Bu çalışmanın temel amacı, gelecekte turizm sektöründe çalışabilecek öğrencilerin hangi konulara etik açıdan ne kadar önem verdiklerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Atatürk Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerine turizm endüstrisinde görülebilecek etik dışı durumları içeren 24 önerme yöneltilmiştir. Öğrencilerin kendilerini turizm çalışanı yerine koyarak bu önermeleri etik açıdan değerlendirmeleri istenmiştir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin etik dışı durumlara karşı tutumlarını etkileyebilecek faktörler de belirlenmeye çalışılmış ve çeşitli demografik değişkenleri açısından öğrencilerin etik dışı durumlara ilişkin tutumları karşılaştırılmıştır. Veriler 259 öğrenci üzerinden anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrenciler turizm işletmelerinde görülebilecek etik dışı durumlara karşı oldukça duyarlıdır. Din, aile ve işletme yönetimi dersleri öğrencilerin tutumları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyine göre öğrencilerin görüşleri arasında önemli farklıklar vardır. Buna karşın kültürel yapı açısından öğrenci görüşleri arasında önemli bir farklılık yoktur
The main purpose of this study is to investigate the issues esteemed ethically by the students that could work in the tourism sector in the future. In accordance with this purpose, twenty four (24) propositions were given to Ataturk University Tourism Faculty students about the unethical situations possible to be met in tourism industry. The students were required to put themselves in tourism employees’ place and evaluate these propositions ethically. In study, the factors possible to affect the attitudes of the students towards the unethical situations as well and the attitudes of the students towards the unethical situations in terms of various demographic variables were compared. The data were obtained from 259 students by using questionnaire method. According to the results of research, students are highly sensitive towards the unethical situations possible to be met in tourism enterprises. Religion, family and business management lessons have significant effect over the students’ attitudes. There are significant differences between the opinions of students according to gender, age and social class levels. In spite of this, there is not a significant difference between the opinions of students in terms of cultural structure
Diğer ID | JA69RS78KV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |