmıştır. Literatür taraması ve mülakatlardan elde
edilen veriler ışığında bölgedeki etnik turizm incelenmiş ve bölgede etnik turizmin gelişimine
yönelik stratejilerin ortaya konması için SWOT analizi yapılmıştır.
Araştırma, hem yerel Karay kültürünün etnik turizm potansiyelini ortaya koyması, hem
de Türk turistlerin Karay bölgesine yönelik eğilimlerinin bilinmesi açısından önem
taşımaktadır.
Araştırma sonucunda, Litvanya'nın en popüler Türk turistik destinasyonlarından biri
olan Trakai şehri, Karay kültürünün etnik turizm açısından büyük bir potansiyele sahip
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, bu potansiyelin geliştirilebilmesi için bazı stratejiler
belirlenmiştir. Bu stratejiler; bölge turizm pazarlamasında Karay etnik kültür kaynaklarının
turistik ürün olarak kullanılması ve Türk turistlere bu ürünlerin pazarlanması, Türkiye'de
Litvanya tanıtılırken Karay kültürünün tanıtımının da yapılması, daha çok Türk turist
çekebilmek için vize işlemlerinin kolaylaştırılması ve tur fiyatlarının indirilmesi, Türkiye’nin
kalabalık nüfusu ve yakın coğrafi konumu sebebiyle Litvanya'nın öncellikli turizm pazarları
listesine eklenmesi ve Trakai'nin turizm sektöründe var olan sorunlarının çözümlenmesi için
turizm katılımcıları ve otoritelerinin işbirliği ile Trakai turizm politikalarının belirlenmesi ve
turizm planlanmasının yapılmasıdır

Kaynakça

  • Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Yayın Kurulu. (2014). TÜROFED Turizm Raporu. Ankara: TÜROFED.
  • Buttler, Hinch. (1996). Tourism and İndigenous Peoples. London: International Thomson Bussiness Press.
  • Eren, H. (1983). ''Türk Dili'' Türk Ansiklopedisi C.XXXII. Ankara.
  • Fırat, F. A. (1995). Consumer Culture or Culture Consumed?. J. A. Costa, & G. Bamossy içinde, Marketing in a Multicultural World (s. 40-56). California: Sage.
  • Getz D., W. Jamieson. (1997). Rural Tourism in Canada: Issues, Opportunities and Entrepreneurship in Aboriginal Tourism in Alberta. S. &. Getz içinde, The Bussiness of Rural
  • Tourism: International Perspectives (s. 93-107). Toronto: International Thomson Bussiness Press. Gülsevin, S. (2013, Kış). Karay Türkçesinin Kendisine Has Özellikleri ve Türk Lehçeleri
  • Arasındaki Yeri. Karadeniz Araştırmaları , s. 207-222. Harron, Weiler. (1992). Review: Ethnic Tourism. C. M. B. Weiler içinde, Special İnterest
  • Tourism (s. 83-92). London: Belhaven. King, B. (1994). What is Ethnic Tourism? An Australian Perspective. Tourism Management , 173-176.
  • Kobeckaite, H. (1997). Lietuvos Karaimai. Vilnius: Baltos Lankos.
  • Labanauskaite, D. (2002). Atvykstamojo Turizmo Ekonominio Produkto Vertinimas.
  • Kaunas: Doktora Tezi, Kaunas Teknoloji Üniversitesi,. Leong, L. W.-T. (1997). Commodifying ethnicity: State and ethnic tourism in Singapore. R.
  • E. Michel Picard içinde, Tourism, ethnicity and the state in Asian and Pacific societies (s. 71- ). Hawai: University of Hawai'i Press. Li, Y. (2000). Ethnic Tourism. A Canadian Experience. Annals of Tourism Research , 115
  • Lietuvos Statistikos Departamentas.(2012). 211 m. Gyventuju Surasymo Rezultatai. Vilnius.
  • Lietuvos Statistikos Departamentas. (2013). Gyventojai pagal Tautybe, Gimtaja Kalba ir Tıkyba. Vilnius.
  • Lietuvos Statistikos Departamentas. (2013). Lietuvos Respublikos 2011 metu Visuotinio
  • Gyventoju ir Busto Surasymo Rezultatai. Vilnius. Lietuvos Turizmo Pletros 2014-2020 Metu Programa. (2014).
  • Linnekin, Poyer. (1990). Cultural Identity an Ethnicity in the Pacific. Honolulu: University of Hawai'i Press.
  • Linnekin, J. (1997). Consuming Cultures: Tourism and the Commoditization of Cultural
  • Identity in the Island Pacific. R. E. Michel Picard içinde, Tourism, Ethnicity and the State in Asian and Pacific Societies (s. 215-251). Honolulu: University of Hawai'i Press. MacIntosh, Goeldner. (1990). Tourism: Principless, Practices, Philosophies. New York: Willey.
  • Mekionis, D. (2008). Lietuvos Turizmo Pletros Raida ir Perspektyvos, Lyginamoji Analize su
  • Baltijos Salimis. Vilnius: Vilniaus Mykolo Romerio Universitetas. Mercer, D. (1995). Native Peoples and Tourism: conflict and compromise. W. F. Theobald içinde, Global Tourism, The Next Decade (s. 124-145). Oxford; Boston: Butterworth- Heinemann.
  • Michel Picard, Robert E. Wood. (1997). Tourism, ethnicity and the state in Asian and Pacific societies. Hawai: University of Havai'i Press.
  • Milasiene A., A. Zaliapugiene. (2008). Sengeno Zonos Itaka Turizmo Srautams Lietuvoje.
  • Inovacijos Turizmo Versle ir Moksle , 65-68. Oficialus Lietuvos Interneto Vartai. (Çevrimiçi), 15 Mart 2015. https://www.lietuva.lt/lt/apie_lietuva/lietuviu_kalba.
  • Özdemir, M. (2011). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine bir Çalişma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 323-343.
  • Pitchford, S. (1995). Ethnic Tourism and Nationalism in Wales. Annals of Tourism Research , 52.
  • Smith, V. L. (1978). Hosts and Guests. The Anthropology of Tourism. Oxford: Basil Blackwell.
  • Stauss A., J. Corbin. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. New Delhi: SAGE Publications.
  • UNWTO. (2002). Compendium of Tourism Statistics. Madrid: UNWTO.
  • Valstybinis Turizmo Departamentas. (2014). Trumpa Lietuvos Turizmo Apzvalga 2014 m. I Pusm.
  • Yang Li, Geoffrey Wall. (2009). Ethnic tourism: A framework and an application. Tourism management , 559-570.
  • Yang, L. (2007). Planning for Ethnic Tourism: Case Studies from Xishuangbanna, Yunnan, China. Ontario: University of Waterloo PhD thesis

STUDY ON THE POTENTIAL OF KARAIM ETHNIC TOURISM IN LITHUANIA

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 30 - 52, 01.01.2016

Öz

Tourism sector is one of the fastest growing economic sectors in Lithuania. Karaim
ethnic culture has a high potential to be developed as a tourism product and plays an
important part in Lithuanian cultural heritage. Moreover, Karaim ethnic culture has an
important potential for product diversification of the Lithuanian tourism sector.
The purpose of this study is to examine Lithuanian Karaims living in Trakai as an
ethnic tourism destination. In this study the tendencies and needs of Turkish tourists inTrakai,
attitudes of local authorities, local community and local enterprises towards ethnic tourism
were investigated. For this purpose, interwievs were made with Turkish tour operators that
are organizing Trakai tours, Trakai local authority representatives and local enterprises.
Using literature research and interview data, ethnic tourism in the region was examined and
SWOT analysis was performed to determine its development strategies.
This study is of great importance for revealing the touristic potential of the local
Karaim culture and also for understanding Turkish tourists tendencies in the Karaim region.
As a result of the study, it was determined that Trakai city as one of the most popular
Turkish tourism destinations in Lithuania, which is famous for Karaim culture has grea
tpotential from the ethnic tourism perspective. Furthermore, some strategies were determined
in order to develope this potential. These strategies are; using Karaim ethnic cultural
resources as a tourism product in the regional tourism marketing and marketing these
products toTurkish tourists, promoting Karaim culture during the Lithuanian promotion in
Turkey, easing visa procedures and lower tour prices in order to attract more Turkish tourists
to Lithuania, because of its high population and close location including Turkey in
Lithuania's priority target tourism markets list, in order to solve some problems in the Trakai
tourism sector determining Trakai tourism politics and tourism planning using collaboration
between tourism participants and local authorities is needed

Kaynakça

  • Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Yayın Kurulu. (2014). TÜROFED Turizm Raporu. Ankara: TÜROFED.
  • Buttler, Hinch. (1996). Tourism and İndigenous Peoples. London: International Thomson Bussiness Press.
  • Eren, H. (1983). ''Türk Dili'' Türk Ansiklopedisi C.XXXII. Ankara.
  • Fırat, F. A. (1995). Consumer Culture or Culture Consumed?. J. A. Costa, & G. Bamossy içinde, Marketing in a Multicultural World (s. 40-56). California: Sage.
  • Getz D., W. Jamieson. (1997). Rural Tourism in Canada: Issues, Opportunities and Entrepreneurship in Aboriginal Tourism in Alberta. S. &. Getz içinde, The Bussiness of Rural
  • Tourism: International Perspectives (s. 93-107). Toronto: International Thomson Bussiness Press. Gülsevin, S. (2013, Kış). Karay Türkçesinin Kendisine Has Özellikleri ve Türk Lehçeleri
  • Arasındaki Yeri. Karadeniz Araştırmaları , s. 207-222. Harron, Weiler. (1992). Review: Ethnic Tourism. C. M. B. Weiler içinde, Special İnterest
  • Tourism (s. 83-92). London: Belhaven. King, B. (1994). What is Ethnic Tourism? An Australian Perspective. Tourism Management , 173-176.
  • Kobeckaite, H. (1997). Lietuvos Karaimai. Vilnius: Baltos Lankos.
  • Labanauskaite, D. (2002). Atvykstamojo Turizmo Ekonominio Produkto Vertinimas.
  • Kaunas: Doktora Tezi, Kaunas Teknoloji Üniversitesi,. Leong, L. W.-T. (1997). Commodifying ethnicity: State and ethnic tourism in Singapore. R.
  • E. Michel Picard içinde, Tourism, ethnicity and the state in Asian and Pacific societies (s. 71- ). Hawai: University of Hawai'i Press. Li, Y. (2000). Ethnic Tourism. A Canadian Experience. Annals of Tourism Research , 115
  • Lietuvos Statistikos Departamentas.(2012). 211 m. Gyventuju Surasymo Rezultatai. Vilnius.
  • Lietuvos Statistikos Departamentas. (2013). Gyventojai pagal Tautybe, Gimtaja Kalba ir Tıkyba. Vilnius.
  • Lietuvos Statistikos Departamentas. (2013). Lietuvos Respublikos 2011 metu Visuotinio
  • Gyventoju ir Busto Surasymo Rezultatai. Vilnius. Lietuvos Turizmo Pletros 2014-2020 Metu Programa. (2014).
  • Linnekin, Poyer. (1990). Cultural Identity an Ethnicity in the Pacific. Honolulu: University of Hawai'i Press.
  • Linnekin, J. (1997). Consuming Cultures: Tourism and the Commoditization of Cultural
  • Identity in the Island Pacific. R. E. Michel Picard içinde, Tourism, Ethnicity and the State in Asian and Pacific Societies (s. 215-251). Honolulu: University of Hawai'i Press. MacIntosh, Goeldner. (1990). Tourism: Principless, Practices, Philosophies. New York: Willey.
  • Mekionis, D. (2008). Lietuvos Turizmo Pletros Raida ir Perspektyvos, Lyginamoji Analize su
  • Baltijos Salimis. Vilnius: Vilniaus Mykolo Romerio Universitetas. Mercer, D. (1995). Native Peoples and Tourism: conflict and compromise. W. F. Theobald içinde, Global Tourism, The Next Decade (s. 124-145). Oxford; Boston: Butterworth- Heinemann.
  • Michel Picard, Robert E. Wood. (1997). Tourism, ethnicity and the state in Asian and Pacific societies. Hawai: University of Havai'i Press.
  • Milasiene A., A. Zaliapugiene. (2008). Sengeno Zonos Itaka Turizmo Srautams Lietuvoje.
  • Inovacijos Turizmo Versle ir Moksle , 65-68. Oficialus Lietuvos Interneto Vartai. (Çevrimiçi), 15 Mart 2015. https://www.lietuva.lt/lt/apie_lietuva/lietuviu_kalba.
  • Özdemir, M. (2011). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine bir Çalişma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 323-343.
  • Pitchford, S. (1995). Ethnic Tourism and Nationalism in Wales. Annals of Tourism Research , 52.
  • Smith, V. L. (1978). Hosts and Guests. The Anthropology of Tourism. Oxford: Basil Blackwell.
  • Stauss A., J. Corbin. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. New Delhi: SAGE Publications.
  • UNWTO. (2002). Compendium of Tourism Statistics. Madrid: UNWTO.
  • Valstybinis Turizmo Departamentas. (2014). Trumpa Lietuvos Turizmo Apzvalga 2014 m. I Pusm.
  • Yang Li, Geoffrey Wall. (2009). Ethnic tourism: A framework and an application. Tourism management , 559-570.
  • Yang, L. (2007). Planning for Ethnic Tourism: Case Studies from Xishuangbanna, Yunnan, China. Ontario: University of Waterloo PhD thesis
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39TA66YT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kamile Jamontaite Bu kişi benim

Orhan Akova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Jamontaite, K., & Akova, O. (2016). Litvanya Karay Türklerinin Etnik Turizm Potansiyelinin İncelenmesi Study On The Potentıal Of Karaım Ethnıc Tourısm In Lıthuanıa. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 5(1), 30-52.

19425         19424        19426       19427